Taxaki: Η εφαρμογή που φέρνει το μέλλον στις μετακινήσεις με ταξί (VIDEO-ΦΩΤΟ)

Taxaki: Η εφαρμογή που φέρνει το μέλλον στις μετακινήσεις με ταξί (VIDEO-ΦΩΤΟ)

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Αλεξιάδης

Είναι ότι πιο σύγχρονο έχει παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια, ως καινοτομία στον κλάδο των ταξί και έχει τη «σφραγίδα» έμπειρων επιστημόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η πλατφόρμα taxaki και η εφαρμογή που τη συνοδεύει, εξελίσσει ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες των ταξί και φέρνει οδηγούς και πελάτες πιο κοντά.

Σενάριο πρώτο: Ο πελάτης καλεί σε έναν τηλεφωνικό αριθμό, με αστική χρέωση, χωρίς να χρειάζεται internet, εντοπίζεται αυτόματα το πλησιέστερο ταξί και ο πελάτης συνδέεται με τον οδηγό.

Σενάριο δεύτερο:  Ο πελάτης έχει εγκαταστήσει τη σχετική εφαρμογή στο κινητό του και μέσω internet (δεδομένων κινητής) βλέπει σε πραγματικό χρόνο ποια ταξί είναι πλησιέστερα, αλλά και άλλα χαρακτηριστικά και επιλέγει το όχημα που θα τον μεταφέρει.

Έτσι απλά και άμεσα, είτε μέσω της εφαρμογής, είτε μέσω του τηλεφωνικού αριθμού, η πλατφόρμα taxaki αλλάζει τον τρόπο που μετακινούμαστε με τα ταξί, προσφέρει ταχύτατη εξυπηρέτηση και έχει μόνο θετικά και για τους πελάτες και για τους οδηγούς (τους σωστούς), όπως θα καταλάβετε, διαβάζοντας παρακάτω τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί.

Επτά χρόνια έρευνας και ανάπτυξης

Πίσω από το taxaki, βρίσκεται μια δεκαμελής ομάδα διδακτόρων, με επιστημονικά υπεύθυνο τον διδάκτορα Μηχανικό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γιώργο Μπάρδη.

Η ομάδα ξεκίνησε ήδη από το 2013 την ανάπτυξη της εφαρμογής, η οποία τότε είχε χαρακτηριστεί ως παγκόσμια καινοτομία και αυτό οφείλεται στον τρόπο ή στους τρόπους με τους οποίους μπορεί να λειτουργήσει, δίνοντας μια εξαιρετική λύση επικοινωνίας ανάμεσα στον πελάτη και τον οδηγό.

Όπως εξηγεί στο GRTimes.gr ο κ. Μπάρδης, με τον πρώτο τρόπο, οι πελάτες καλούν ένα σταθερό τηλεφωνικό αριθμό της εκάστοτε περιοχής, ο οποίος είναι άυλος – χωρίς να υπάρχει κάποια φυσική υποδομή κάπου, χωρίς να είναι απαραίτητο ένα τηλεφωνικό κέντρο ή κάποιο γραφείο – και η εφαρμογή βρίσκει αυτόματα τον πλησιέστερο οδηγό και τον διασυνδέει τηλεφωνικά με τον πελάτη, ο οποίος δε χρειάζεται να διαθέτει ίντερνετ.

«Άρα λοιπόν καταρχήν, παρακάμπτουμε όλα τα έξοδα, τα οποία ένα ραδιοταξί σήμερα, πρέπει να επωμιστεί, όπως ενοίκια, τηλεφωνικά κέντρα, τηλεφωνητές, οποιαδήποτε φυσική υποδομή και επιτυγχάνουμε τεράστια ταχύτητα, διότι το σύστημα μπορεί να εξυπηρετήσει εκατοντάδες ταυτόχρονες κλήσεις. Σε ένα νησί σαν την Πάρο, όπου είναι όλο το δίκτυο εκεί δικό μας, τη Χερσόνησο, τη Λευκάδα, δεν θα μπορούσε καμία τηλεφωνήτρια να εξυπηρετήσει τις απανωτές κλήσεις, αν πχ γίνουν 10 ταυτόχρονες, ενώ με την εφαρμογή, αυτές θα αποδοθούν σε 10 διαφορετικούς οδηγούς την ίδια στιγμή» επισημαίνει ο διδάκτωρ του ΕΜΠ.

Στη δεύτερη περίπτωση, τόσο ο πελάτης όσο και ο οδηγός διαθέτουν τις απαραίτητες εφαρμογές (δείτε παρακάτω από που μπορείτε να τις κατεβάσετε) για τη μεταξύ τους επικοινωνία.

