Αντιπρόεδρος ΕΚΠΟΙΖΩ: «Βροχή» οι καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος

Αντιπρόεδρος ΕΚΠΟΙΖΩ: «Βροχή» οι καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος

Σημαντική αύξηση καταγράφει ο αριθμός των καταγγελιών καταναλωτών το τελευταίο δίμηνο για υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Καταναλωτών για την Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), οι σχετικές καταγγελίες έχουν αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση -μετά τις καταγγελίες που αφορούν τραπεζικά ιδρύματα- από την 3η-4η όπου βρίσκονταν μέχρι πρόσφατα.

Όπως ανέφερε η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου, στην εκπομπή «Check in στα γεγονότα» της TV100 και τη Βάσω Λυκουρίνου, «τους τελευταίους δύο μήνες κατακλυζόμαστε από καταγγελίες για λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος που έχουν παρουσιάσει μια πολύ σημαντική αύξηση, ιδίως στους εναλλακτικούς προμηθευτές ενέργειας. Για τη ΔΕΗ δεν έχουμε εξάγει ακόμη συμπεράσματα, διότι τώρα έρχονται οι λογαριασμοί. Κι εκεί υπάρχει αύξηση σημαντική, αλλά είναι σε εξέλιξη η έρευνά μας».

Ερωτηθείσα για την αιτία των υπέρογκων αυξήσεων που καταγράφονται στους λογαριασμούς ρεύματος, η κα Καλαποθαράκου τόνισε ότι ο αντικειμενικός παράγοντας της αύξησης της χονδρικής τιμής του φυσικού αερίου δεν δικαιολογεί τόσες μεγάλες αυξήσεις στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος. Αναφερόμενη στα «ψιλά γράμματα» που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις προσφορές που τους γίνονται κυρίως από εναλλακτικούς προμηθευτές, η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ είπε: «Στην ηλεκτρική ενέργεια πρέπει ο καταναλωτής να βλέπει το ανταγωνιστικό κομμάτι: Έχει να κάνει με τη χρέωση της κιλοβατώρας, το πάγιο και τη ρήτρα αναπροσαρμογής. Πολλοί μας προσελκύουν με χαμηλή τιμή κιλοβατώρας, αλλά το μηνιαίο πάγιο είναι πολύ υψηλό».

Σχετικά με τους διακανονισμούς πληρωμής τους οποίους αιτούνται καταναλωτές που οφείλουν μεγάλα χρηματικά ποσά, η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ σημείωσε ότι υπάρχει δυσκολία στη διαδικασία, καθώς οι εταιρείες θέτουν αυστηρούς όρους, οι οποίοι πολλές φορές αποδεικνύονται μη ρεαλιστικοί για τους οφειλέτες. «Κάθε εταιρεία έχει θέσει προϋποθέσεις, πχ για 12 ή 24 δόσεις. Προαπαιτούμενο είναι να διατηρηθεί το κοστολόγιο και να πληρώνει ο οφειλέτης τον λογαριασμό. Σε αντίθετη περίπτωση, χάνεται η ρύθμιση. Υπάρχει δυστοκία στις ρυθμίσεις και οι καταναλωτές βρίσκονται σε δυσκολία» ξεκαθάρισε η κα Καλαποθαράκου.

Τέλος, η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ επανέλαβε το αίτημα της Ένωσης Καταναλωτών να αφαιρεθούν οι επιπλέον χρεώσεις (δημοτικά τέλη, ΕΡΤ κτλ) από τους λογαριασμούς ρεύματος και ο πολίτης να πληρώνει αποκλειστικά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top