Σε ισχύ από σήμερα αυστηρότερα μέτρα στις μετακινήσεις

Σε ισχύ από σήμερα αυστηρότερα μέτρα στις μετακινήσεις

Στη διαπίστωση ότι βρισκόμαστε στο πιο δύσκολο σημείο από την αρχή της πανδημίας, τουλάχιστον για την Αττική, προέβη ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, ο όποιος εξήγγειλε μέτρα για την αντιμετώπιση της μεγάλης πίεσης που δέχεται πλέον το σύστημα Υγείας λόγω των αυξημένων περιστατικών κορωνοϊού.

«Η πίεση πλέον το ΕΣΥ βρίσκεται όσον αφορά την Αττική, στο βαθύ κόκκινο» είπε χαρακτηριστικά και γι’ αυτό «θα πρέπει να εφαρμόσουμε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης» το οποίο είχε σχεδιαστεί από την αρχή της πανδημίας και είχε εφαρμοστεί τον περασμένο Νοέμβριο στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας και Θεσσαλονίκης.

«Με τους ρυθμούς νέων εισαγωγών στα νοσοκομεία μας, αντιλαμβάνεστε όλοι ότι το Σύστημα Υγείας ξεπερνά τα όριά του, τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού», είπε με έμφαση ο Β. Κικίλιας. Δυστυχώς, πρόσθεσε, «νεότεροι άνθρωποι φτάνουν στη διασωλήνωση, παρότι δεν έχουν υποκείμενα νοσήματα» και καταγράφεται ταχεία διασπορά της βρετανικής μετάλλαξης.

Όπως είπε χαρακτηριστικά «παρατηρείται σημαντική αύξηση της βρετανικής μετάλλαξης του ιού στη χώρα μας, που διασπείρεται ταχέως μολύνοντας τον γενικό πληθυσμό, ανεξάρτητα από γεωγραφική περιοχή, φύλο ή ηλικιακή ομάδα».

Το σύστημα Υγείας στην Αττική είναι στα όρια του, καθώς ήδη νοσηλεύονται σε αυτό 1.528 ασθενείς covid σε απλές κλίνες, είπε ο Β. Κικίλιας και επεσήμανε ότι εδώ και 19 μέρες έχουν αναπτυχθεί επιπλέον 449 απλές κλίνες covid και 90 κλίνες ΜΕΘ covid.

«Σε αυτές τις 19 ημέρες απαιτήθηκε να προστεθούν 449 απλές κλίνες covid, φτάνοντας τις 2.122 και 90 κλίνες ΜΕΘ covid φτάνοντας στις 319 (δηλαδή αύξηση 40%), εκ των οποίων οι 289 είναι πλέον κατειλημμένες» τόνισε.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δυναμικότητα του Ιπποκρατείου, και την επικείμενη προσθήκη επιπλέον κλινών ΜΕΘ και σε άλλα νοσοκομεία. «Αυξήσαμε την δυναμικότητα των κλινών μας κατά 40%» τις τελευταίες εβδομάδες, είπε και συμπλήρωσε πως θα γίνει και αναδιανομή των non covid περιστατικών σε ορισμένα νοσοκομεία ακόμα και στον ιδιωτικό τομέα, ενώ κάποια νοσοκομεία θα λειτουργήσουν αποκλειστικά για τη νοσηλεία covid ασθενών.

Στη συνέχεια μίλησε αναλυτικά για την αναδιανομή των περιστατικών και την εξειδίκευση της λειτουργίας του ΝΙΜΙΤΣ, του Ερρίκος Ντυνάν, του Σισμανόγλειου και του Ωνασείου.

«Μετά από το πιο σκοτεινό σημείο συνήθως βλέπουμε το φως» τόνισε ο υπουργός Υγείας μιλώντας για τους εμβολιασμούς, οι οποίοι σημείωσε είπε αύριο ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο στη χώρα. Μάλιστα είπε ότι μέχρι το τέλος Μαρτίου θα έχουν πραγματοποιηθεί 1.700.000 εμβολιασμοί και προσέθεσε ότι «τα εμβόλια σταδιακά χτίζουν τείχος ανοσίας».

