Λέσβος–Τουρισμός: Ο ρόλος της Θεσσαλονίκης, ο Κοινωνικός Τουρισμός και η ολοκλήρωση του οδικού άξονα

Λέσβος–Τουρισμός: Ο ρόλος της Θεσσαλονίκης, ο Κοινωνικός Τουρισμός και η ολοκλήρωση του οδικού άξονα

Με προσιτές τιμές, ποιοτικές παροχές τόσο σε διαμονή όσο και σε εστίαση, οι επιχειρηματίες του τουρισμού στη Λέσβο, προσελκύουν τουρισμό τόσο από το εξωτερικό όσο και από την Ελλάδα. «Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα εισιτήρια του Κοινωνικού Τουρισμού, απορροφώντας περίπου το 30% των πελατών μας» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου Βασίλης Βογιατζής αναλύοντας παράλληλα την εικόνα του νησιού.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Είναι το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας, μετά την Κρήτη και την Εύβοια, με έκταση 1.636 τετρ. χλμ. και ακτογραμμή 459 χλμ. Η Λέσβος στο Βορειοανατολικό Αιγαίο, με πρωτεύουσα τη Μυτιλήνη, μπαίνει και πάλι στον τουριστικό χάρτη, με τις ενισχυμένες προωθητικές ενέργειες από την Πολιτεία και τους τοπικούς φορείς ώστε να ανατραπεί το οποιοδήποτε αρνητικό κλίμα που έχει ‘πληγώσει’ το νησί τα τελευταία χρόνια.

Από τη μια το μεταναστευτικό με τους χιλιάδες πρόσφυγες – από το 2015-, από την άλλη η κατάρρευση του ταξιδιωτικού κολοσσού Thomas Cook το 2019 που συμπαράσυρε τουλάχιστον 23 ξενοδοχεία στο νησί ‘βάζοντας’ τους μέσα περί το 1 εκατ. ευρώ, καθώς και η διετία της πανδημίας οδήγησε στη σχεδόν ολική καταστροφή του τουριστικού προϊόντος της Λέσβου. «Από το 2015 και μετά, είμασταν σχεδόν ‘νεκροί’» δηλώνει χαρακτηριστικά στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου Βασίλης Βογιατζής.

Ωστόσο, από πέρυσι, η κατάσταση στο νησί δείχνει να αλλάζει. Η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη – τη «ζωοδόχο δύναμη της Λέσβου» όπως αναφέρει ο κ. Βογιατζής, ήδη από την Τρίτη 4 Ιουλίου, με ταχύπλοο σκάφος (σ.σ. σύνδεση υφίσταται και με σύγχρονο συμβατικό πλοίο από Θεσσαλονίκη που αναχωρεί κάθε Κυριακή) αλλά και η διάθεση εισιτηρίων Κοινωνικού Τουρισμού έχουν δώσει μια αυξητική δυναμική στο νησί, το οποίο προσφέρει ποιοτικές παροχές, με προσιτές τιμές και καλή ποιότητα, όπως επισημαίνει ο ίδιος.

Καθημερινά τηλέφωνα για τον Κοινωνικό Τουρισμό

Το ενδιαφέρον του κόσμου για οικονομικές διακοπές μέσω του προγράμματος του Κοινωνικού Τουρισμού είναι ιδιαίτερα αυξημένο για το νησί της Λέσβου.

«Καθημερινά χτυπούν τουλάχιστον 10 – 15 τηλέφωνα που ρωτούν για τον Κοινωνικό Τουρισμό και άλλοι κλείνουν, άλλοι κάνουν την έρευνά τους» δηλώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Λέσβου. Ο ίδιος τονίζει ότι με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, που θα έχουν οι επιχειρηματίες με τους πελάτες τους μέσω προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού, θα πρέπει να γίνονται γρήγορα οι σχετικές διεκπεραιώσεις για την πληρωμή τους, «διαφορετικά θα έχουμε πρόβλημα στη ρευστότητα» προσθέτει.

Μας εξηγεί ότι οι tour operators πληρώνουν σε 50 – 60 ημέρες, το Ελληνικό κράτος σε 90 – 120 ημέρες – για τους πελάτες με Κοινωνικό Τουρισμό- ενώ υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό επί του συνόλου των αφίξεων του τουριστών που είναι μεμονωμένοι πελάτες.

«Το 22% -30% είναι πελάτες με εισιτήρια Κοινωνικού Τουρισμού, ένα 10% είναι οι μεμονωμένοι ενώ σε ποσοστό 10% – 12% έχουμε και Τούρκους τουρίστες» δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου προσθέτοντας πως οι Τούρκοι κατά 50% επιλέγουν να διανυκτερεύσουν στο νησί, οπότε και ξοδεύουν, και ένα 50% επισκέπτεται τον προορισμό αυθημερόν.

Θεσσαλονίκη – Η ζωοδόχος δύναμη της Λέσβου

Η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση που έχει ήδη προστεθεί και με δεύτερο πλοίο – ταχύπλοο αυτή τη φορά- από Θεσσαλονίκη, ήδη από την Τρίτη 4 Ιουλίου, φαίνεται ότι θα δώσει ανάσα στους επιχειρηματίες του νησιού.

«Η Θεσσαλονίκη, και γενικότερα, όλη η Βόρεια Ελλάδα, είναι ζωοδόχος δύναμη για τη Λέσβο» σχολιάζει χαρακτηριστικά στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου Βασίλης Βογιατζής.

