Ρόδια – γούρια: To project του Ν. Τσιαπάρα για την αγάπη (ΦΩΤΟ)

Ρόδια – γούρια: To project του Ν. Τσιαπάρα για την αγάπη (ΦΩΤΟ)

Ρόδια – γούρια δημιουργεί για 6η συνεχόμενη χρονιά, ο εικαστικός Νίκος Τσιαπάρας. Ο ίδιος, μιλώντας στο GRTimes.gr, επισημαίνει ότι το φετινό project, έχει ως πρωταγωνίστρια την αγάπη, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τον Ύμνο της Αγάπης του Απόστολου Παύλου, ο οποίος είναι χαραγμένος πάνω στα φετινά ρόδια του Νίκου Τσιαπάρα.

Ρεπορτάζ: Νεκταρία Ψαράκη, Μαρία Σαμολαδά

Ο Νίκος Τσιαπάρας τονίζει στο GRTimes.gr ότι κάθε χρόνο ο στόχος του είναι να κάνει κάτι διαφορετικό, δουλεύοντας κάτι μοναδικό, ανακαλύπτοντας ξανά τον εαυτό του. Το φετινό project, είναι συνδεδεμένο με την διπλωματική εργασία του μεταπτυχιακού του στο Godsmith College του Λονδίνου. Τότε, είχε δημιουργήσει μία αφηρημένη φιγούρα, μέσα στην οποία είχε προσθέσει αυτοματοποιημένη γραφή.

“Προσπάθησα να βρω ένα κείμενο, το οποίο να μιλά για την αγάπη. Φέτος, όλη η σκέψη, όλος ο σκοπός, είναι η αγάπη. Όλα ξεκινούν και καταλήγουν εκεί. Κατέληξα σε ένα κείμενο του Απόστολου Παύλου, τον Ύμνο στην Αγάπη. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου το θρησκευτικό κομμάτι. Βρίσκω το περιεχόμενο ουμανιστικό και σύγχρονο. Ουσιαστικά μιλά για τον ρόλο της αγάπης στον συνάνθρωπο και για το γεγονός ότι είναι αδύνατον να εξελιχθείς εάν δεν αγαπήσεις”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τα ρόδια του Νίκου Τσιαπάρα, φέτος έχουν βιολετί χρώμα. Ο ίδιος, δεν διάλεξε το πένθιμο βιολετί, αλλά αντιθέτως, το βιολετί-ηλεκτρίκ, διότι, όπως εξηγεί, μπορεί να διανύουμε μία δύσκολη εποχή, ωστόσο στόχος του είναι να αναδείξει την πυροδότηση μίας ελπίδας. Ο καλλιτέχνης διατήρησε την αρχαιοελληνική μορφή του κειμένου, αφού οι ψιλές και οι δασείες, σύμφωνα με τον ίδιο, ενισχύουν την εικαστική όψη του έργου. Το κείμενο, ο Ύμνος της Αγάπης, δεν είναι ζωγραφισμένο πάνω στο βιολετί-ηλεκτρίκ ρόδι, αλλά αντιθέτως, είναι χαραγμένο.

 

“Όταν η μπογιά βρίσκεται σε μία φρέσκια μορφή, χαράζω τα γράμματα του κειμένου και έτσι φαίνεται το άσπρο του καμβά. Το κείμενο εν ολίγοις είναι χαραγμένο και τα γράμματα αποκαλύπτουν το υπόστρωμα. Κάποιες φορές έχει στεγνώσει περισσότερο η μπογιά και τα γράμματα φαίνονται βιολετί. Χαράσσω με το χέρι το κείμενο στο κάθε ρόδι. Το τονίζω, διότι πολλοί με ρωτούν αν πρόκειται για σφραγίδα”, εξηγεί ο κ. Τσιαπάρας.

Καραντίνα: Η ιδανική στιγμή για δημιουργία για τον εικαστικό

Ο Νίκος Τσιαπάρας, ερωτηθείς για το πως βιώνει ένας καλλιτέχνης τον εγκλεισμό λόγω της πανδημίας , απαντά ότι παρ’ όλο που για τον υπόλοιπο εμπορικό κόσμο υπάρχει δυσκολία, για τον εικαστικό είναι η κατάλληλη στιγμή.

“Είναι η ιδανική στιγμή. Ο ποιοτικός χρόνος, ο χρόνος της απομόνωσης είναι η κατάλληλη στιγμή για δημιουργία. Σίγουρα ο εγκλεισμός επιδρά αρνητικά στο προσωπικό και στο ψυχολογικό κομμάτι. Όμως θέλω να είμαι αισιόδοξος. Πιστεύω ότι αυτή η συγκυρία, αυτός ο πόλεμος, θα φέρει μία αλλαγή. Δεν ξέρω αν θα είναι αρνητική ή θετική. Σίγουρα θα φέρει έμπνευση”, απαντά κλείνοντας.

Ο Νίκος Τσιαπάρας, έχει αυτή τη στιγμή δύο έτοιμα projects στο Νομισματικό Μουσείο στην Αθήνα. Το ένα αφορά στη δημιουργία πορτρέτων Μακεδόνων δυναστών, από τον Μέγα Αλέξανδρο ως την Κλεοπάτρα και το δεύτερο είναι η ζωγραφική των 12 μεταλλίων που έκοψε ο Όθωνας για το γάμο του, έργο δημιουργημένο από τον Γερμανό χαράκτη Lange.

*Τα έργα του Νίκου Τσιαπάρα μπορεί κανείς να τα βρει και να τα παραγγείλει μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook και στο Instagram.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top