Τέλος ανέφερε πως το εμβόλιο της AstraZeneca θα μπορεί να χορηγείται και στους άνω των 65 ετών και στη χώρα μας και επισήμανε ότι «ο Απρίλιος θα είναι ένας μήνας αυξημένων παραδόσεων εμβολίων», τονίζοντας ότι η εταιρεία Phizer τον διαβεβαίωσε ότι θα παραδώσει 1 εκατομμύριο δόσεις του εμβολίου της τον Απρίλιο στη χώρα μας

«Για ακόμη μία φορά, η Ελλάδα δεν θα σωθεί με μεγάλα λόγια, αλλά με μικρές και μεγάλες πράξεις. Ελάτε να κάνουμε αυτό που πρέπει. Και να το κάνουμε όλοι μαζί» κατέληξε ο υπουργός Υγείας.

Τι ισχύει από σήμερα με τα SMS

Στο SMS 2 για μετακίνηση για προμήθεια βασικών αγαθών, αλλά και στο SMS 3 όσον αφορά στο σκέλος των τραπεζών, η μετακίνηση θα πραγματοποιείται μόνο εντός του οικείου δήμου ή σε απόσταση έως 2 χιλιόμετρα.

Για το SMS 6 που αφορά στην άθληση, αυτή θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο πεζή ή με ποδήλατο. Δεν θα μπορεί δηλαδή να στείλει κωδικό 6 κανείς σε όλη την Ελλάδα και να μεταβεί στον προορισμό του με αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα.

Στη μετακίνηση 4 τα ελεγκτικά όργανα θα πρέπει να ζητούν επιπλέον αποδεικτικά προκειμένου να διαπιστώνεται η επάρκεια της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης για τους πολίτες.

Επίσης η απαγόρευση κυκλοφορίας αναπροσαρμόζεται ως εξής: Στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου («κόκκινο») ισχύει από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί, ενώ στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου («βαθύ κόκκινο») από τις 7 το απόγευμα έως τις 5 το πρωί. Εξαιρούνται η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, όπου η απαγόρευση κυκλοφορίας τις καθημερινές (Δευτέρα έως Παρασκευή) διαμορφώνεται από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί, λόγω του μητροπολιτικού χαρακτήρα των περιοχών αυτών.

Η επιδημιολογική κατάσταση στη χώρα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Υγείας, η επιδημιολογική κατάσταση είναι επιβαρυμένη σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα και ιδίως στην Περιφέρεια Αττικής.

Πηγές του υπουργείου επισημαίνουν πως εάν δεν είχαν τεθεί εγκαίρως σε ισχύ μέτρα η κατάσταση θα ήταν πολύ χειρότερη. Η διασπορά που παρατηρείται σήμερα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε στελέχη που κορωνοϊού που είναι προϊόν μεταλλάξεων, με συνέπεια ο ιός να είναι πιο μεταδοτικός. «Ο ιός καραδοκεί παντού και δεν επιτρέπει εφησυχασμό έως ότου οικοδομηθεί τείχος ανοσίας μέσω του εμβολιασμού», υπογραμμίζουν.

Εκστρατεία εμβολιασμού

Όπως επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές, μολονότι η Ελλάδα έχει παραλάβει λιγότερα εμβόλια από όσα θα μπορούσε να χορηγήσει, μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα οι εμβολιασμοί θα ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο και μέχρι τέλος Μαρτίου το 1,75 εκατομ.

Όλοι οι πολίτες άνω των 60 ετών θα είναι εμβολιασμένοι εντός του Μαΐου, ενώ έχει δρομολογηθεί η κάλυψη και των ευπαθών ομάδων.

Η επάρκεια των διαθέσιμων εμβολίων αναμένεται να βελτιωθεί τους επόμενους μήνες, καθώς το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson θα αξιολογηθεί στις 11 Μαρτίου από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και έπεται η CureVac.

Νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα

Ιδιαίτερη σημασία έχει νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που κατατέθηκε στη Βουλή για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα.

Το νομοσχέδιο αναπτύσσεται σε τέσσερα βασικά μέρη.

Το πρώτο μέρος προβλέπει την θεσμοθέτηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Έτσι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) θα καταρτίζουν σχέδια για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών.

Το δεύτερο μέρος αφορά την Μικροκινητικότητα με την οποία θεσπίζονται κανόνες κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα.

Το τρίτο μέρος αφορά την προσαρμογή σε Κοινοτική Νομοθεσία για την εκπαίδευση οδηγών.

Το τέταρτο μέρος αφορά διατάξεις για την κυκλοφορία μοτοποδηλάτων έως 25 km/h, την ισοδυναμία μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης, την κατάρτιση Μητρώου Εισαγομένων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, την κατάρτιση Μητρώου Ελεγκτών ΚΤΕΟ, τις μεταβιβάσεις οχημάτων, την αυτόνομη οδήγηση.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