Σε απόγνωση χιλιάδες οδηγοί φορτηγών χωρίς κάρτες ταχογράφων

Σε απόγνωση χιλιάδες οδηγοί φορτηγών χωρίς κάρτες ταχογράφων

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Σε απόγνωση βρίσκονται χιλιάδες ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών, καθώς εδώ και πολλούς μήνες δεν μπορούν να ανανεώσουν ή να βγάλουν νέες κάρτες για τους ψηφιακούς ταχογράφους, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να εκτελέσουν δρομολόγια διεθνών μεταφορών. Τι αναφέρει για το πρόβλημα στο GRTimes.gr, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σε αναμονή εδώ και περίπου έναν χρόνο βρίσκονται πάρα πολλοί οδηγοί φορτηγών, πάνω από 2.000, σύμφωνα με τους εκπροσώπους τους, προκειμένου να ανανεώσουν ή να εκδώσουν νέα κάρτα για ψηφιακούς ταχογράφους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν μπορούν να κάνουν δρομολόγια διεθνών μεταφορών, με αποτέλεσμα ή να μένουν άνεργοι ή να απασχολούνται στο εσωτερικό σε λιγότερο επικερδείς δουλειές ή… να ριψοκινδυνεύουν να κάνουν τα δρομολόγια στο εξωτερικό, με κίνδυνο όμως να τους επιβληθούν εξοντωτικά πρόστιμα σε περίπτωση ελέγχου.

Όπως αναφέρει στο GRTimes.gr, o γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Φίλων Φορτηγού Χρυσοβαλάντης Παπαδόπουλος, το πρόβλημα οφείλεται στο ότι καθυστέρησε να γίνει διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου της έκδοσης των καρτών, με τους ιδιοκτήτες και οδηγούς που έχουν ληγμένες κάρτες να δουλεύουν αναγκαστικά – όσοι μπορούν – μόνο στο εσωτερικό της χώρας. Λόγω του προβλήματος λέει, υπήρξε νομοθετική ρύθμιση και μπορούν να κινούν τα φορτηγά με εκτυπωμένα έγγραφα και όχι με κάρτες, αλλά μόνο στο εσωτερικό.

Όσον αφορά στο εξωτερικό, σε περίπτωση που γίνει έλεγχος από κάποια αστυνομική αρχή και ο οδηγός δεν διαθέτει κάρτα ψηφιακού ταχογράφου, θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο που αντιστοιχεί σε 2.000 ευρώ για κάθε μέρα που το όχημα κινήθηκε χωρίς αυτήν. «Το χειρότερο, αν πέσει κάποιος επάνω στο φορτηγό μου και σκοτωθεί, ενώ δεν έχω ταχογράφο, θα πάω κατευθείαν φυλακή, δεν θα μπορώ να δικαιολογήσω τίποτα».

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει ότι είχε επικοινωνήσει ως μέλος της διοίκησης του Πανελλήνιου Συλλόγου Φίλων Φορτηγού με το υπουργείο Μεταφορών και όπως είχε ενημερωθεί τότε, «στα κράτη μέλη της Ε.Ε είχε γίνει γνωστοποίηση του Ελληνικού προβλήματος, ώστε οι αρχές να μην επιβάλλουν πρόστιμα. Ωστόσο σύμφωνα με τον ίδιο, ούτε οι Βούλγαροι, ούτε οι Ούγγροι δέχτηκαν την κυκλοφορία των φορτηγών χωρίς την κάρτα, ενώ φυσικά τα Σκόπια και η Σερβία που δεν είναι στην Ε.Ε, επίσης δεν δέχτηκαν. «Οι διελεύσεις που κάνουμε στην Ευρώπη είναι από αυτές τις χώρες και ανά πάσα στιγμή κινδυνεύουμε με βαριά πρόστιμα» τονίζει.

Ο ίδιος με την κάρτα του να λήγει τον Οκτώβριο, είχε ήδη κάνει αίτηση για νέα κάρτα από τον Σεπτέμβριο, δηλαδή έναν μήνα πριν όπως προβλέπεται και μετά την πάροδο του μήνα, όταν και επικοινώνησε με τους αρμόδιους για να μάθει τι θα γίνει, η απάντηση που πήρε όπως λέει, ήταν να κάνει υπομονή. «Όταν τηλεφώνησα, μου είπαν πως το μόνο που μπορώ να κάνω είναι υπομονή. Δεν είναι θέμα υπομονής. Έχουμε χρέη τους είπα, αλλά κατάλαβα ότι δεν μπορούσαν να μου πουν τίποτα άλλο, γιατί δεν γνώριζαν…» επισημαίνει.

Ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Φίλων Φορτηγού, αναφέρει ότι οι επαγγελματίες του κλάδου θέλουν βοήθεια γιατί έχουν πολύ μεγάλο πρόβλημα. «Σε καιρό κορωνοϊού, την περίοδο του lockdown, εμείς ήμασταν στους δρόμους και όλα δούλευαν «ρολόι». Μόλις τελείωσε το μεγάλο lockdown μας παραμέλησαν… τελείως» καταλήγει.