Ωστόσο ο ίδιος, επισημαίνει την ανάγκη για κατάπλου/απόπλου του πλοίου στο λιμάνι του Σιγρίου, στη δυτική πλευρά του νησιού, γεγονός που θα μειώσει κατά πολύ τον χρόνο πρόσβασης των ταξιδιωτών, κατά 35 ναυτικά μίλια, ήτοι 2 ώρες.

Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα και η δυτική πλευρά του νησιού

Η Λέσβος διαθέτει συνολικά 20.000 κλίνες, εκ των οποίων οι 12.000 ανήκουν σε ξενοδοχειακές μονάδες και οι υπόλοιπες σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, βίλες κτλ.

Όπως μας εξηγεί ο κ. Βογιατζής, ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών επικεντρώνεται στη δυτική πλευρά του νησιού. Εφόσον το πλοίο θα ‘πιάνει’ στο λιμάνι του Σιγρίου, θα μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού, ωστόσο, για να γίνει πράξη το παραπάνω θα πρέπει αφενός να αναβαθμιστούν οι υποδομές στο εν λόγω λιμάνι, αφετέρου θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου.

«Ήταν να ολοκληρωθεί στις 30 Απριλίου, ωστόσο πήρε παράταση για τις 30 Σεπτεμβρίου» δηλώνει ο κ. Βογιατζής προσθέτοντας ότι εφόσον ολοκληρωθεί, τότε ο απαιτούμενος χρόνος πρόσβασης θα μειωθεί περίπου κατά το ήμισυ (σ.σ. από 1 ώρα και 20 λεπτά σε 40 λεπτά).

«Να φανταστείτε ότι ο οδικός άξονας συνδέει το ανατολικότερο σημείο του νησιού – τη Μυτιλήνη- με το δυτικότερο – το Σίγρι, μια απόσταση 92 χλμ.» σχολιάζει ο ίδιος. Σημειώνεται ότι ως χιλιομετρικές αποστάσεις Καλλονή – Πέτρα είναι 11 χλμ., Καλλονή – Μόλυβος 18 χλμ., Μυτιλήνη – Αγιάσος 24 χλμ., Μυτιλήνη – Πλωμάρι 34 χλμ., κτλ.

Επισημαίνεται ότι το  έργο «Κατασκευή / Αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου Λέσβου», ανάδοχος του οποίου είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ Α.Τ.Ε.», περιλαμβάνει την βελτίωση σε μήκος 21 χιλιομέτρων της υφιστάμενης οδού καθώς και την κατασκευή νέων τμημάτων σε μήκος 25,7 χιλιομέτρων.

Να αυξηθούν οι πτήσεις από εξωτερικό

Εκτός από την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, μεγάλος όγκος τουριστών προέρχεται από το εξωτερικό, μέσω πτήσεων τσάρτερ προς το αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης» το οποίο είναι υπό τη διαχείριση της Fraport Greece.

Όπως αναφέρει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, φέτος στο νησί προσγειώνονται 19 πτήσεις την εβδομάδα από το εξωτερικό που έρχονται από Σκανδιναβικές χώρες, από Ολλανδία, Βέλγιο, Αγγλία και Πολωνία.

«Γίνονται συζητήσεις, ούτως ώστε, το 2024 να φτάσουν τις 25-26, προσθέτοντας και πτήσεις από Γερμανία, Αυστρία κ.α.» δηλώνει λέγοντας ότι το 2014 -χρονιά κανονικότητας για το νησί- προσγειώνονταν 30-32 πτήσεις την εβδομάδα.

Το 2015 ήταν χρονιά που η Λέσβος απορροφούσε μεγάλο αριθμό προσφύγων – μεταναστών, στη συνέχεια υπήρξε μια αυξητική συχνότητα στις πτήσεις τσάρτερ, το 2016 ήταν 6-8 πτήσεις την εβδομάδα, το 2017 διπλασιάστηκαν, το 2018 πήγαν στις 16, το 2019 στις 18. «Δεν πιάσαμε ακόμη την ‘καλή’ μας χρονιά» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου Βασίλης Βογιατζής.

Προσιτές τιμές

Τέλος, σ’ ότι αφορά τις τιμές που έχουν για φέτος τα ξενοδοχεία της Λέσβου, κυμαίνονται, κατά μέσο όρο, από 65 έως 120 ευρώ το δίκλινο με πρωινό.

Όπως μας πληροφορεί ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Λέσβου Βασίλης Βογιατζής, για τα 3άστερα ξενοδοχεία οι τιμές κυμαίνονται από 65 έως 80 ευρώ το δίκλινο, για τα 4άστερα από 85 έως 100 ευρώ το δίκλινο με πρωινό, για τα 5άστερα από 100 έως 150 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη: Νέα δρομολόγια για τα νησιά – Αύξηση συνδέσεων και για Σποράδες

Πιέρια Όρη: Διήμερη γιορτή γεύσεων και αρωμάτων στο 3ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ του Βουνού και του Δάσους

Χρ. Τετράδη στο GRTimes.gr: «Είναι νωρίς για να πούμε ότι δεν πάει καλά ο τουρισμός» – Απαιτείται άμεσα ασφαλής λύση για το Ναυάγιο Ζακύνθου

Τουρισμός για Όλους: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για αιτήσεις

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top