Σωματείο Επαγγελματιών-Βιοτεχνών Ιερισσού: Με συνεργασία ξεπερνάμε τα εμπόδια

Σωματείο Επαγγελματιών-Βιοτεχνών Ιερισσού: Με συνεργασία ξεπερνάμε τα εμπόδια

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Είναι ένα από τα παλαιότερα και πιο δραστήρια σωματεία όχι μόνο της περιοχής του, αλλά της Χαλκιδικής, αντιμετωπίζοντας με σχέδιο και υπευθυνότητα τα προβλήματα που προκύπτουν και τις νέες προκλήσεις. Το Σωματείο Επαγγελματιών-Βιοτεχνών Ιερισσού, προσπαθεί να αφήσει πίσω του την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία με την πανδημία και να κοιτάξει το «αύριο» με μεγαλύτερη αισιοδοξία.

Ιδρύθηκε το 1957, κάτω από άλλες συνθήκες, σε μια περιοχή της Χαλκιδικής που εκείνη την εποχή, ίσως κανείς δεν πίστευε ότι ο τουρισμός θα αποτελούσε κάποια χρόνια μετά, τη «ραχοκοκαλιά» της οικονομίας. Από τότε το Σωματείο Επαγγελματιών-Βιοτεχνών Ιερισσού, άλλαξε, καθώς τα παιδιά ανέλαβαν τις επιχειρήσεις των γονέων και το νέο «αίμα» έδωσε άλλη πνοή στην επιχειρηματικότητα.

«Είμαστε από τα πιο παλιά σωματεία της περιοχής με περίπου 150 μέλη, από τον χώρο του εμπορίου και της εστίασης κυρίως και κάποια καταλύματα», αναφέρει «συστήνοντας» το σωματείο στο οποίο είναι πρόεδρος τα τελευταία δέκα χρόνια, η κα Κλεοπάτρα Αϊβαζίδου.

Το Σωματείο Επαγγελματιών-Βιοτεχνών Ιερισσού, είναι συνδικαλιστικό όργανο το οποίο αποφασίζει για διάφορα θέματα που αφορούν στον κλάδο, μεταφέροντας προτάσεις και αποφάσεις σε ανώτερα κλιμάκια, σε επιμελητήρια, υπουργεία κτλ, με σκοπό να δοθούν λύσεις ή να βελτιωθούν καταστάσεις.

Κάθε τρία χρόνια γίνονται εκλογές, στις οποίες εκλέγονται εκπρόσωποι για τις δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες οργανώσεις, τις Ομοσπονδίες δηλαδή, το Δ.Σ του σωματείου ωστόσο και η πρόεδρος του, δεν παύουν να ασχολούνται «από πρώτο χέρι» με τις ανάγκες των επαγγελματιών, που ειδικά αυτήν την περίοδο είναι τεράστιες.

Όπως αναφέρει στο GRTimes.gr η κα. Αϊβαζίδου, το φετινό καλοκαίρι είναι η πιο δύσκολη περίοδος που έχει συναντήσει στα 20 χρόνια που είναι στο Δ.Σ του σωματείου. «Να σκεφτείτε ότι κάναμε μια έρευνα με το Επιμελητήριο και είμαστε 70-80% κάτω, σε σχέση με πέρυσι και σε κίνηση και σε τζίρους» τονίζει, προσθέτοντας ότι πολλά καταλύματα είναι άδεια, όχι μόνο στην Ιερισσό, αλλά και αλλού, λόγω και του γεγονότος ότι με τα μέτρα για τον κορωνοϊό, δεν υπάρχουν Βαλκάνιοι τουρίστες που ήταν πολλοί τα τελευταία χρόνια.

Εκτίμησε πως τον Αύγουστο η κατάσταση αναμένεται να είναι λίγο καλύτερη, ωστόσο χαρακτηρίζει την κατάσταση πάρα πολύ δύσκολη.

Συνεργασία για να περάσει η κρίση

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η κα Αϊβαζίδου δηλώνει πως το σωματείο κάνει ότι μπορεί για να δουλέψουν οι επιχειρήσεις. «Προσπαθούμε… Κάνουμε και εμείς λίγο έλεγχο στα μαγαζιά – δεν κάνουμε αστυνόμευση – γιατί πρέπει να τηρούνται από όλους τα μέτρα και οι κανονισμοί του ΕΟΔΥ, για το γενικό καλό όλων μας και του πληθυσμού, αλλά και των καταστημάτων» επισημαίνει.

