Το μυστήριο του… αβγού στους κήπους της περιφέρειας

Το μυστήριο του… αβγού στους κήπους της περιφέρειας

Ρεπορτάζ: Φωτεινή Στεφανοπούλου

Περιέργεια, αλλά και έκπληξη έχει προκαλέσει η παρουσία ενός γλυπτού σε σχήμα αβγού στους κήπους του κτιρίου της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η Βίλα Αλλατίνι, στην οποία σήμερα στεγάζονται υπηρεσίες της περιφέρειας, μεταξύ των οποίων και το γραφείο του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα, ανέκαθεν έκρυβε πολλά μυστικά. Το νεοκλασικό κόσμημα της Θεσσαλονίκης που χτίστηκε το 1888 με σχέδια του αρχιτέκτονα Βιταλιάνο Ποζέλι για να αποτελέσει τη θερινή κατοικία της οικογένειας Αλλατίνι, φιλοξένησε τον εκθρονισμένο από τους Νεότουρκους σουλτάνο Αμπντούλ Χαμίτ (1909 – 1912), ενώ ήταν το πρώτο κτίριο του νεοϊδρυθέντος Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης (1926). Λειτούργησε ως νοσοκομείο κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και από το 1979 στεγάζει τη διαδοχικά τη νομαρχία Θεσσαλονίκης και την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Κτίριο Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Βίλα Αλλατίνι

Η Βίλα Αλλατίνι φαίνεται, όμως, ότι εξακολουθεί να κρύβει μυστικά, καθώς οι παροικούντες την περιφέρεια αγνοούν την προέλευση, αλλά και την ίδια την ύπαρξη του γλυπτού, παρότι αυτό βρίσκεται σε κοινή θέα στη νότια πλευρά των κήπων, ορατό σε όσους διέρχονται την οδό Γ. Παπανδρέου. Στην ίδια πλευρά, εξάλλου, βρίσκονται και άλλα τρία μαρμάρινα γλυπτά εμφανώς παρατημένα.

Αποκάλυψη μέσω… ανάρτησης

Την παρουσία του γλυπτού έφερε και πάλι στο φως ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία – Πράσινη Λύση», Φίλιππος Γκανούλης, με ανάρτησή του στο Facebook. Ο περιφερειακός σύμβουλος θέλησε να στείλει ένα –μάλλον καυστικό- οικολογικό μήνυμα, δεδομένου ότι η βάση του γλυπτού, το οποίο έχει σμιλεμένο τον παγκόσμιο χάρτη, έχει σπάσει, με αποτέλεσμα αυτό να γέρνει.

Ο ίδιος, πάντως, παραδέχτηκε στο GRTimes ότι δε γνωρίζει πως βρέθηκαν εκεί, παρά μόνο ότι βρίσκονται στο ίδιο σημείο εδώ και πολλά χρόνια.

Το εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι την προέλευσή τους δε γνώριζε ούτε ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο οποίος κατοικοέδρευε στη Βίλα Αλλατίνι από το 2002 και για δέκα χρόνια ως νομάρχης και περιφερειάρχης. «Εγώ τα βρήκα εκεί. Δεν ξέρω ποιος τα έφερε. Δεν μπορούσαμε να τα μετακινήσουμε, γιατί ήταν ογκώδη κι έτσι το μόνο που κάναμε ήταν να τα καθαρίζουμε», είπε στο GRTimes.

Η λύση του μυστηρίου

Το μυστήριο τελικά έλυσε ο προκάτοχος του Παναγιώτη Ψωμιάδη, ο Κώστας Παπαδόπουλος, ο πρώτος αιρετός νομάρχης Θεσσαλονίκης, ο οποίος παρέμεινε στο αξίωμα για δύο συνεχείς τετραετίες. «Τα γλυπτά τα φιλοτέχνησαν απόδημοι καλλιτέχνες από την πρώην Σοβιετική Ένωση, τους οποίους φέραμε στη Θεσσαλονίκη μέσω του Κέντρου Πολιτισμού της Μαύρης Θάλασσας στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα προσέφεραν ως αντάλλαγμα για τη φιλοξενία τους κι εμείς με τη σειρά μας θέλαμε να τα δωρίσουμε σε δήμους του νομού. Ένα μάλιστα από αυτά βρίσκεται στην είσοδο του Κορδελιού», ανέφερε.

Περισσότερες λεπτομέρειες περιέγραψε στο GRTimes ο τότε διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Πολιτισμού της Μαύρης Θάλασσας, Βασίλης Βαρδής: «Ήταν μία πρωτοβουλία που είχαμε πάρει στο πλαίσιο του μήνα γλυπτικής. Φέραμε έξι ομογενείς καλλιτέχνες, οι οποίοι φιλοτέχνησαν δέκα έργα από διάφορα υλικά. Μάρμαρα που φέραμε εμείς από την Καβάλα, αλλά και άλλα υλικά. Για παράδειγμα, το έργο που βρίσκεται στο Κορδελιό είναι από σκραπ. Εμείς θελήσαμε να τα δώσουμε για να διακοσμήσουμε τους δήμους, αλλά κάποιοι δήμαρχοι δεν τα ήθελαν κι έτσι έμειναν στους κήπους της νομαρχίας.

Μάλιστα προσπαθήσαμε να το καθιερώσουμε ως καλλιτεχνικό γεγονός, μία εβδομάδα γλυπτικής, αλλά τότε οι δήμοι δεν ενδιαφέρονταν πολύ για τον πολιτισμό, όποτε η ιδέα δεν προχώρησε».

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top