Οδηγοί τουριστικών λεωφορείων στα πρόθυρα κατάρρευσης – Προειδοποιούν για ενδεχόμενο ατυχήματος

Οδηγοί τουριστικών λεωφορείων στα πρόθυρα κατάρρευσης – Προειδοποιούν για ενδεχόμενο ατυχήματος

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Εξαιρετικά κακές εργασιακές συνθήκες με ωράρια που φτάνουν ακόμη και τις 16 ώρες την ημέρα, καταγγέλλουν οδηγοί τουριστικών λεωφορείων, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο, να ζητούν οι ίδιοι από τις αρχές να τους ελέγξουν, προκειμένου να σταματήσουν την οδήγηση για να μην… κοιμηθούν στο τιμόνι.

Για εργασιακό μεσαίωνα που υποβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας και που αυξάνει δραματικά τις πιθανότητες πρόκλησης κάποιου ατυχήματος, κάνουν λόγο οδηγοί τουριστικών λεωφορείων, ζητώντας την άμεση λήψη μέτρων και την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας η εφαρμογή των οποίων θα είναι υποχρεωτική από όλους.

Μιλώντας στο GRTimes, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, Θεμιστοκλής Αμπλάς, έκανε λόγο για πολύ άσχημες συνθήκες εργασίας στις περισσότερες περιοχές της χώρας, με υπεραπασχόληση που φτάνει τις 12, 14, ακόμη και τις 16 ώρες την ημέρα, γεγονός που είναι σημαντικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της μεταφοράς των επιβατών. Ο ίδιος διευκρινίζει πως μπορεί οι 16 ώρες να μην είναι διαρκής οδήγηση, αλλά είναι οπωσδήποτε απασχόληση, χωρίς να ξεκουράζονται οι οδηγοί με κίνδυνο να κοιμηθούν στο τιμόνι ή να έχουν μειωμένα αντανακλαστικά κατά την εργασία τους.

Την ίδια στιγμή, επισημαίνει πως οι μισθοί είναι εξαιρετικά χαμηλοί, ξεκινώντας από τον κατώτατο και φτάνοντας τα 1200 και 1400 ευρώ σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο οι αμοιβές αυτές είναι “πακέτα” και δεν λαμβάνεται υπόψιν η εργασία των οδηγών σε μέρες αργίας, σε μέρες εξαιρέσιμες, σε νυχτερινή εργασία, σε υπερωριακή απασχόληση κτλ.

“Συλλογικές συμβάσεις, κλαδική έχει καταργηθεί και εμείς ως Ομοσπονδία δεν καταφέραμε να κάνουμε νέα από το 2012. Υπάρχουν κάποιες συμβάσεις στην Κρήτη, στην Κω και στη Ρόδο με τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας, οι οποίες παρότι υπάρχουν, δεν επεκτάθηκαν με ευθύνη της κυβέρνησης, ώστε να ισχύσουν για ολόκληρα τα νησιά και επίσης δεν εφαρμόζονται. Σε άλλες περιοχές όπως στην Κέρκυρα που προσπαθούμε να υπογραφεί κάποια Συλλογική Σύμβαση, οι εργοδότες απλά δεν κάθονται στο τραπέζι των συζητήσεων, γιατί όπως έχει γίνει η νομοθεσία σήμερα, είναι δύσκολο να υποχρεωθούν να το κάνουν” λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αμπλάς.

Ψάχνουν οδηγούς και δεν βρίσκουν

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, σε αρκετές περιοχές όπου ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία, διαπιστώνεται έλλειψη οδηγών, με τις εταιρείες να προσπαθούν να βρουν κάποιους απεγνωσμένα, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρνουν, λόγω και των συνθηκών εργασίας. Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να αναγκάζουν τους οδηγούς που ήδη έχουν, ώστε να υπεραπασχολούνται. Έκανε μάλιστα γνωστό πως εταιρεία που δραστηριοποιείται στην πρωτεύουσα, απευθύνθηκε στην Ομοσπονδία ζητώντας άμεσα 25 οδηγούς, οι οποίοι ωστόσο… δεν υπάρχουν. “Δεν υπάρχουν οδηγοί γιατί κάτω από τέτοιες συνθήκες, οι εργαζόμενοι σιγά σιγά αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι δεν μπορούν να είναι δουλικά των εργοδοτών” τονίζει.

Ο κ. Αμπλάς προσθέτει πως λόγω της κατάστασης και των χαμηλών μισθών, πολλοί οδηγοί, κυρίως από ΚΤΕΛ, αναγκάζονται να αναζητήσουν διέξοδο για εργασία στο εξωτερικό, ενώ την ίδια στιγμή σε ταξί και ΚΤΕΛ, έρχονται οδηγοί από το εξωτερικό.

Δηλώνει επίσης πως με τις εργοδοτικές Ομοσπονδίες δεν υπάρχει καμία επαφή και κανένας διάλογος, όπως επίσης και με τα αντίστοιχα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας, παρότι τα αιτήματα της Ομοσπονδίας για συναντήσεις με τους αρμόδιους, είναι συνεχή. “Εδώ και τρία χρόνια η Ομοσπονδία δεν έχει καταφέρει να πλησιάσει, ούτε… το θυρωρείο των υπουργείων αυτών” σχολιάζει.

Όσον αφορά στο κατά πόσο οι οδηγοί που εργάζονται τόσες ώρες, μπορούν να προσφέρουν ασφαλείς και καλές υπηρεσίες στους επιβάτες των λεωφορείων, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος, είναι κατηγορηματικός: “Οι άνθρωποι που είναι στο τιμόνι τόσες ώρες, παρακαλάνε τα ελεγκτικά όργανα της πολιτείας να τους σταματήσουν επί τόπου. Θα κάνουμε ατύχημα, θα σκοτωθούμε, θα μας πάρει ο ύπνος… Οι ίδιοι οι οδηγοί παρακαλούν τα όργανα, αλλά δυστυχώς δεν γίνεται απολύτως τίποτα. Είναι μια απαράδεκτη κατάσταση.  Θα είναι σοβαρό πλήγμα για τον τουρισμό και για τον κλάδο των μεταφορών σε περίπτωση που συμβεί οτιδήποτε, γεγονός που έχουμε επισημάνει στους αρμόδιους.

Οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων είχαν πραγματοποιήσει στις 6 Ιουνίου 2022, 24ωρη Πανελλαδική απεργία σε όλη τη χώρα για τα ζητήματα που τους αφορούν, με τον κ. Αμπλά να τονίζει ότι θα εξεταστεί το ενδεχόμενο και άλλης κινητοποίησης στην εξέλιξη της θερινής σεζόν. Καταλήγει βέβαια πως η πλειοψηφία των οδηγών είναι υποχρεωμένη να εργάζεται έστω κάτω από αυτές τις συνθήκες, ενώ όποιοι διαμαρτύρονται και αντιδρούν, μπαίνουν σε “μαύρη λίστα” και δεν μπορούν να βρουν στη συνέχεια δουλειά σε τοπικό επίπεδο στον ίδιο κλάδο.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top