Για την αντιμετώπιση της κατάστασης, η πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Ιερισσού, δηλώνει ότι βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία, τόσο με το Επιμελητήριο Χαλκιδικής και τον πρόεδρο του, όσο και με τον Δήμαρχο Αριστοτέλη, Στέλιο Βαλιάνο, με τους οποίους διατηρεί άριστες σχέσεις, προσπαθώντας από κοινού να εξομαλύνουν την κατάσταση και να κάνουν το καλύτερο δυνατό για τον τόπο.

«Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με όλους τους δημάρχους, γιατί θεωρώ ότι ένα σωματείο επαγγελματιών, ένας εμπορικός σύλλογος είναι το «Α και το Ω» σε έναν τόπο, πέρα από όλους τους άλλους συλλόγους και μαζί προσπαθούμε για το καλύτερο» λέει.

Η Ιερισσός δικαιούται περισσότερο τουρισμό

Σύμφωνα με την κα. Κλεοπάτρα Αϊβαζίδου, ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει πολύ καλά το πρώτο και το δεύτερο «πόδι» της Χαλκιδικής, την Κασσάνδρα και τη Σιθωνία, αλλά αγνοούν τις ομορφιές και τα πλεονεκτήματα των περιοχών γύρω από το τρίτο «πόδι», από το Άγιο Όρος δηλαδή.

«Εμείς έχουμε μια καταπληκτική θάλασσα. Η παραλία στην Ιερισσό είναι μοναδική και έχει μια απίστευτη αμμουδιά. Τον τελευταίο καιρό με τα προγράμματα που συμμετέχουμε, δημιουργήθηκαν εξαιρετικά καταλύματα. Ο νυν δήμαρχος προσπαθεί και όλοι όσοι είμαστε και στην ομάδα τουριστικής προβολής του δήμου, κάνουμε ενέργειες για να “βγούμε προς τα έξω”. Γιατί τα τελευταία χρόνια δουλεύουμε πιο πολύ με τα Βαλκάνια, αλλά έχουμε τα προσόντα και θέλουμε λίγο πιο «ανεβασμένο» τουρισμό» σημειώνει.

Ένα από τα «δυνατά» χαρτιά του τόπου, είναι η γαστρονομία και τα εκλεκτά προϊόντα που παράγονται στην περιοχή.

Τα τελευταία έξι χρόνια στις αρχές Αυγούστου, διεξαγόταν το «Φεστιβάλ τοπικών προϊόντων Αριστοτελικών και Αθωνικών Γεύσεων», το οποίο δυστυχώς φέτος δεν θα πραγματοποιηθεί , καθώς όπως λέει η κα. Αϊβαζίδου επειδή μαζεύεται πολύς κόσμος στην Ιερισσό για αυτό, θα υπήρχε κίνδυνος λόγω του συγχρωτισμού, για τον κορωνοϊό.

Στις προηγούμενες διοργανώσεις, για ένα πενθήμερο στηνόντουσαν σταντ και τέντες στην παραλία, στον πεζόδρομο της Ιερισσού που είναι ολόκληρα χιλιόμετρα και όλοι οι τοπικοί παραγωγοί παρουσίαζαν τα προϊόντα τους, ενώ γινόντουσαν εκδηλώσεις με συναυλίες και μουσική και η επισκεψιμότητα έφτανε στα ύψη.  

«Και οι εκθέτες έμεναν πολύ ευχαριστημένοι από την κατανάλωση, γιατί έχουμε μέλι, λάδι, ελιές και ένα καταπληκτικό τυροκομείο στην Ιερισσό, ενώ φέρνουμε από το Άγιο Όρος αγιορείτες και μας μαγειρεύουν την ξακουστή αγιορείτικη κουζίνα. Ένα πολύ όμορφο πενθήμερο που φέτος, όσο και να προσπαθήσαμε με το Επιμελητήριο δεν μπορούμε να το κάνουμε και ελπίζουμε να τα καταφέρουμε του χρόνου», λέει η πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών.

