Οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης “κλειδί” για την ανάπτυξη της Ναυτιλίας και των Logistics στη Β.Ελλάδα

Οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης “κλειδί” για την ανάπτυξη της Ναυτιλίας και των Logistics στη Β.Ελλάδα

Η ανάγκη ολοκλήρωσης των επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και ανάπτυξης των σιδηροδρομικών υποδομών, ώστε η Θεσσαλονίκη να καταστεί κύριος κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, τονίστηκε στην ενότητα «Ο ρόλος της Ναυτιλίας και των Logistics στη Βόρεια Ελλάδα» στο 1ο Διεθνές Φόρουμ για τη Διασυνδεσιμότητα στη ΝΑ Ευρώπη (SECF).

Ιδιαίτερη έμφαση στην ολοκλήρωση των επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδωσε από το βήμα του SECF η Αντιπρόεδρος της Arkas Logistics Greece and Serbia και μέτοχος στην Αrkas Hellas Group, Βάντα Κωστοπούλου. Ο Όμιλος Arkas, όπως επισήμανε η κα.Κωστοπούλου, έχει επενδύσει πολύ σε μεγάλες αγορές, όπως είναι η Κίνα, η Αμερική και η Ινδία, την ενδιαφέρει πάρα πολύ το κομμάτι των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης και έχει αναπτύξει το δικό της οδικό δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βουλγαρία, τη Σερβία, τη Ρουμανία, την Τσεχία και την Ουγγαρία με δικά της logistics. Βασική προϋπόθεση, όμως, όπως πρόσθεσε, είναι «η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού και του θαλάσσιου άξονα προς τις χώρες αυτές. Για να μπορέσει να επιτευχθεί χρειάζεται να τελειώσουν όλες οι επενδύσεις όσον αφορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα μπορέσουν να φιλοξενήσουν μεγάλα κοντέινερ, που θα μπορέσουν να έχουν δρομολόγια προς τις χώρες αυτές Βασική προϋπόθεση, επίσης, κατά την ίδια, είναι και η τεχνολογία, η οποία αναπτύσσει την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα, οδηγώντας ταυτόχρονα και σε ένα πιο φιλικό περιβάλλον.

Η Διευθύντρια του Γραφείου Θεσσαλονίκης της CMA CGM Greece, Ζωή Κολέτσα, χαρακτήρισε πολύ σημαντικές τις υποδομές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζοντας νούμερο ένα προτεραιότητα την επέξταση του 6ου προβλήτα, καθώς αυτή θα φέρει μεγαλύτερα πλοία και κατά συνέπεια θα αυξηθεί η παραγωγικότητα του λιμανιού και των ίδιων των εταιρειών. Εξίσου σημαντική χαρακτήρισε η κα.Κολέτσα και τη συνδυαστική μεταφορά, ενώ επίσης επισήμανε την ανάγκη απλοποίησης των τελωνειακών διαδικασιών.

Τον ιστορικό ρόλο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη μεταφορά προϊόντων προς όλες τις πόλεις των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, που έχει αναβαθμιστεί λόγω της αστάθειας στην ευρύτερη περιοχή, με τον πόλεμο Ουκρανία, την ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή και τον αναθεωρητισμό της Τουρκίας, τόνισε η Κατερίνα Τσαπικίδου, Σύμβουλος Πρεσβείας και Διευθύντρια της υπηρεσίας Διεθνών Σχέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών στη Θεσσαλονίκη. «Κάτω από αυτές τις συνθήκες η Ελλάδα γενικότερα, αλλά και η Θεσσαλονίκη ειδικότερα με το λιμάνι της αποτελούν πόλο σταθερότητας, με ασφάλεια μπορούν να τροφοδοτήσουν χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης με ενέργεια και με προϊόντα. Υπό αυτήν την έννοια το λιμάνι αποτελεί όχι μόνο κόμβο σταθερότητας, αλλά και μια δυνατότητα να συνεισφέρει θετικά στα μεγάλα ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια στην περιοχή», είπε χαρακτηριστικά. Η κ. Τσαπικίδου ανέφερε πως τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει δημιουργήσει πλέγματα συνεργασίας, τριμερή σχήματα, στρατιωτικές συμφωνίες και εμπορικές συμφωνίες με μία σειρά από κράτη, όπως το Ισραήλ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος, καθώς και πρόσφατα η Ινδία και πρόσθεσε πως για να μπορέσουν να υλοποιηθούν αυτά τα φιλόδοξα, αλλά ρεαλιστικά σχέδια και να συμβάλουν πραγματικά στη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τρόπο ουσιαστικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

SECF: Ζητείται πολιτική βούληση για την προώθηση των υποδομών στη ΝΑ Ευρώπη και τα Βαλκάνια

Κούπκας: Η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται σε κόμβο ανάπτυξης για την επιχειρηματικότητα (VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top