Μπαταρίες αυτοκινήτων: Lockdown και παγετός αύξησαν κατακόρυφα τη ζήτηση

Μπαταρίες αυτοκινήτων: Lockdown και παγετός αύξησαν κατακόρυφα τη ζήτηση

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

“Χρυσές” δουλειές κάνουν οι έμποροι μπαταριών αυτοκινήτων το τελευταίο διάστημα, καθώς από τη μια το lockdown και από την άλλη ο παγετός των τελευταίων ημερών, στέλνουν όλο και περισσότερους οδηγούς στις επιχειρήσεις τους. Τι λένε οι ειδικοί στο GRTimes και τι συμβουλές δίνουν.

Η ακινησία, είναι ο χειρότερος εχθρός της μπαταρίας αυτοκινήτου, καθώς όταν κάποιος αφήνει το όχημα του για αρκετό καιρό, τα στοιχεία της μπαταρίας γεμίζουν άλατα και δυσλειτουργούν. Ειδικά όταν μετά την ακινησία έρχεται και έντονο κρύο, τότε οι πιθανότητες να “μείνει” κάποιος με το αυτοκίνητο του, αυξάνονται κατακόρυφα.

Όπως αναφέρει στο GRTimes.gr εκπρόσωπος εταιρίας εμπορίας μπαταριών, τις τελευταίες μέρες με την μεγάλη μείωση της θερμοκρασίας, η ζήτηση  αυξήθηκε τουλάχιστον 30-40%, ενώ σημαντικά αυξημένη ήταν και η υπηρεσία “delivery” με ακινητοποιημένα οχήματα . Πολλές είναι οι εταιρείες πλέον που διαθέτουν υπαλλήλους κυρίως με μηχανές και οι οποίοι μέσα σε λίγα λεπτά μπορούν να βρίσκονται στο σημείο όπου έχει ακινητοποιηθεί ένα όχημα για να τοποθετήσουν νέα μπαταρία. Συνήθως η διαδικασία γίνεται χωρίς επιπλέον κόστος για τον οδηγό, αλλά αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το πόσο μακριά είναι, η αξία της μπαταρίας, κτλ.

Έως και 20% πάνω η ζήτηση, λόγω κορωνοϊού

Σύμφωνα με την Ευτυχία Τζιτζιλόγλου, έμπορο συσσωρευτών που δραστηριοποιείται στην οδό Μοναστηρίου, δεν είναι μόνο ο παγετός που αύξησε την κίνηση και που άλλωστε αφορά μόνο τις τελευταίες ημέρες, αλλά γενικότερα το lockdown που περιόρισε σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τις μετακινήσεις των ιδιωτών με το αυτοκίνητο. Έτσι λοιπόν, όπως λέει, τον τελευταίο χρόνο λόγω των δύο lockdown η κίνηση στις επιχειρήσεις εμπορίας μπαταριών, είναι αυξημένη περίπου 20% σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Καθώς οι πολίτες δεν μπορούν να μετακινούνται εύκολα, λόγω των μέτρων κατά του κορωνοϊού, αναγκάζονται να αφήσουν το αυτοκίνητο τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, γεγονός που μειώνει το προσδόκιμο ζωής της μπαταρίας. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η κα. Τζιτζιλόγλου συμβουλεύει τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να κινούν το αυτοκίνητο σε τακτά διαστήματα, διανύοντας απόσταση όμως όχι λιγότερο από 10χλμ καθώς η μπαταρία με αυτόν τον τρόπο αναπληρώνει την ενέργεια που κατανάλωσε για την εκκίνηση, ενώ της δίνεται και απαραίτητος χρόνος να κάνει ένα πλήρη κύκλο φόρτισης.

Για τις περιπτώσεις που οι μπαταρίες είναι “πεσμένες” μετά από ακινησία, η κα. Τζιτζιλόγου προτείνει να γίνει πρώτα χρήση ενός φορτιστή και σε περίπτωση που αυτός δεν υπάρχει, τότε εκκίνηση με τη συνδρομή ρευματολήπτη από άλλο αυτοκίνητο, για να μη “ζοριστεί” η μπαταρία.

Όπως αναφέρει η έμπορος μπαταριών, το μέγιστο προσδόκιμο για τη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η χρήση της και κυρίως από την ποιότητα της, που μερικές φορές συνεπάγεται λίγο μεγαλύτερο κόστος, εξασφαλίζει όμως σχεδόν πάντα αξιοπιστία και αρκετά χρόνια “ξενοιασιάς” για τον οδηγό.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