Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κήρυξε την έναρξη των εργασιών της 2ης Μαθητικής Συνάντησης Λογοτεχνίας

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κήρυξε την έναρξη των εργασιών της 2ης Μαθητικής Συνάντησης Λογοτεχνίας

«Απ’ τες εννιά» το πρωί όπως θα έλεγε και ο Κ.Π. Καβάφης ξεκίνησε διαδικτυακά η 2η Διεθνής Μαθητική Συνάντηση Λογοτεχνίας «Η λογοτεχνία αλλιώς», η οποία συνδιοργανώνεται από τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη και το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης στις 7 και 8 Απριλίου υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Μαθητές, καθηγητές της δευτεροβάθμιας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, συγγραφείς, κριτικοί και δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν σκέψεις, ερωτήσεις και προβληματισμούς σχετικά με τη λογοτεχνία… σε καιρούς κρίσης.

Την έναρξη των εργασιών της Συνάντησης κήρυξε η ΑΘΠ ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος.

Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε τον χαιρετισμό Του. https://youtu.be/7nJ_RV729FA

Τους μαθητές και ομιλητές της Συνάντησης καλωσόρισαν ο Γιάννης Δεμιρτζόγλου – Διευθυντής Ζωγραφείου Λυκείου και η Δρ. Ασπασία Χασιώτη – Γενική Διευθύντρια Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη, που έχουν την ευθύνη όλης της διοργάνωσης.

Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε το καλωσόρισμα: https://youtu.be/tdqPxwoUsRo

Χαιρετισμό απεύθυναν

Αικατερίνη Μαντουλίδου – Πρόεδρος Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη,
Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε τον χαιρετισμό της https://youtu.be/XPv8G2idoE0
Χαράλαμπος Κυραϊλίδης – Πρόεδρος Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων
Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε τον χαιρετισμό του https://youtu.be/Dwackfnc8Is
Γιώργος Παπαλιάρης – Πρόεδρος Κοινότητας Σταυροδρομίου
Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε τον χαιρετισμό https://youtu.be/22q-UzXuO4Q
Στράτος Δολτσινιάδης – Εκπρόσωπος Ιδρυτή Ζωγραφείου Λυκείου και
Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε τον χαιρετισμό https://youtu.be/3W80ZfTL_jI
Γιάννης Γιγουρτσής – Συντονιστής Εκπαίδευσης Ομογενειακών Σχολείων
Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε τον χαιρετισμό https://youtu.be/ORtz_KGF_Lk

Στην πρώτη συζήτηση «Η λογοτεχνία σε καιρούς κρίσης» με ειδικό σύμβουλο και συντονιστή τον κ. Μάνο Κοντολέων (Συγγραφέας, Κριτικός) οι σύνεδροι εστίασαν στον ιδιαίτερο ρόλο της λογοτεχνίας σε περιόδους κρίσης, όπως η οικονομική κρίση ή αυτή της πανδημίας που άφησαν και συνεχίζουν να αφήνουν έντονο το αποτύπωμά τους στη ζωή των ανθρώπων, στην καθημερινότητά τους. Ο μαθητής Κωνσταντίνος Κόλλιας ανέφερε ότι η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων τον βοήθησε να διαχειριστεί τα αρνητικά συναισθήματα που βίωνε το τελευταίο διάστημα λόγω της πανδημίας κι έτσι αυτά βρήκαν διέξοδο και απελευθερώθηκαν. Από την πλευρά του ο κ. Ισίδωρος Ζουργός (Συγγραφέας) τόνισε ότι η εργατικότητα και ιδιαίτερα αυτή της συγγραφής αποτέλεσε για τον ίδιο διέξοδο στη δύσκολη καθημερινότητα, ενώ η κ. Κατερίνα Ζαμαρία (Εκπαιδευτικός, Κριτικός) σχολίασε ότι η λογοτεχνία είναι παραμυθία, ένα παράθυρο στον κόσμο που μπορεί να οδηγήσει σ’ έναν νέο φωτεινό κόσμο. Μία φυγή από τη δύσκολη πολλές φορές πραγματικότητα σε μία νέα πιο ενδιαφέρουσα πραγματικότητα, όπως δήλωσε ο κ. Κώστας Κατσουλάρης (Συγγραφέας, Διευθυντής του BookPress).

Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε την 1η Συνεδρία: https://youtu.be/GGrqS2zS7WI

Στον δεύτερο κύκλο συζήτησης με τίτλο «Η πανδημία αλλιώς: γραφή ιαματική» με ειδικό σύμβουλο και συντονίστρια την κ. Άντα Κατσίκη – Γκίβαλου (Ομότιμη Καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ) έγινε λόγος για τον θεραπευτικό ρόλο της γραφής τόσο για τον ίδιο τον συγγραφέα όσο και για τον αναγνώστη. Η κ. Ελένη Πριοβόλου, συγγραφέας του μυθιστορήματος «Φως σε μαύρο ουρανό» ανέφερε ότι το μυθιστόρημά της αυτό αποτέλεσε τη δική της ιαματική γραφή για την περίοδο της οικονομικής κρίσης που την οδήγησε να δημιουργήσει έναν δεκαεξάχρονο ήρωα, τον Ντίνο, που καλείται να αντιμετωπίσει έναν εχθρικό κόσμο. Από την πλευρά της η κ. Φωτεινή Τσαλίκογλου (Ομότιμη Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο), συγγραφέας του βιβλίου «Ο Αζόρ και ο κύριος των εννιά», παραδέχτηκε ότι οι αγωνίες του Αζόρ, ενός σκύλου που «γεννήθηκε» μέσα στην πανδημία, ήταν το πρόσχημα για προϋπάρχουσες αγωνίες, όπως της ίδιας της ύπαρξής μας. Ο Αζόρ είναι η φωνή της μοναξιάς σε μια εποχή ανηδονίας. Μία φωνή που μας μυεί στην πολλαπλότητα και με την οποία πρωτίστως συμπάσχει ο ίδιος ο δημιουργός, ο συγγραφέας.

Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε την 2η Συνεδρία: https://youtu.be/VXGzgVVIpps

Σ’ ένα ευχάριστο «διάλειμμα» που ακολούθησε όλοι οι συμμετέχοντες της Μαθητικής Συνάντησης είχαν την ευκαιρία και τη χαρά να ακούσουν και να απολαύσουν αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα από τους ηθοποιούς

Στέλιο Μάινα https://youtu.be/hoMCnWOASk8

Δημήτρη Πιατά https://youtu.be/FMAFEV_efVo

Στη συνέχεια, στην τρίτη συνάντηση – συζήτηση με τίτλο «Άσπρο – μαύρο: η εποχή των αντιθέσεων» με ειδική σύμβουλο την κ. Ασπασία Χασιώτη (Γενική Διευθύντρια Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη) και συντονιστή τον κ. Γιάννη Μπασκόζο (Δημοσιογράφος, Συγγραφέας) έγινε λόγος για τις αντιθέσεις που ταλανίζουν την εποχή μας. Η μαθήτρια Νεκταρία Γκόφα ανέφερε ότι δεν υπάρχει μόνο άσπρο και μαύρο αλλά ότι ο κόσμος μας είναι πλουραλιστικός, μία παλέτα με πολλά χρώματα και οι άνθρωποι οφείλουν να αποδεχτούν όλη αυτή τη διαφορετικότητα. Μάλιστα, δεν δίστασε να επισημάνει τον προβληματισμό της πώς η λογοτεχνία που από μόνη της εκπροσωπεί το φως στη σχολική τάξη και κυρίως μέσα από τις εξετάσεις χάνει τη φωτεινότητά της και γίνεται κάτι σκοτεινό και μη ελκυστικό. Παράλληλα, ο κ. Νίκος Δαββέτας (Συγγραφέας) διατύπωσε την άποψη ότι η λογοτεχνία αποτελεί το καλύτερο πεδίο να αμβλυνθούν οι διαφορές, να τις κατανοήσουμε και να τις συναισθανθούμε. Να πάρουμε τη θέση του άλλου και να νιώσουμε τα αισθήματά του, ενώ η ποίηση είναι σε θέση να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει ο καθένας μας.

Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε την 3η Συνεδρία: https://youtu.be/CcRncrlkgpw

Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με τη συζήτηση υπό τον τίτλο «Έρωτας σε δύσκολους καιρούς» με ειδικό σύμβουλο τον Γιάννη Πάσχο (Συγγραφέας) και συντονιστή τον Μανώλη Πιμπλή (Δημοσιογράφος). Οι μαθητές, χρησιμοποιώντας στίχους αγαπημένων Ελλήνων και ξένων ποιητών τόλμησαν να μιλήσουν για τη δημιουργική και ανατρεπτική δύναμη του έρωτα που μεταμορφώνει τον καθένα. Παράλληλα, όμως, αναφέρθηκαν και στη φθορά των σχέσεων και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν γενικότερα οι άνθρωποι την περίοδο της πανδημίας, κατά την οποία η επικοινωνία συνάντησε πολλά εμπόδια. Από την πλευρά του ο κ. Θωμάς Κοροβίνης (Συγγραφέας) δεν δίστασε να παρακινήσει τους νέους μαθητές να αποκτήσουν εμπειρίες και να ερωτευθούν, αναφέροντας ότι δεν πρέπει τίποτε να εμποδίζει τον καθένα και σε καμία εποχή να συναντηθεί με τον έρωτα, γιατί πολλοί άνθρωποι ερωτεύτηκαν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες.
Σ αυτό το link μπορείτε να παρακολουθήσετε την 4η Συνεδρία: https://youtu.be/YGXg3ajgNbw

Και η ώρα πήγε 7…

Συνεχίζεται την Παρασκευή 8 Απριλίου

Και έπεται συνέχεια αύριο πάλι στις 9…
… με τις εξής ενδιαφέρουσες ενότητες τις οποίες μπορεί να την παρακολουθήσει όποιος επιθυμεί από: https://www.livemedia.gr/logoallios22

Οι πανδημίες στη λογοτεχνία
Ειδικός σύμβουλος: Μιχάλης Σπέγγος, Συγγραφέας
Συντονίζει: Μαρίνα Αγγελάκη ,Δημοσιογράφος
Συμμετέχουν: Μαρία Καλλιμάνη, Ηθοποιός, Κίρκη Κεφαλέα, Καθηγήτρια Συγκριτικής Λογοτεχνίας στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστήμιου Αθηνών, Συγγραφέας

Λογοτεχνία και Ιστορία σε εποχές κρίσης
Ειδικός σύμβουλος: Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια Φιλολογίας ΑΠΘ, Συγγραφέας
Συντονίζει: Μικέλα Χαρτουλάρη, Δημοσιογράφος
Συμμετέχουν: Χρήστος Αστερίου, Δρ. Φιλολογίας, Συγγραφέας, Αλέξανδρος Μπαζούκης, Δρ. Φιλολογίας, Καθηγητής στη Μέση Εκπαίδευση, Συγγραφέας

Η μοναξιά πρωταγωνιστής σε λογοτεχνικά κείμενα
Ειδικός σύμβουλος: Κώστας Καραβίδας, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. του Τμήματος Φιλολογίας Παν. Ιωαννίνων
Συντονίζει: Κώστας Καραβίδας, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. του Τμήματος Φιλολογίας Παν. Ιωαννίνων
Συμμετέχουν: Μυρσίνη Γκανά, Ποιήτρια, Μεταφράστρια, Λένα Καλλέργη, Ποιήτρια, Μεταφράστρια,

Ποίηση και επικαιρότητα: σκέψεις και συναισθήματα για την ποίηση της πανδημίας της Covid-19
Ειδικός Σύμβουλος: Δέσποινα Παπαστάθη, Δρ. Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τομέας ΜΝΕΦ, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Συντονίζει: Δέσποινα Παπαστάθη, Δρ. Νέας Ελληνικής Φιλολογίας, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Συμμετέχουν: Γιώργος Βέης, Ποιητής, Δήμητρα Κωτούλα, Ποιήτρια, Aρχαιολόγος
Αριστέα Παπαλεξάνδρου, Ποιήτρια, Διδάκτωρ ΑΣΚΤ, Θανάσης Χατζόπουλος, Ποιητής, Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλυτής

Αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα σε καιρούς κρίσης… διαβάζουν οι ηθοποιοί:
Θοδωρής Γκόνης, Ακύλας Καραζήσης, Λουκία Μιχαλοπούλου
Σκηνοθετική επιμέλεια: Θοδωρής Γκόνης

