Στα 530 εκατ. οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων στη Γερμανία

Στα 530 εκατ. οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων στη Γερμανία

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Οι εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων στη Γερμανία αυξήθηκαν στο Α’ εξάμηνο του 2020 κατά 11,7% , ενώ το 2019 τα ελληνικά αγροτοδιατροφικά προϊόντα κατείχαν το 24% των συνολικών εξαγωγών στη γερμανική αγορά, που ανήλθαν στο ποσό των 2,2 δισ. ευρώ. Έτσι οι εξαγωγές της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων έφτασαν τα 529 εκατ. ευρώ.

Παρά την πανδημική κρίση οι ελληνικές εξαγωγές , στο σύνολό τους, κινήθηκαν ανοδικά στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Μαραγκός, πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ανοίγοντας τις εργασίας του 7ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων που πραγματοποιείται διαδικτυακά. Στο πλαίσιο του 7ου Φόρουμ, που εστιάζεται στα νωπά φρούτα και λαχανικά, θα πραγματοποιηθούν 80 Β2Β συναντήσεις μεταξύ ελληνικών και γερμανικών εταιρειών, ενώ συμμετέχουν 60 επιχειρήσεις.

Ο κ. Μαραγκός τόνισε το πόσο σημαντικός εμπορικός αλλά και επενδυτικός εταίρος είναι για την Ελλάδα η Γερμανία, καθώς η συγκεκριμένη χώρα αποτελεί την Νο1 αγορά για τις ελληνικές εξαγωγές ενώ το 2019 οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων ανήλθαν στο 23,9% του συνόλου των εξαγωγών της χώρας μας.

Το 2019, η Ελλάδα κατείχε την 14η θέση στις εξαγωγές νωπών φρούτων στη Γερμανία, με σημαντικές προοπτικές αύξησης των εξαγωγών φρούτων, εάν αντιμετωπισθούν οι διαρθρωτικές αδυναμίες της ελληνικής γεωργίας και δοθεί μεγαλύτερο βάρος στο μάρκετινγκ και των προώθηση των ελληνικών προϊόντων.

Η αντιμετώπιση αυτών των αδυναμιών είναι απολύτως κρίσιμη για την Ελλάδα καθώς ο Αγροτικός Τομέας συμμετέχει με 6,2% στο ελληνικό ΑΕΠ και σε αυτόν απασχολούνται 440.000 άτομα.

Κλείνοντας την αρχική του τοποθέτηση ο κ. Μαραγκός επισήμανε ότι η Γερμανία είναι ένας πολύ σημαντικός επενδυτικός εταίρος για την Ελλάδα καθώς μεταξύ των ετών 2007-2018, έκανε 6,3 δισ. ευρώ άμεσων επενδύσεων στη χώρα μας, κεφάλαια που αντιστοιχούν στο 23% των συνολικών άμεσων ξένων επενδύσεων.

Κωνσταντίνος Μαραγκός

Σε χαμηλά επίπεδα οι εξαγωγές φρούτων

Λαμβάνοντας το λόγο ο γενικός σύμβουλος Α’ ΟΕΥ της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βερολίνο κ. Χαράλαμπος Κουναλάκης επισήμανε ότι στη μεγαλύτερη εισαγωγική αγορά φρέσκων φρούτων της Ευρώπης, τη γερμανική, οι εξαγωγές ελληνικών φρέσκων φρούτων είναι ακόμη σε χαμηλά επίπεδα καθώς το 2019 ανήλθαν σε 93.000 τόνους και σε αξία στα 93,83 εκατ. ευρώ, όταν η Γερμανική Αγορά Φρούτων έκανε τζίρο 850 εκατ. ευρώ.

Η γερμανική αγορά, όπως επισήμανε ο κ. Κουναλάκης κατακλύζεται από ισπανικά και ιταλικά προϊόντα, κυρίαρχες εξαγωγικές χώρες από την Ε.Ε.. Οι Γερμανοί καταναλώνουν 73,6 κιλά φρούτων /άτομο/ έτος ενώ είναι μεγάλη και η κατανάλωση χυμών φρούτων, με 20 kg/άτομο/έτος.

Όπως είπε ο Έλληνας διπλωμάτης, οι Γερμανοί δίνουν πολύ μεγάλη σημασία στη συσκευασία και στην ιχνηλασιμότητα των φρέσκων φρούτων γιατί έτσι μπορούν να αποκλεισθούν οι επιμολύνσεις των τροφίμων. Επίσης, στο σύνολο της κατανάλωσης των νωπών, αυξάνεται συνεχώς το μερίδιο των βιολογικών προϊόντων.

Η Ελλάδα έχει επιτύχει ως τώρα, διαχρονικά, να σταθεροποιήσει τις εξαγωγές εσπεριδοειδών, ακτινιδίων και κερασιών, ενώ ακόμη εξάγει καρπούζια, φράουλες, ροδάκινα και βερύκοκα. Εάν γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στις απαιτήσεις της γερμανικής αγοράς, υπάρχουν προοπτικές αύξησης και των εξαγωγών.

Χαράλαμπος Κουναλάκης

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top