Με ρυθμούς… «χελώνας» τα διπλώματα οδήγησης

Με ρυθμούς… «χελώνας» τα διπλώματα οδήγησης

Ρεπορτάζ: Στράτος Λούβαρης

Προσπάθεια να “κρατηθούν ζωντανοί” κάνουν και πάλι οι ιδιοκτήτες των σχολών οδηγών στην Ελλάδα, αφού όπως είναι εμφανές, με την άρση των μέτρων και το άνοιγμα των επιχειρήσεών τους, ήρθαν νέα προβλήματα με… “άρωμα”, μάλιστα, γραφειοκρατίας.

Την ίδια ώρα, χιλιάδες είναι οι υποψήφιοι οδηγοί που περιμένουν να ξεκινήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα και να δώσουν εξετάσεις οδήγησης.  Ωστόσο, όλα δείχνουν πως πηγαίνουν με ρυθμούς… “χελώνας”.

Μεγάλες καθυστερήσεις έφερε η “επόμενη μέρα” μετά τη χαλάρωση των μέτρων και το άνοιγμα, μετά από περίπου δυόμιση μήνες αναστολής, των σχολών οδήγησης, με αποτέλεσμα τόσο οι εκπαιδευτές όσο και οι πολίτες που χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους, να είναι με “δεμένα” χέρια.

Όπως εξηγεί μιλώντας στο GRTimes.gr, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Ελλάδος (ΟΕΥΟΕ), Γιώργος Χριστοδούλου, με την επαναλειτουργία των σχολών, οι επαγγελματίες βρήκαν τις δημόσιες υπηρεσίες με 50% λιγότερο προσωπικό – λόγω των αδειών ειδικού σκοπού – και σε συνδυασμό με την υποχρέωση ραντεβού για να καταθέτουν τα αιτήματά τους ώστε να διεκπεραιωθούν, δημιουργήθηκαν μεγάλα προβλήματα και καθυστερήσεις.

“Πλέον, ξανά βρισκόμαστε στο σημείο, κάθε σχολή οδηγών να έχει το δικαίωμα να στείλει για θεωρητική και πρακτική εξέταση μόνο τρία άτομα ανά εβδομάδα αντίστοιχα, αριθμός πολύ μικρός που δημιουργεί ουρές αναμονής, με μεγάλες καθυστερήσεις” αναφέρει ο κ. Χριστοδούλου. Συμπληρώνει δε, ότι το συγκεκριμένο “πλαφόν” που έχει τεθεί, έχει φέρει τους επαγγελματίες σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, αφού οι πολίτες τους πιέζουν για να δώσουν εξετάσεις, ενώ εκείνοι βρίσκονται στο σημείο να απολογούνται, χωρίς να έχουν την ευθύνη. “Το κακό με τις δικές μας επιχειρήσεις είναι ότι είναι αλληλένδετες με το δημόσιο”, αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι “όπως φαίνεται, οι υπηρεσίες δεν μπορούν να υποστηρίξουν την κατάσταση όπως είναι αυτήν τη στιγμή, το σύστημα δε λειτουργεί και θα πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση”.

“Θύματα” όλης αυτής της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί, που περιμένουν σε πολλές περιπτώσεις, σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, πάνω από τέσσερις μήνες για να εξεταστούν. Πολλοί από αυτούς είναι υποψήφιοι επαγγελματίες και η κατάσταση αυτή τους στερεί τη δυνατότητα να βγάλουν τα προς το ζην. Μαζί τους και οδηγοί, ηλικίας άνω των 74 ετών, που περιμένουν και αυτοί στην σειρά για να εξεταστούν και να ανανεώσουν το δίπλωμά τους. Ακόμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δε λείπουν οι περιπτώσεις που εκπαιδευτές φτάνουν στο σημείο να σταματούν να δέχονται νέες εγγραφές, αφού δεν μπορούν να εγγυηθούν στους μαθητές τους με την υπάρχουσα κατάσταση, για το διάστημα που θα χρειαστεί να περάσει μέχρι να δώσουν εξετάσεις, την ώρα μάλιστα που βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται δραματικά και τα πάγια έξοδα να συνεχίζουν να τρέχουν.

“Κάνουμε τεράστια υπομονή αλλά έχουμε κουραστεί πάρα πολύ από όλα αυτά που συμβαίνουν” αναφέρει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Υποψήφιων Οδηγών Ελλάδος και συνεχίζει λέγοντας πως στον κλάδο, που βρισκόταν λόγω προηγούμενων προβλημάτων για έντεκα μήνες σε απραγία, τη στιγμή που ξεκίνησε δειλά – δειλά να στρώνει η κατάσταση και να διεκπεραιώνονται αιτήματα πολιτών, ήρθε η πανδημία. “Ανοίξαμε τις επιχειρήσεις μας και προσπαθούμε να επιβιώσουμε, ωστόσο τα έξοδα τρέχουν και το “πλαφόν”, την ώρα μάλιστα που το δημόσιο σύστημα στην ουσία δε λειτουργεί, δε μας επιτρέπει να επιβιώσουμε” σημειώνει. “Θα πρέπει να βρεθεί άμεσα μια σωστή λύση για τον κλάδο μας αλλά τα πράγματα πάνε με πολύ αργούς ρυθμούς. Αν δεν επιδοτηθεί, μιλάμε για το τελειωτικό χτύπημα”, συμπληρώνει.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι δεν είναι λίγοι οι επαγγελματίες του κλάδου που εδώ και χρόνια ζητούν το δημόσιο να αναλάβει μόνο την εξέταση των υποψηφίων οδηγών και όλες οι άλλες διαδικασίες – οι οποίες είναι και αυτές που φέρνουν τις μεγάλες καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία των πολιτών – να τις αναλάβουν ιδιωτικοί φορείς, ούτως ώστε να υπάρχει ταχύτητα.

Μάλιστα, αυτό που αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, είναι ότι πρόκειται για επιχειρήσεις που έχουν δουλειά και το δημόσιο είναι αυτό που τους “δένει τα χέρια” με τον τρόπο που λειτουργεί, την ώρα μάλιστα που τα κρατικά ταμεία στερούνται των εσόδων από την έκδοση και επανεξέταση διπλωμάτων, όσο υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top