Λίγα λόγια για την διοργάνωση

Η 2η Διεθνής Μαθητική Συνάντηση Λογοτεχνίας στόχο έχει τη διατήρηση της επαφής, την επικοινωνία, την ανταλλαγή απόψεων, τη δημιουργική συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών με εκλεκτούς εκπροσώπους των γραμμάτων και των τεχνών. Την εποχή της πανδημίας επιθυμούμε να δώσουμε βήμα στους μαθητές, να ακούσουμε τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους. Θέλουμε να μιλήσουν ελεύθερα για αυτά που τους προβληματίζουν, αλλά και για αυτά που επιθυμούν. Για αυτά που σκέφτονται, αλλά εύκολα λόγια δεν γίνονται, για ό,τι καταληστεύει το όνειρά τους και θολώνει τον μακρινό ορίζοντα της σκέψης τους.
Μέσα από την Συνάντηση θα δοθεί βήμα στους μαθητές να εκφράσουν τις απόψεις τους και τις προτάσεις τους. Να μιλήσουν ελεύθερα για αυτά που τους προβληματίζουν αλλά και για αυτά που επιθυμούν. Για αυτά που σκέφτονται, αλλά εύκολα λόγια δεν γίνονται, για ό,τι καταληστεύει το όνειρά τους και θολώνει τον μακρινό ορίζοντα της σκέψης τους. Στην φετινή διοργάνωση συμμετέχουν 200 μαθητές από 25 σχολεία της Ελλάδας, της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου, της Λευκωσίας, της Νέας Υόρκης και του Γιοχάνεσμπουργκ, 50 εκπαιδευτικοί και 45 εκλεκτοί εκπροσώπων των γραμμάτων και των τεχνών.

Λόγω της πανδημίας δεν στάθηκε δυνατό να πραγματοποιηθεί το 8ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας με θέμα: «Γιάννης Ρίτσος. Ο ποιητής της Ρωμιοσύνης» την Άνοιξη του 2020. Είχαν προηγηθεί επτά διοργανώσεις για τον Α. Παπαδιαμάντη (2012), τον Κ. Π. Καβάφη (2013), τον Γ. Σεφέρη (2014), τον Γ. Βιζυηνό (2015), τον Ο. Ελύτη (2016), τον Γ. Θεοτοκά (2018), τον Α. Σαμαράκη (2019) στις οποίες συμμετείχαν ανά διοργάνωση 300 μαθητές και εκπαιδευτικοί από σχολεία της Ελλάδας, της Λευκωσίας, της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου, της Ν. Υόρκης καθώς και εκλεκτών εκπροσώπων των γραμμάτων και των τεχνών.

Για τον λόγο αυτό οι διοργανωτές αποφάσισαν, μετά την περσινή πετυχημένη διαδικτυακή Συνάντηση, να πραγματοποιήσουν και φέτος τη 2η Διεθνή Μαθητική Συνάντηση Λογοτεχνίας, μέχρι να συναντηθούν πάλι ένα χρόνο μετά, την Άνοιξη του 2023, στην Πόλη. Εξάλλου και το Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας, που πραγματοποιείται με επιτυχία από το 2012 αποτελεί μια πρόταση διδασκαλίας και προώθησης της λογοτεχνίας, μια πρόταση καινοτόμα, ευφάνταστη και πρωτοποριακή.

Τα 25 σχολεία που συμμετέχουν
1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΟΧΩΡΙΟΥ ΛΗΜΝΟΥ, 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, 3ο ΓΕΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΙΜΒΡΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΑΥΓΟΥΛΕΑ – ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ε. ΜΑΝΤΟΥΛΙΔΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (ΑΣΤΟΡΙΑ, Ν. ΥΟΡΚΗ), ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «JEANNE D’ ARC», ΖΑΠΠΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΖΩΓΡΑΦΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΙΟΝΙΟΣ ΣΧΟΛΗ, ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ, ΛΥΚΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ, ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ, ΠΑΓΚΥΠΡΙΟΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΝ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΣΧΟΛΗ, ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ, ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΞΙΟΝ ΞΑΝΘΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΣΑΧΕΤΙ (ΓΙΟΧΑΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top