Ραγδαία αύξηση εργοδοτών που ζητούν παραίτηση από εργαζόμενους σε αναστολή

Ραγδαία αύξηση εργοδοτών που ζητούν παραίτηση από εργαζόμενους σε αναστολή

Έντονη ανησυχία προκαλεί η εντυπωσιακή αύξηση που παρουσιάζουν οι καταγγελίες εργαζομένων που έχουν μπει σε καθεστώς αναστολής, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δέχονται ανοιχτές πιέσεις από εργοδότες ώστε να παραιτηθούν και να απωλέσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα, τη στιγμή που οι τελευταίοι δεσμεύονται από τον νόμο ώστε να μην προχωρήσουν σε απολύσεις. 

Ρεπορτάζ: Θωμάς Καλέσης 

Το εν λόγω φαινόμενο, σημειώνει εντυπωσιακή αύξηση τις τελευταίες μέρες, κυρίως στην Κρήτη αλλά και σε άλλες περιοχές, ειδικότερα στον κλάδο του Επισιτισμού – Τουρισμού, ωστόσο, υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό. “Ειδικότερα το τελευταίο χρονικό διάστημα οι καταγγελίες από συναδέλφους σημειώνουν ραγδαία αύξηση. Τους καλούμε λοιπόν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν υπογράφουν την παραίτησή τους από το περιβάλλον στο οποίο εργάζονται. Να μην ξεχνούν δηλαδή, ότι η υπογραφή σε παραίτηση ακόμη και με την προοπτική της επαναπρόσληψης σε μία εβδομάδα ή και σε μεγαλύτερο διάστημα, συμβαίνει για κάποιο λόγο και σημαίνει απώλεια κάθε εργασιακού δικαιώματος που απορρέει από τον νόμο και τα επιδόματα εργασίας” σημειώνει στο GRtimes ο πρόεδρος του Σωματείου Επισιτισμού – Τουρισμού,  Μιχάλης Ριζικιανάκης από την Κρήτη. 

Γλιτώνουν αποζημιώσεις και άλλες υποχρεώσεις

Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Γιατί οι εργοδότες ζητούν την παραίτηση των υπαλλήλων από την στιγμή που την υποχρέωση της πληρωμής τους την έχει αναλάβει το κράτος έχοντας βγει σε αναστολή εργασίας; Ο κ. Ριζικιανάκης εξηγεί: “Πολύ απλά διότι σε λίγο χρονικό διάστημα θα συμπληρωθεί ένας χρόνος στον οποίο τα καταστήματα είναι κλειστά. Από την στιγμή που απολύσεις δεν επιτρέπονται εκ του νόμου για όσους βρίσκονται σε αναστολή εργασίας, οι εργοδότες πιέζουν τους υπαλλήλους να παραιτηθούν διότι μετά το πέρας του χρόνου, ο εργαζόμενος έχει δικαίωμα αποζημίωσης και απολαβών που προβλέπονται από τις άδειες.

Άρα λοιπόν, τους ζητούν να παραιτηθούν είτε με σκοπό να επαναπροσληφθούν σε μία εβδομάδα, είτε γιατί έχουν αποφασίσει να τους απολύσουν ώστε να προσλάβουν κάποιον άλλον. Και στις δύο περιπτώσεις, ο εργαζόμενος που υπογράφει την παραίτησή του δεν μπορεί να λάβει αποζημίωση και επίδομα ανεργίας, ενώ ταυτόχρονα το κοντέρ των υποχρεώσεων για τον εργοδότη μηδενίζει, κάτι που σημαίνει κέρδος για τον ίδιο” προσθέτει ο κ. Ριζικιανάκης. 

Να ενημερώνονται οι εργαζόμενοι για τα δικαιώματά τους     

Αναφερόμενος σε συγκεκριμένα περιστατικά καταγγελιών που έχουν γίνει, ο πρόεδρος του Σωματείου Επισιτισμού – Τουρισμού, ανέφερε ένα πρόσφατο περιστατικό “εργαζόμενης, η οποία υπέγραψε την παραίτησή της με σκοπό να επαναπροσληφθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ώστόσο όταν αυτό παρήλθε, ο ιδιοκτήτης του καταστήματος είχε προσλάβει κάποια άλλη υπάλληλο στη θέση της. “Σ’ αυτή την περίπτωση μας ρώτησε με απόγνωση για τι μπορούσε να κάνει, όμως πλέον ήταν αργά. Πρέπει ο εργαζόμενος να ενημερώνεται διαρκώς πριν προχωρήσει σε οποιαδήποτε κίνηση που μπορεί να αποδειχθεί επιζήμια για τον ίδιο. Να συμβουλεύεται είτε νομικά πρόσωπα, είτε τον λογιστή του, είτε το  Σωματείο στο οποίο ανήκει. Διαφορετικά στις εποχές που ζούμε, θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να βρει αλλού εργασία, ενώ δεν θα μπορέσει να στηριχτεί σε απολαβές που θα προβλέπονταν σε άλλη περίπτωση για την ανεργία του”.

Επίσης αν και παραδέχεται, ότι αυτή τη στιγμή η κατάσταση της αγοράς λόγω της πανδημίας είναι πιο δύσκολη από ποτέ, ο Μιχάλης Ριζικιανάκης υποστηρίζει “ότι αυτό το γεγονός δε δικαιολογεί σε καμιά περίπτωση, τέτοια “επιθετική” και παράνομη συμπεριφορά από την πλευρά των εργοδοτών”.

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