Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα τεθεί σε λειτουργία τέλη του 2023, ΑΝ μέσα στις επόμενες ημέρες δημοσιοποιηθεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που θα επιτρέπει ουσιαστικά τη συνέχιση των εργασιών στο Σταθμό “Βενιζέλου” και ΑΝ δεν υπάρξουν άλλες “εκπλήξεις”.
Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν περισσότερα ΑΝ, για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος που έχει τεθεί από πλευράς κυβέρνησης, Αττικό Μετρό Α.Ε, αλλά και από πλευράς αναδόχου του έργου, όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, καθώς, η ανάδοχος κοινοπραξία έχει συντάξει σχέδιο χρονοδιαγράμματος, που προβλέπει λειτουργία της βασικής γραμμής τέλος 2023 και, περιμένει την απόφαση του ΣτΕ για να την σφραγίσει στο χαρτί.
Οι προσφυγές που κατατέθηκαν πέρυσι τον Ιούλιο στο ΣτΕ, από φορείς που ζητούν την ακύρωση της απόφασης Μενδώνη για κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου, με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, έριξαν πίσω για ένα ολόκληρο χρόνο, ένα έργο, που ήδη πάλευε με καθυστερήσεις, ειδικά όσον αφορά το συγκεκριμένο σταθμό. Λίγο οι διαδικασίες, πολύ ο κορωνοϊός και οι επιπτώσεις του στη λειτουργία των δικαστηρίων, χάθηκε ένας χρόνος και υπάρχει γενικότερα η εκτίμηση, από τεχνικούς, ότι το έργο δεν προλαβαίνει να παραδοθεί μέσα στο 2023, έστω και στο τέλος της χρονιάς, ασχέτως του τι υποστηρίζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Παρά ταύτα, υψηλά ιστάμενα στελέχη του αναδόχου επιμένουν πως το έργο προλαβαίνει να παραδοθεί τέλος 2023, παρότι για την απόσπαση των αρχαιοτήτων θα χρειαστούν περίπου τέσσερις μήνες. Εδώ όμως παρεμβάλεται και ένα ακόμη ΑΝ, που αφορά στη συνέχιση της αρχαιολογικής έρευνας σε βάθος ακόμη περίπου 2 μέτρων. Η ανασκαφή αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε δύο μήνες , χωρίς όμως κανείς να βάζει και το χέρι του στη φωτιά, άλλωστε για αρχαιολογική έρευνα πρόκειται.
Αν, η ολοκλήρωση της αρχαιολογικής έρευνας γίνει στο χρόνο ρεκόρ των δύο μηνών και δεν υπάρξουν κι΄άλλες εκπλήξεις, απρόοπτα και ανατροπές- μη ξεχνάμε, στη Θεσσαλονίκη αναφερόμαστε- τότε από αρχές του 2022, θα αρχίσει η κατασκευή του λεγόμενου “κουτιού”, δηλαδή του σταθμού και θα απαιτηθούν 12 μήνες για να μπορέσουν να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών που είναι driverless και θέλουν τουλάχιστον άλλους 12 μήνες δοκιμών.
Το πότε θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία ο Σταθμός Βενιζέλου, δεν ενδιαφέρει ιδιαίτερα σε τούτη τη φάση τους Θεσσαλονικείς, αυτό που ενδιαφέρει είναι να κάνει ο υπόγειος σιδηρόδρομος τη διαδρομή σε όλο το μήνες της γραμμής, δηλαδή να φεύγει από το αμαξοστάσιο (Πυλαία) και να φθάνει ως το Ν.Σ.Σταθμό.
Σε κάθε άνοδο κυβερνητικού αξιωματούχου στη Θεσσαλονίκη, η ερώτηση για το πότε θα τελειώσει το Μετρό, “παίζει πάντοτε”. Πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής, όταν ρωτήθηκε για το αν θα υπάρξουν καθυστερήσεις στην παράδοση του Μετρό, είπε “ρωτήστε αυτούς που έκαναν προσφυγές” και…. ο νοών, νοείτω.
Ο χρόνος από πιεστικός, έχει γίνει ασφυκτικός αλλά πάρα ταύτα, πηγές του αναδόχου εκτιμούν ότι αν δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις, τέλος του 2023, η βασική γραμμή θα λειτουργήσει.