Το Σαββατοκύριακο 4-5 Ιουλίου πάντως, χωρίς τη συμμετοχή επισκεπτών από άλλες περιοχές, αλλά με καλεσμένους δημοσιογράφους και εκπροσώπους μέσων ενημέρωσης, πραγματοποιήθηκε η γαστρονομική εκδήλωση KOUZINA, υπό την αιγίδα και την οργανωτική ομπρέλα του Δήμου Αριστοτέλη και του Αριστοτέλειου Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αριστοτέλη, με στόχο να αναδειχθούν τα τοπικά προϊόντα και η ιδιαίτερη γαστρονομία της περιοχής. Στη δράση συμμετείχε φυσικά και το Σωματείο Επαγγελματιών Ιερισσού, μέλη του οποίου συμμετέχουν στο δίκτυο τουριστικών επαγγελματιών και παραγωγών παραδοσιακών προϊόντων, που δημιουργήθηκε για να φέρει κοντά τον τουρισμό με τα τοπικά προϊόντα.

Σεμινάρια και δράσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών

Όπως εξηγεί η κα Κλεοπάτρα Αϊβαζίδου, το σωματείο ασχολείται με πολλά πράγματα, από τα πιο απλά που αφορούν στην καθημερινότητα, όπως η καθαριότητα, μέχρι τα πιο… περίπλοκα και όσα απαιτούν συνεργασίες, όπως ο εθελοντισμός και η εκπαίδευση.

Όλα αυτά, για να έχει ο τόπος σωστές επιχειρήσεις, όμορφα μαγαζιά και ικανοποιημένους επισκέπτες.

Σε αυτό το πλαίσιο, το σωματείο κάνει κάθε χρόνο στα μέλη του προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, με συμμετοχή επαγγελματιών και από τις γύρω περιοχές. Γίνονται σεμινάρια με τεχνικούς ασφαλείας, για θέματα ΕΦΕΤ, για ηλεκτρονικούς υπολογιστές κ.α.

Επίσης, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο γίνονται ενέργειες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών, όπως η δημιουργία χιλιάδων χαρτών που μοιράζονται στους επισκέπτες και η κατασκευή ενημερωτικών φωτιζόμενων πάνελ και στην παραλία και στο χωριό,  με όλα τα σημεία στα οποία υπάρχει εμπορικό κατάστημα ή κατάλυμα.

«Βοηθάμε τον επισκέπτη να ξέρει που θα πάει να φάει, να κοιμηθεί, να ζητήσει έναν γιατρό, ένα κομμωτήριο.. Να ξέρει σε ποιους δρόμους να κατευθυνθεί» αναφέρει.

Ο στόχος είναι να μεγαλώσει μακροπρόθεσμα η τουριστική σεζόν, όπως είχε αρχίσει να γίνεται τα τελευταία χρόνια, που ξεκινούσε από την 1η Ιουνίου μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.

Εφόσον ξεπεραστεί η κρίση με τον κορωνοϊό, κάτι τέτοιο είναι εφικτό σύμφωνα με την ίδια και σε αυτό βοηθάει το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν νέα μέλη στο σωματείο καθώς άνοιξαν κάποιες επιχειρήσεις. Για φέτος πάντως, ο στόχος είναι να περάσει η σεζόν, όσο γίνεται πιο ανώδυνα.

Σημειώνει χαρακτηριστικά η κα. Αϊβαζίδου: «Το μέλημα μας είναι να καταφέρουμε όλοι να κρατήσουμε ανοιχτές τις επιχειρήσεις με αυτήν την κρίση, γιατί όλοι απασχολούμε και από ένα δύο άτομα. Φοβόμαστε το κλείσιμο των καταστημάτων από τον χειμώνα και μετά» .

Αξίζει να αναφερθεί τέλος, πως με πρωτοβουλία της προέδρου του σωματείου, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τα μέλη του σωματείου έκαναν ένα ταξίδι, μια εκδρομή, στο τέλος της σεζόν, περί τα τέλη Σεπτέμβριου με αρχές Οκτωβρίου. Πέρυσι στο Μαρόκο, πρόπερσι στην Ιταλία.

Αυτό γινόταν όπως λέει η ίδια, για σύσφιξη σχέσεων και για να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους τα μέλη, αλλά και για να αποκομίσουν ίσως κάποιες ιδέες από το εξωτερικό, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν στις επιχειρήσεις τους. «Πιστεύω ότι είμαστε οι μοναδικοί στη Χαλκιδική που το ξεκινήσαμε αυτό. Και φέτος προγραμματίσαμε κάτι, αλλά λόγω του κορωνοϊού δεν θα καταφέρουμε να πάμε» καταλήγει η κα. Αϊβαζίδου.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