Μετρό – Αγ. Σοφία: Αναπλάσεις πεζοδρομίων, η Εγνατία όπως την ξέραμε (VIDEO)

Μετρό – Αγ. Σοφία: Αναπλάσεις πεζοδρομίων, η Εγνατία όπως την ξέραμε (VIDEO)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Την Τετάρτη ολοκληρώνεται η ανάπλαση του πεζοδρομίου της οδού Εγνατίας, στο δεξί ρεύμα κίνησης από την συμβολή με την οδό Αγίας Σοφίας και με κατεύθυνση ανατολικά, μετά από πολλά χρόνια «παραμόρφωσης» των πεζοδρομίων πέριξ του νοτίου τμήματος του σταθμού του μετρό.

Αμέσως μετά θα αρχίσει η ανάπλαση και του εκείθεν τμήματος του πεζοδρομίου της Εγνατίας ώστε όλο αυτό το τμήμα  και με την αποκατεστημένη οδό Αγίας Σοφίας, μέχρι την Πλατεία, να δοθεί ως τα Χριστούγεννα, στην κυκλοφορία.

Στο πλαίσιο των έργων αποκατάστασης, θα κλείσει και η διάβαση πεζών που επιτρέπει ως και σήμερα την πρόσβαση από την Αγίας Σοφίας στην οδό Καστριτσίου.

Μετά λοιπόν από τόσα χρόνια, 14 τον αριθμό, το νότιο τμήμα της Εγνατίας προς την Αγίας Σοφίας θα επανέλθει στη χάραξη που είχε πριν την έναρξη των έργων για το σταθμό του μετρό και την εργοταξιακή κατάληψη που άλλαξε την μορφή της περιοχής και, οδήγησε, μεταξύ άλλων, στο μαρασμό και το κλείσιμο αρκετών επιχειρήσεων.

Η σιδηροδρομική επιδομή

Εν τω μεταξύ, με ταχείς ρυθμούς, συνεχίζονται τα έργα υπογείως . Έχουν στρωθεί οι γραμμές μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, έχουν σκυροδετηθεί και απομένει μόνο μία σκυροδέτηση, στον επίσταθμο του ΝΣΣ, στην περιοχή των Αγίων Πάντων.

Επίσης, μένουν να κατασκευασθούν τέσσερις πλωτές πλάκες και τέσσερις διασταυρώσεις, όπως είπε στο GRTimes.gr o κ. Νίκος Δένης, επιβλέπων πολιτικός μηχανικός και προϊστάμενος της Σιδηροδρομικής επιδομής της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Οι «πλωτές πλάκες», όπως εξήγησε ο κ. Νίκος Δένης, είναι ειδικές κατασκευές που γίνονται σε σημεία της επιδομής προκειμένου, από τη διέλευση των συρμών να μη μεταδίδεται θόρυβος σε μνημεία, χώρους πολιτισμού, ξενοδοχεία. Για παράδειγμα τέτοιες πλωτές πλάκες κατασκευάζονται σε τμήματα που υπέρκεινται ξενοδοχεία, όπως στην περιοχή της Πλατείας Δημοκρατίας και την οδό Μοναστηρίου αλλά και σημαντικά κτίσματα ιστορικά.  όπως το Αλκαζάρ (τέμενος Χαμζά Μπέη).

Σε ότι αφορά τις διασταυρώσεις, μία μένει να κατασκευαστεί για την μελλοντική επέκταση προς τα δυτικά, κάτω από το ξενοδοχείο «Καψής», μία πριν το Ν.Σ.Σ. και δύο μετά το Σταθμό. Στις υπόγειες διασταυρώσεις στην περιοχή του επίσταθμου οι γραμμές θα είναι τρεις αντί δύο ώστε να μπορεί να παραμείνει συρμός στη διάρκεια της νύκτας.

επίσταθμος μετρό, ΝΣΣ

Στο μεταξύ στο τελευταίο τμήμα ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων (από την Αγίας Σοφίας ως το ΝΣΣ) συνεχίζεται η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Στο μήκος της βασικής γραμμής που εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν ήδη εγκατασταθεί συστήματα που επιτρέπουν την κίνηση των συρμών αλλά συνολικότερα, στο υπόλοιπο του 2021, όπως και κατά τη διάρκεια του 2022, θα συνεχιστεί η εγκατάσταση η/μ συστημάτων.

Σημειωτέον ότι έως τώρα έχουν παραληφθεί οι 16 από τους 18 συρμούς της βασικής γραμμής. Ο 17ος θα έρθει το Δεκέμβριο και ο 18ος και τελευταίος τον Ιανουάριο του 2022.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top