«Εκεί πλέον δεν υπάρχει “συνομιλία”, αλλά έχουμε ένα διαδικτυακό αίτημα. Το ταξί λέει “είμαι εδώ”, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ των οδηγών που βρίσκονται στην περιοχή του και η επιλογή αυτή μπορεί να γίνει με βάση κάποια κριτήρια, όπως πχ οι υπηρεσίες που προσφέρει το όχημα, γλώσσες που μιλάει ο οδηγός ή αν διαθέτει δωρεάν Wi-Fi το ταξί του, με τον κωδικό για το διαδίκτυο να αποστέλλεται αυτόματα στον πελάτη, επίσης μέσω της εφαρμογής, μόλις αυτός επιβιβαστεί στο ταξί» δηλώνει ο κ. Μπάρδης. Προσθέτει πως η αξιολόγηση των οδηγών είναι ένα βασικό κομμάτι της εφαρμογής, με τον πελάτη να μπορεί να κάνει την επιλογή του και μέσω της εμπειρίας που είχαν άλλοι, πριν από αυτόν. Με αυτόν τον τρόπο όπως τονίζει, δίνεται και η δυνατότητα να απομονωθούν, όσοι οδηγοί δεν χαρακτηρίζονται ως σωστοί επαγγελματίες.

«Οδηγοκεντρική» η εφαρμογή

Σύμφωνα με τον επιστημονικά υπεύθυνο του taxaki, αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι πως η εφαρμογή δεν χρεώνει με ποσοστό επί των διαδρομών, αλλά έχει μια σταθερή μηνιαία χρέωση. «Άρα δεν είναι μια εφαρμογή που είναι ποσοστιαία της δουλειάς τους. Δηλαδή εμείς δεν είμαστε «συνέταιροι» με τους οδηγούς. Εμείς θέλουμε να πληρωθούμε για το έργο που κάναμε και μακάρι αυτοί οι άνθρωποι να έχουν εκατομμύρια κλήσεις» τονίζει.

«Είναι η μοναδική εφαρμογή που απευθύνεται στον οδηγό. Είναι «οδηγοκεντρική» και δεν αφορά τόσο στην πλευρά του πελάτη. Γιατί οι περισσότερες εφαρμογές θεωρούν τον οδηγό «αναλώσιμο» ενώ εμείς προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες των οδηγών, δημιουργώντας κάτι για τους ίδιους. Άλλες εφαρμογές προσπαθούν να έχουν το πελατολόγιο έτοιμο, παίρνοντας ποσοστά από τα δρομολόγια που κάνουν οι οδηγοί που θεωρούνται «αναλώσιμοι». Στη δική μας, είναι οι άνθρωποι που έχουν τον έλεγχο της εφαρμογής, οι ίδιοι οι οδηγοί» λέει ο κ. Μπάρδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στην εφαρμογή μπαίνουν κάποιες τελευταίες «πινελιές» και μέσα σε περίπου έναν μήνα θα ολοκληρωθεί η εισαγωγή πληρωμής μέσω πιστωτικών καρτών και paypal, δηλαδή με ηλεκτρονικό τρόπο, ενώ γίνονται και οι κατάλληλες ενέργειες διαφήμισης, καθώς και σύστασης μιας ομάδας ικανής να εξυπηρετήσει τα αιτήματα που θα προκύψουν.

Ανάπτυξη σε δεκάδες πόλεις και σύντομα… στο εξωτερικό

Το taxaki προχωρά, ειδικά το τελευταίο διάστημα, με γοργά βήματα και σταδιακά απέκτησε συνεργάτες οδηγούς ταξί σε 55 πόλεις, από τη Δράμα έως και την Ιεράπετρα.

Ο διδάκτωρ Μηχανικός, αναφέρει πως ήδη ξεκίνησε μια συνεργασία με την Κύπρο και άλλη μια με μια ομάδα στη Νέα Υόρκη, οι οποίες έμαθαν για την εφαρμογή και έκαναν την προσέγγιση από μόνες τους.

«Ωστόσο δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι ώστε οποιοσδήποτε επισκέπτης από το εξωτερικό να μπορεί να γραφτεί στην πλατφόρμα μας και να κάνει αυτοματοποιημένα δοκιμές στην περιοχή του. Αυτό θεωρούμε ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου θα είναι έτοιμο» τονίζει.

Ο κ. Μπάρδης καταλήγει, αναφέροντας πως οι υπηρεσίες που προσφέρει το taxaki, δίνουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους πελάτες τους, αλλά συνάμα, να μειώσουν σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό και τα λειτουργικά τους έξοδα. «Δηλαδή να καταφέρουν οι ίδιοι με μια μείωση της τάξης του 80% του προϋπολογισμού ενός ραδιοταξί, να έχουν παντού, πολλές περισσότερες υπηρεσίες και πολλά περισσότερα «όπλα» με τη βοήθεια της καινοτομίας, προς τους δυνητικούς τους πελάτες».

