Πελοπόννησος-Τουρισμός: Αυθεντικότητα και βιωματικές εμπειρίες–Η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού στο GRTimes

Πελοπόννησος-Τουρισμός: Αυθεντικότητα και βιωματικές εμπειρίες–Η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού στο GRTimes

Στοχευμένα και πιο ‘επιθετικά’ προβάλλει η Πελοπόννησος το τουριστικό της προϊόν σε αγορές κυρίως του εξωτερικού αλλά και της Ελλάδας. «Θέλουμε να δείξουμε τη διαχρονικότητα του προορισμού, την αυθεντικότητα και τα βιώσιμα χαρακτηριστικά του, να δώσουμε καινούργιες τουριστικές εμπειρίες, μία εκ των οποίων είναι και η βυθισμένη αρχαία πόλη του Παυλοπετρίου» δήλωσε στο GRTimes.gr η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Πελοποννήσου Άννα Καλογεροπούλου.

Συνέντευξη: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Ευλογημένη γη με ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον γεωμορφολογικό ανάγλυφο, απέραντες ακρογιαλιές, αειφόρα φύση, επιβλητικά βουνά, εκτάσεις με ελαιόδεντρα και εσπεριδοειδή, ιστορία και πολιτισμό, αρχαία θέατρα, κάστρα και γραφικά χωριά, ορεινά και παραθαλάσσια, με ιδανικό κλίμα που την καθιστούν ελκυστικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η Πελοπόννησος στο νότιο τμήμα της ηπειρωτικής Ελλάδας βρέχεται από το Ιόνιο πέλαγος δυτικά και από το Μυρτώο πέλαγος ανατολικά. «Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι επικεφαλής εταίρος ενός ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου έργου, το INHERIT, το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα Interreg Med και προσπαθεί να ενημερώσει γενικότερα το κοινό, τους φορείς και να προωθήσει δραστηριότητες βιώσιμου τουρισμού στις ανεκμετάλλευτες περιοχές της Μεσογείου, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Πελοποννήσου Άννα Καλογεροπούλου στο GRTimes.gr στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής στην Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στη Λακωνία.

Όπως η ίδια εξήγησε στόχος της Περιφέρειας Πελοποννήσου είναι να «δώσουμε καινούργιες τουριστικές εμπειρίες για τους επισκέπτες μας, να έρθουν να βιώσουν αυτές τις μοναδικές εμπειρίες στην περιοχή μας, μία εκ των οποίων είναι και η βυθισμένη αρχαία πόλη του Παυλοπετρίου, μόλις στα 3 μέτρα» προσθέτοντας «νιώθεις ότι θα απλώσεις το χέρι σου και θα την αγγίξεις».

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου η οποία, μεταξύ άλλων, παρουσιάζει σημαντική τουριστική ανάπτυξη εμπλουτίζει το τουριστικό της προϊόν και το προβάλλει με σύγχρονα ψηφιακά μέσα σε χώρες στόχευσης στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό της χώρας.

Οι αγορές στόχοι για την Πελοπόννησο όπως επισήμανε η κα. Καλογεροπούλου είναι κατά βάση η Ευρωπαϊκή αγορά, «φέτος ωστόσο το διευρύνουμε, εντάξαμε την Ιταλία και την Ολλανδία, βγαίνουμε πιο επιθετικά, πιο στοχευμένα, και πάντα ψηφιακά» ανέφερε προσθέτοντας και τις αγορές της Αμερικής και του Καναδά.

Οι τουριστικές καμπάνιες

Μ’ έναν γνήσιο, δημιουργικό και πρωτότυπο βίντεο παρακολουθήσαμε τους ίδιους τους κατοίκους της Πελοποννήσου να προβάλλουν τον τόπο τους, να μιλούν για την αυθεντικότητα, τη φιλοξενία, τις ομορφιές, τις εναλλαγές του τοπίου, τα τοπικά τους προϊόντα, και ένα από τα ατού της Περιφέρειας, μια γνήσια Ελλάδα που δεν θα χρειαστεί να μπείτε σε πλοίο για να την ανακαλύψετε.

«Κάθε χρόνο θα υλοποιούμε δυο καμπάνιες, η μια θα είναι η καλοκαιρινή που πέρυσι είπαμε ότι η Πελοπόννησος είναι η Ελλάδα πέρα από τα προφανή (Peloponnese: Greece beyond the obvious) ανέφερε στο GRTimes.gr η κα. Καλογεροπούλου λέγοντας πως  «προβάλλαμε πολύ δυνατές εικόνες της Πελοποννήσου, προβάλλαμε πολύ αυθεντικές εμπειρίες και ό,τι είχαμε να δείξουμε, το προβάλλανε οι ίδιοι οι κάτοικοι της Πελοποννήσου, γιατί στην ουσία αυτοί είναι και οι πρεσβευτές της φιλοξενίας».