ΟΦΑΕ: Είμαστε στο «σκοτάδι»

«Το πρόβλημα προέκυψε ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση και μετά από σχεδόν δύο έτη προσπαθειών σχετικά με το ποιος θα αναλάβει την έκδοση αυτών των ηλεκτρονικών καρτών, δυστυχώς δεν υπάρχει αποτέλεσμα. Εκκρεμούν αιτήσεις πάνω από έναν χρόνο» δηλώνει στο GRTimes.gr, o πρόεδρος της ΟΦΑΕ, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών, Απόστολος Κενανίδης.

Σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη, ο διαγωνισμός που είχε γίνει επί ΣΥΡΙΖΑ δεν προχώρησε, με την Ομοσπονδία να στέλνει ακόμη και εξώδικο προς την τότε ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, ζητώντας λύση και κάνοντας λόγο για αποζημιώσεις, καθώς οι συνάδελφοι του δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό χωρίς την κάρτα. «Μετά τις εκλογές, η νέα ηγεσία μας υποσχέθηκε ότι χωρίς χρονοτριβή θα απευθυνόταν σε κάποιον οίκο του εξωτερικού, για να πάρουμε αμέσως τις κάρτες και μέχρι τις 22 Ιουλίου προμηθευόμασταν κάρτες από την Πολωνία, που ήταν η μόνη χώρα της Ε.Ε που δέχτηκε να μας εξυπηρετήσει. Από τις 22 Ιουλίου μέχρι σήμερα δεν εκδίδεται καμία κάρτα και τώρα δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Είμαστε στο σκοτάδι» αναφέρει ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ.

Ο ίδιος επισημαίνει πως όποιος οδηγός πάρει το ρίσκο και πάει στο εξωτερικό χωρίς κάρτα, όχι μόνο κινδυνεύει με το βαρύτατο πρόστιμο, αλλά σε περίπτωση ελέγχου, το όχημα του θα ακινητοποιηθεί και πρέπει να πάει άλλος οδηγός που να διαθέτει κάρτα, για να το πάρει.

Το ακριβότερο παράβολο της Ευρώπης έχει η Ελλάδα

Τόσο ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, όσο και ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Φίλων Φορτηγού, δήλωσαν στο GRTimes.gr πως οι οδηγοί που θέλουν να βγάλουν μια τέτοια κάρτα ψηφιακού ταχογράφου, στην Ελλάδα θα πρέπει να πληρώσουν παράβολο 150 ευρώ, τη στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη, το μεγαλύτερο αντίστοιχο ποσό δεν ξεπερνά τα 40 ευρώ.

«Πουθενά δεν υπάρχει τέτοια κάρτα που να στοιχίζει πάνω από 40 ευρώ. Το αντίτιμο ξεκινά από 20-22 ευρώ και φτάνει τα 40. Στη χώρα μας δυστυχώς, το υπουργείο Μεταφορών θέλει να εξασφαλίζει από κάθε κάρτα- από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω – το ποσό των 100 ευρώ. Καταλαβαίνετε πόσο παράδοξο είναι αυτό, σε μια τέτοια περίοδο κρίσης, η πολιτεία να ζητάει τόσο υψηλά ποσά» σημείωσε ο κ. Κενανίδης.

Σύμφωνα και με τον κ. Παπαδόπουλο, το κόστος της κάρτας είναι εξαιρετικά μεγάλο στη χώρα μας, χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος.

Τι δηλώνει στο GRTimes.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Το GRTimes.gr έθεσε υπόψη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα όσα αναφέρουν οι αυτοκινητιστές, με το υπουργείο να επισημαίνει στην απάντηση του, πως το πρόβλημα οδεύει προς λύση και η οποία τοποθετείται χρονικά εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου, περίπου στις αρχές Νοεμβρίου.

Όπως ανέφερε εκπρόσωπος του υπουργείου, η διενέργεια του διαγωνισμού προμήθειας για τους ταχογράφους, είχε καθυστερήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση, παρά το γεγονός ότι ήταν μια διεθνής υποχρέωση. Για αυτόν τον λόγο, με πρωτοβουλία της κυβέρνησης και με άδεια που εγκρίθηκε από την Ε.Ε, η χώρα μας προμηθεύονταν κάποιους ταχογράφους από την Πολωνία.

Και συνεχίζει ο εκπρόσωπος του υπουργείου: «Εμείς προχωρήσαμε στην επιτάχυνση του διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε και κατοχυρώθηκε σε Ελληνική εταιρεία. Προκειμένου όμως να ολοκληρωθεί η έκδοση των ελληνικών καρτών ταχογράφων, έπρεπε να δοθεί μια έγκριση – τα λεγόμενα «κλειδιά» στην ορολογία των μεταφορών – από έναν διεθνή οργανισμό που εδρεύει στην Ιταλία και ο οποίος λόγω Covid 19, δεν λειτουργούσε. Πριν από μια εβδομάδα, δόθηκε η σχετική έγκριση από τον εν λόγω οργανισμό και αρχές του επόμενου μήνα,  αναμένεται να αρχίσει η μαζική έκδοση καρτών στη χώρα μας».

Σχετικά με το θέμα του κόστους του παραβόλου, πληροφορίες που έφτασαν στο GRTimes.gr, αναφέρουν πως το θέμα δεν αφορά μόνο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά πως εξετάζεται σε συνεργασία και με το υπουργείο Οικονομικών.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top