Το taxaki στη Θεσσαλονίκη – Εφαρμογή στην πράξη

Συντονιστής του taxaki στην πόλη της Θεσσαλονίκης, είναι ο Παύλος Δεληπετρίδης, 25 χρόνια αυτοκινητιστής, μέλος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί «Ο Ερμής» και πρόεδρος της Εθελοντικής Ομάδας του σωματείου.

Ο κ. Δεληπετρίδης είναι από τους πρώτους οδηγούς που πίστεψαν στις δυνατότητες της εφαρμογής και δείχνει στο GRTimes.gr τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί:

Όπως επισημαίνει, όποιος ταξιτζής από τη Θεσσαλονίκη θέλει να γίνει μέλος και της συγκεκριμένης ομάδας του taxaki, μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή taxaki driver (από εδώ), να μπει σε μια πλατφόρμα να συμπληρώσει τα στοιχεία του και να αρχίσει να δουλεύει μέσω της εφαρμογής.

Σύμφωνα με τον κ. Δεληπετρίδη, «έχουν υπάρξει κάποιες αντίστοιχες εφαρμογές, οι οποίες όμως δεν ήταν τόσο εξελιγμένες, γιατί πραγματικά το taxaki είναι πολύ γρήγορο και μέσα σε δευτερόλεπτα μπορεί ο επιβάτης να γνωρίζει πόσα αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα στη γύρω περιοχή, σε τι απόσταση βρίσκονται, ποιοι οδηγοί είναι αυτοί που τα οδηγούν, μαζί με τα στοιχεία του αυτοκινήτου και μπορεί να επιλέξει τον οδηγό που θέλει, για να έρθει να τον εξυπηρετήσει».

Όσον αφορά τα οφέλη του οδηγού; Με την εφαρμογή όπως δηλώνει, δεν χρειάζεται να δαπανηθεί ένα πολύ μεγάλο ποσό για να γίνει τηλεφωνικό κέντρο ή κάποιο άλλο σύστημα ραδιοταξί και δεν υπάρχουν άλλα λειτουργικά έξοδα, εκτός από μια συνδρομή.

«Τα επαγγέλματα δεν πρέπει να μένουν μόνο στο παραδοσιακό επίπεδο, γιατί ο κόσμος αρχίζει και ζητάει πράγματα και όσο γίνεται αυτό, εμείς πρέπει να ανταποκρινόμαστε» λέει ο αυτοκινητιστής, επισημαίνοντας πως η εφαρμογή βοηθάει και στην εξοικονόμηση χρόνου αλλά και στο θέμα ασφάλειας, καθώς και ο οδηγός ξέρει τον πελάτη και ο πελάτης τον οδηγό.

«Εμείς αυτό που θέλουμε είναι μια γρήγορη, σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη, με καλά και καθαρά αυτοκίνητα, σωστούς επαγγελματίες και σε επίπεδο συμπεριφοράς και οχημάτων» λέει ο κ. Δεληπετρίδης, προσθέτοντας πως ο πελάτης δεν έχει καμία επιπλέον επιβάρυνση, καθώς το τιμολόγιο είναι το ίδιο.

Κάλεσμα να συμμετάσχουν και άλλα ταξί

Ο κ. Δεληπετρίδης, καλεί τους συναδέλφους του από τη Θεσσαλονίκη να έρθουν και να στηρίξουν αυτήν την προσπάθεια και την πρωτοβουλία, που όπως λέει είναι πολύ σημαντική, γιατί περνάει τον κλάδο σε ένα άλλο επίπεδο.

«Να έρθουν να γίνουν συνδρομητές της εφαρμογής και να δουλέψουν μαζί μας, με μια πολύ χαμηλή συνδρομή που θα οριστεί αργότερα, αφού πρώτα «στρώσει» οριστικά η εφαρμογή και μπορεί ο κόσμος να εξυπηρετείται από τον ανάλογο αριθμό αυτοκινήτων. Τότε και μόνο τότε, όταν θα γίνει δηλαδή αποδοτικό και για τους οδηγούς, θα μπει μια συνδρομή που απλά θα καλύπτει μέρος των εξόδων της εφαρμογής» καταλήγει ο αυτοκινητιστής.

Όποιος οδηγός ενδιαφέρεται για την εφαρμογή, μπαίνει μέσα στο Google Play (ΕΔΩ) και μπορεί άμεσα να την κατεβάσει και αφού βάλει τα στοιχεία του στη σχετική φόρμα, υποβάλλεται η αίτηση που εξετάζεται και ο οδηγός δουλεύει πλέον στην ομάδα του taxaki. Εναλλακτικά για πληροφορίες ή στη σελίδα του taxaki (ΕΔΩ) ή στο τηλέφωνο 2311 111111.

Οι πελάτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή για Android από ΕΔΩ και μέσω App Store από ΕΔΩ

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