Επιπρόσθετα, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού αναφέρθηκε και στη δεύτερη καμπάνια, την ανοιξιάτικη η οποία θα βγει στις αγορές τις προσεχείς ημέρες. «Αυτή τη φορά λέμε Peloponnese: Greece beyond the time (Πελοπόννησος είναι η Ελλάδα πέρα από τον χρόνο)’ θέλουμε να δείξουμε τη διαχρονικότητα του προορισμού, και πως μπορεί το παρελθόν μαζί με το παρόν να συνυπάρχει αρμονικά» δήλωσε η κα. Καλογεροπούλου εξηγώντας πως κάποια σημεία, τοποθετήσεις, μαγαζιά κτλ. έχουν παραμείνει αναλλοίωτα, αυθεντικά, «αυτό είναι που προσφέρει ο προορισμός κυρίως σε σχέση με άλλους πιο τουριστικούς και πιο προβεβλημένους προορισμούς, η αυθεντικότητα και τα βιώσιμα χαρακτηριστικά που έχει ο προορισμός μας» τόνισε η ίδια.

Σ’ ότι αφορά τη νέα καμπάνια και τη διαχρονικότητα του τόπου, αναφέρθηκαν ως παραδείγματα το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου το οποίο έχει μια ιστορία χιλιάδων ετών όπου γίνονταν εκεί παραστάσεις, αλλά ακόμη και σήμερα, εξακολουθούν να παρουσιάζονται σπουδαία έργα.

Σχετικά με τις βιώσιμες και αυθεντικές εμπειρίες που συναντάει ο επισκέπτης στην Πελοπόννησο, η κα. Καλογεροπούλου αναφέρθηκε και στην καμπάνια που ‘έτρεξε’ η Περιφέρεια για τον αλιευτικό τουρισμό.

«Άλλη μια βιωματική εμπειρία, η οποία μπορεί να ευδοκιμήσει και υπάρχει και η τάση σ’ όλη την Ευρώπη, να έρχονται οι επισκέπτες μας, να μπαίνουν μέσα στα καΐκια και να βλέπουν την ακτογραμμή μέσα από τη θάλασσα, να κολυμπάνε, να γεύονται παραδοσιακά εδέσματα, μια τελείως διαφορετική εμπειρία» ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού λέγοντας πως η καμπάνια για τον αλιευτικό τουρισμό αφορά όλη την Πελοπόννησο, από την Κορινθία, τη Δυτική Πελοπόννησο, την Αργολίδα, τη Λακωνία, τη Μεσσηνία μέχρι την άλλη πλευρά από το Ιόνιο πέλαγος.

Ανεξάρτητοι ταξιδιώτες και πτήσεις από 26 διαφορετικές χώρες

Η Πελοπόννησος είναι μια περιοχή η οποία χαρακτηρίζεται κυρίως από μικρές οικογενειακές μονάδες που προσελκύουν τουρίστες που ταξιδεύουν ανεξάρτητα και οι οποίες δεν απευθύνονται στο μαζικό τουρισμό.

«Κινούμαστε με ανεξάρτητους ταξιδιώτες, και αυτοί οι ταξιδιώτες κινούνται κυρίως διαδικτυακά, γι’ αυτό και εμείς κάνουμε διαδικτυακή στόχευση» ανέφερε η κα. Καλογεροπούλου εξηγώντας πως δεν υπάρχουν οι υποδομές ως προορισμός για μαζικό τουρισμό, «έχουμε μικρές μονάδες και έτσι θέλουμε να αναπτυχθούμε βιώσιμα τουριστικά, εννοώντας ότι θα έρχονται ανεξάρτητοι ταξιδιώτες, θα έχουν πολλές εμπειρίες να ζήσουνε, θα μένουν περισσότερες μέρες, και θα ωφελούνται και οι τοπικές κοινωνίες».

Επισήμανε πως η ελληνική αγορά στηρίζει την Πελοπόννησο διαχρονικά, ωστόσο περιορίζεται το χρονικό διάστημα το οποίο μπορούν οι Έλληνες να στηρίξουν τον προορισμό και επικεντρώνεται κυρίως την υψηλή περίοδο.

Σχετικά με το διεθνές αεροδρόμιο «Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας, για φέτος είναι το πρώτο περιφερειακό αεροδρόμιο που ξεκινήσανε από νωρίς οι πτήσεις, σε σχέση και με τα νησιά, ξεκινώντας από το Μόναχο και άλλες πόλεις της Γερμανίας, ενώ εντείνεται η συχνότητα με τακτικές πτήσεις από 26 διαφορετικούς προορισμούς της Ευρώπης.

