ΠΟΠΕΚ: Ύφεση στην αγορά αν δεν μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα

ΠΟΠΕΚ: Ύφεση στην αγορά αν δεν μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Η διατήρηση της πολύ υψηλής φορολογίας στα καύσιμα και ενώ οι διεθνείς τιμές συνεχίζουν το ράλι ανόδου, θα προκαλέσει απώλεια φορολογικών εσόδων διότι θα φέρει ύφεση στην αγορά, τονίζει στο GRTImes.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου.

Έκκληση να μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα, διότι θα φέρουν ύφεση στην αγορά αλλά και απώλεια φορολογικών εσόδων για το κράτος, απευθύνει μέσω του GRTimes.gr ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Γιώργος Ασμάτογλου.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου που συνεχίζουν να καλπάζουν, συμπαρασύροντας τις τιμές σε όλες τις μορφές καυσίμων, επισημαίνει πως η ανοδική τάση μπορεί να συνεχίζεται, ωστόσο εκτιμά – βασιζόμενος στις αναλύσεις του διυλισμένου προϊόντος – ότι ενδεχομένως από τη Δευτέρα να υπάρξει μια εκτόνωση στις τιμές.

Σε ερώτηση για το πετρέλαιο θέρμανσης, ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, επισημαίνει ότι ο διπλασιασμός των κονδυλίων για το επίδομα θέρμανσης από το υπουργείο Οικονομικών από τα 84 εκ ευρώ στα 168, είναι θετικός, ωστόσο αν επιβεβαιωθεί το πχ +35% στις τιμές του πετρελαίου σε σχέση με πέρυσι, το επίδομα δεν πρόκειται να καλύψει αυτή τη μεγάλη άνοδο. «Με τα 168 εκ ευρώ διαθέσιμα, σημαίνει πως σε περίπτωση που έχουμε σκληρό χειμώνα, όποιος μπορεί να βάλει επαναληπτικά, θα επιδοτηθεί» είπε, εξηγώντας στη συνέχεια γιατί δεν επαρκεί, ούτε ο διπλασιασμός των κονδυλίων για την επιδότηση: «Δεν την καλύπτει αυτή τη διαφορά που αναμένουμε, διότι αμέσως αμέσως, αυτή η διαφορά στα 1000 λίτρα από πέρυσι μέχρι φέτος, έχει 350 ευρώ παραπάνω. Εάν πχ έχουμε έναν σκληρό χειμώνα και καταναλωθούν 2.000 λίτρα, τότε η διαφορά φτάνει στα 700 ευρώ. Και μιλάω για τα μεγάλα αστικά κέντρα».

«Οι αυξήσεις στα καταναλωτικά αγαθά θα μείνουν» – Γιατί πρέπει να μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα

Ο κ. Ασμάτογλου αναφέρθηκε στη συνέχεια, στις επιπτώσεις από τη δραματική αύξηση στων τιμών στα καύσιμα, λέγοντας πως πέρα από αυτά που προορίζονται για χρήση από τα νοικοκυριά και επιδοτούνται, δηλαδή το πετρέλαιο θέρμανσης, το φυσικό αέριο και το ρεύμα, υπάρχει και το πετρέλαιο κίνησης που το χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις και οι οποίες θα έχουν αυξημένο κόστος παραγωγής που θα μετακυλιστεί στον καταναλωτή.

«Το πετρέλαιο κίνησης που είναι ίδιο με το θέρμανσης (απλά αλλάζει ο φόρος), το χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, το χρησιμοποιεί ο πρωτογενής τομέας, η τυποποίηση, τα φορτηγά που φέρνουν τα αγαθά, τα κρέατα από την Ευρώπη. Το χρησιμοποιούν τα πλοία πρό φόρων, τα οποία μας ανεβάζουν τις τιμές της μεταφοράς. Άρα λοιπόν όλα αυτά μετακυλίονται στο κόστος της παραγωγής ή της τυποποίησης ή της διάθεσης των καταναλωτικών αγαθών. Αυτό πάμε να μαζέψουμε και αυτό το κόστος που θα προστεθεί και το οποίο θεωρεί η κυβέρνηση ότι είναι παροδικό και ότι «αύριο» θα μειωθούν ξανά οι διεθνείς τιμές του αργού» αναφέρει, καταλήγοντας ωστόσο στην εκτίμηση πως η  προσθετική τιμή στα καταναλωτικά αγαθά θα παραμείνει, όπως γίνεται συνήθως.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, εξέδωσε ανακοίνωση χθες με την οποία ζήτησε από την κυβέρνηση να μειωθούν άμεσα και δραστικά οι φόροι στα καύσιμα.

Δείτε τι λέει αναλυτικά:

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε δραστική μείωση των φόρων στα καύσιμα για να αντισταθμιστούν επαρκώς οι τεράστιες καθημερινές αυξήσεις στην τιμή πώλησης των καυσίμων κίνησης και θέρμανσης –οι οποίες προφανώς πλέον δεν δείχνουν να είναι «παροδικές», καθώς για τους επόμενους μήνες του φετινού χειμώνα η διεθνής ζήτηση θα παραμείνει μεγαλύτερη από τη διαθεσιμότητα.

Ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης το οποίο θα αρχίσει να διατίθεται τις επόμενες ημέρες με τιμές όπως όλα δείχνουν πάνω από 1,10 ευρώ στην Αττική, πάνω από 1,20 στην περιφέρεια και πάνω από 1,30 ευρώ το λίτρο στα νησιά, με αύξηση από πέρσι περίπου 40% (σε συνδυασμό με τις τρομακτικές αυξήσεις στο φυσικό αέριο), μαζί με τη διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων, είναι επιτακτική ανάγκη να μην ληφθούν υπόψιν και τα περιουσιακά κριτήρια, καθώς όπως διαμορφώνονται σήμερα οι τιμές, είναι ορατή η δραστική μείωση της κατανάλωσης και συνεπακόλουθα των φορολογικών εσόδων.

Η μείωση των φόρων στα καύσιμα κίνησης και θέρμανσης αποτελεί πάγιο και δίκαιο αίτημα όχι μόνο των πρατηριούχων καυσίμων, αλλά και των καταναλωτών, καθώς θα αποκαθιστούσε την αδικία για τους Έλληνες που πληρώνουν από τις υψηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα:

■ Θα μειώσει το κόστος παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων βελτιώνοντας συνολικά την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
■ Θα επιτρέψει σε χιλιάδες νοικοκυριά να καλύψουν τις ανάγκες θέρμανσης με οικονομικό τρόπο τον χειμώνα.
■ Θα αυξήσει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top