ΣΕΣ για κυκλοφοριακό χάος: Το περιμέναμε 10 χρόνια νωρίτερα-Είχαμε προειδοποιήσει

ΣΕΣ για κυκλοφοριακό χάος: Το περιμέναμε 10 χρόνια νωρίτερα-Είχαμε προειδοποιήσει

Ρεπορτάζ: Θωμάς Καλέσης

Η αισθητά μειωμένη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατά την πανδημία, οι κορεσμένες υποδομές που δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετήσουν τον τεράστιο όγκο των αυτοκινήτων, αλλά και το τέλος της οικονομικής κρίσης, συνθέτουν το σκηνικό του διαρκώς αυξανόμενου κυκλοφοριακού χάους που βιώνουν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτη Παπαντωνίου.

«Η αλήθεια είναι ότι η πανδημία και συγκεκριμένα το τέλος της καραντίνας έβγαλε τους ανθρώπους από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους έβαλε στο αυτοκίνητο. Αυτός είναι ένας πολύ βασικός λόγος που τα αυτοκίνητα αυξάνονται διαρκώς όπως και οι επονομαζόμενες ώρες αιχμής στα αστικά κέντρα» σημειώνει χαρακτηριστικά στο GRTimes, ο κ. Παπαντωνίου.

Και προσθέτει, ότι «αν θέλαμε να συγκεκριμενοποιήσουμε το χρονικό όριο του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στις πόλεις, θα αναφέραμε το τέλος της οικονομικής κρίσης. Αν δεν υπήρχε αυτό το σημαντικό πρόβλημα στην οικονομία της χώρας, θα είχαμε φτάσει σε αυτό το σημείο πολύ νωρίτερα. Ενδεχομένως και μια δεκαετία πριν. Το λέγαμε, το περιμέναμε και είχαμε προειδοποιήσει γι’ αυτό. Παρά το φρένο όμως που μπήκε, οι υποδομές πλέον είναι κορεσμένες και σοβαρά μέτρα ως προς την αντιμετώπιση αυτού του πολύ σημαντικού προβλήματος δεν έχουν ληφθεί».

Αναφερόμενος στους τρόπους αντιμετώπισης, του κυκλοφοριακού “γόρδιου δεσμού”, ο πρόεδρος του ΣΕΣ, στάθηκε σε δύο παράγοντες. «Ο πρώτος αφορά τα έργα υποδομής, όπως στάσεις Μετρό, επεκτάσεις δρόμων κλπ. Ο δεύτερος τη διαχείριση της κυκλοφορίας. Π.χ. να βελτιώσουμε τη σηματοδότηση σε κόμβους και σημεία όπου δημιουργείται συμφόρηση. Αν δεν υπάρχει ο πρώτος παράγοντας δεν μπορεί να υπάρξει ο δεύτερος και το αντίστροφο, με αποτέλεσμα να έχουμε αυτή την εικόνα. Τη δεδομένη χρονική στιγμή όπως προανέφερα οι υποδομές είναι κορεσμένες, ενώ δεν έχουμε διαπιστώσει θεαματική βελτίωση στη διαχείριση της κυκλοφορίας».

Τέλος σε ερώτηση για το αν η αυξημένη κίνηση οφείλεται και στην περίοδο των εορτών που διανύουμε, ο κ. Παπαντωνίου σημειώνει στο GRTimes, ότι δε φταίει μόνο αυτό. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να επιβαρύνουν το οδικό δίκτυο. Όπως για παράδειγμα όταν ο καιρός δεν είναι καλός, στις γιορτές ή στις κινητοποιήσεις (συγκεντρώσεις, πορείες κλπ). Δεν μπορούμε να στεκόμαστε σε αυτό. Εκείνο που χρειάζεται είναι οι υποδομές και η σωστή διαχείριση της κυκλοφορίας».

Οι Θεσσαλονικείς ξοδεύουν 22 ώρες το χρόνο στο αυτοκίνητό τους

Στο μεταξύ ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της  Inrix Inc σχετικά με το κυκλοφοριακό ζήτημα στα αστικά κέντρα της χώρας.

Σημαντικό πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα, αντιμετωπίζει και η Θεσσαλονίκη, στην οποία ειδικά αυτές τις ημέρες σημειώνονται μποτιλιαρίσματα χιλιομέτρων σε πολλά και διαφορετικά σημεία της πόλης, ακόμη και στην Περιφερειακή Οδό.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα αυτή, η Θεσσαλονίκη, βρίσκεται στην 48η θέση του παγκόσμιου χάρτη τον πολυσύχναστων πόλεων, με τον μέσο οδηγό να καταγράφει εντός αυτοκινήτου το 2021, συνολικά 22 χαμένες ώρες.

Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της πόλης ήταν 20 χλμ/ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18χλμ/ώρα. Περιφερειακά της πόλης, η μέση ταχύτητα αυξάνεται λίγο στα 23χλμ/ώρα το 2020. Στον αστικό ιστό ωστόσο ο μέσος όρος ταχύτητας ήταν 18χμλ/ώρα το 2020, έναντι 13χλμ/ώρα που ήταν το 2019.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top