Να σημειώσουμε, ότι βάσει στοιχείων της ΥΠΑ, σε επεξεργασία του INSETE Intelligence, στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας για το 2019 καταγράφηκαν 153.364 επιβάτες από διεθνείς αφίξεις, για το 2020 38.128 επιβάτες και για το 2021 77.186 επιβάτες.

Ευρωπαϊκό έργο INHERIT – Περιφέρεια Πελοποννήσου Παυλοπέτρι

Το ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο έργο INHERIT του Προγράμματος Interreg Med στο οποίο συμμετέχει η Περιφέρεια Πελοποννήσου ως επικεφαλής εταίρος μεταξύ 15 εταίρων από 12 χώρες της Μεσογείου, έχει σαν στόχο την προστασία και την προώθηση της φυσικής κληρονομιάς Μεσογειακών παράκτιων και θαλάσσιων τουριστικών προορισμών καθώς επίσης και τη δημιουργία περιοχών INHERITURA, δηλαδή παράκτιων περιοχών της Μεσογείου με φυσική κληρονομιά, με μεγάλη τουριστική κίνηση, στις οποίες ωστόσο λαμβάνουν χώρα ενέργειες προστασίας και αξιοποίησης του περιβάλλοντος μέσω διαφόρων δράσεων.

Στα πλαίσια πιλοτικής εφαρμογής του Προγράμματος, η Περιφέρεια Πελοποννήσου υπό την καθοδήγηση της Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η οποία συμμετέχει στο Πρόγραμμα ως associate partner, επέλεξε ως περιοχή INHERITURA, το Παυλοπέτρι Λακωνίας εφαρμόζοντας μικρής κλίμακας παρεμβάσεις για την ανάδειξη περαιτέρω του Παυλοπετρίου, ενάλιας πόλης παγκοσμίου ενδιαφέροντος, ως τόπο ήπιας τουριστικής ανάπτυξης , όπου οι τουριστικές δραστηριότητες θα συνυπάρχουν με την φυσική μας κληρονομιά, με πολλαπλά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή, την τοπική κοινωνία και την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Ο αρχαίος οικισμός Παυλοπέτρι βρίσκεται βυθισμένος στην Ελαφόνησο, στον υποθαλάσσιο χώρο ανάμεσα στην παραλία της Πούντας και στη νησίδα Παυλοπέτρι και περιλαμβάνει μια σπάνια προϊστορική πόλη με οικιστικό σχέδιο (κτίσματα, δρόμους, πλατείες), 2 θαλαμοειδείς και τουλάχιστον 37 λακκοειδείς τάφους, απ’ όπου έχουν ανασκαφεί σπάνια ευρήματα, αλλά και ένα ακόμη νεκροταφείο που αποτελείται από 60 τάφους.

Είναι η παλαιότερη πλήρης πόλη που έχει βρεθεί ποτέ κάτω από το νερό. Τα βυθισμένα ερείπια καλύπτουν έκταση 50.000 τετραγωνικών μέτρων και βρίσκονται σε βάθος 3-4 μέτρων στον κόλπο των Βατίκων. Ο οικισμός περιέχει τόσο νεολιθικό όσο και υλικό της Εποχής του Χαλκού και η πόλη πιστεύεται ότι άκμασε κατά την περίοδο μεταξύ 3.000 και 1.000 ετών π.Χ.

Η UNESCO αναγνωρίζει το Παυλοπέτρι ως την παλαιότερη υποβρύχια πόλη στον κόσμο. Χρονολογείται πάνω από 5.000 χρόνια και αντιπροσωπεύει μια από τις πρώτες «προγραμματισμένες» πόλεις – με κατοικημένες γειτονιές, διοικητικά κτίρια, εργοστάσια για την παραγωγή αγγειοπλαστικής, αγορές κλπ.

Copyright ΥΠΠΟΑ/ΕΕΑ

Copyright ΥΠΠΟΑ/ΕΕΑ

Copyright ΥΠΠΟΑ/ΕΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Πελοπόννησος: Με νησιωτικά χαρακτηριστικά και ανεξερεύνητη ομορφιά

Π. Νίκας:  Η Πελοπόννησος ανακαλύπτεται με την αναβάθμιση του δικτύου

Δήμαρχος Επιδαύρου στο GRTimes.gr: «Μότο μας, τόπος για να ζεις»

Ορεινή Αρκαδία: Οδοιπορικό στην κατοικία του θεού Πάνα (ΦΩΤΟ)

Επιμελητήριο Αρκαδίας: Εξωστρέφεια για την αύξηση επισκεψιμότητας στον ορεινό όγκο

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top