Θεσ/νίκη: Έτσι θα λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ από Δευτέρα

Θεσ/νίκη: Έτσι θα λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ από Δευτέρα

Τον τρόπο με τον οποίο θα ο ΟΑΣΘ θα επανέλθει σε κανονική λειτουργία καθορίζει με την απόφασή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την απόφαση την οποία παρουσιάζει το GRTIMES, το πρόγραμμα σταδιακής επαναφοράς της λειτουργίας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έχει ως εξής:

1. Λεωφορεία

1.1 Από την Δευτέρα 04.05.2020 και ώρα 06:00 διακόπτεται η εκτέλεση δρομολογίων με περιορισμένο δυναμικό (προσωπικό ασφαλείας) κατά τις ώρες 10.00 ως 14.00 και από 18.00 μέχρι την λήξη της βάρδιας, και η επαναφορά σε λειτουργία με το υφιστάμενο πλήρες δυναμικό.

1.2 Οι Διευθύνσεις Κίνησης και Συντήρησης να μεριμνήσουν για την όσο το δυνατόν άμεση αύξηση του αριθμού των κυκλοφορούντων λεωφορείων. Η Διεύθυνση Κίνησης να εξετάσει την δυνατότητα πύκνωσης των δρομολογίων σε κύριες γραμμές (ιδίως στην δυτική Θεσσαλονίκη) με οχήματα από άλλες γραμμές, χαμηλού φόρτου, και να ενημερώσει απευθείας τον Πρόεδρο.

1.3 Η τοποθέτηση σταθερών διαχωριστικών στα λεωφορεία να συνεχιστεί, για την κάλυψη του συνολικού αριθμού των κυκλοφορούντων λεωφορείων. Η επιβίβαση των επιβατών θα γίνεται από την δεύτερη (μεσαία) θύρα των λεωφορείων και η κάθοδος από την τρίτη (τελευταία) θύρα, ενώ, συνεχίζεται η απαγόρευση χρήσης της πρώτης (μπροστά) θύρας σε όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

1.4 Για την εβδομάδα 04.05.2020 ως 10.04.2020 διατηρείται ο περιορισμός του μέγιστου επιτρεπτού αριθμού επιβατών στον αριθμό των καθημένων (περίπου 25% του συνολικού αριθμού θέσεων -όρθιων και καθημένων). Το θέμα θα επανεξεταστεί και θα εκδοθεί νεότερη απόφαση Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου.

1.5 Οι τρέχουσες συμβάσεις απολύμανσης των λεωφορείων, σταθμαρχείων, αμαξοστασίων και λοιπών εγκαταστάσεων του ΟΑΣΘ συνεχίζονται (με μέριμνα της Διεύθυνσης Οικονομικού) μέχρι 31.05.2020, οπότε και θα επανεξεταστεί η τυχόν επέκταση ή αντικατάσταση τους. Η διαδικασία απολύμανσης των λεωφορείων να ενισχυθεί με πρωινή βάρδια (καθορισμός ωραρίου από τις Διευθύνσεις Οικονομικών και Συντήρησης) ώστε να γίνεται απολύμανση λεωφορείων που επιστρέφουν λόγω βλάβης, ώστε να επιταχυνθεί η επισκευή τους.

1.6 Η Δ/νση Οικονομικού εντέλλεται να ετοιμάσει άμεσα τεύχος δημοπράτησης για την διενέργεια διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την σταθερή απολύμανση, ιδίως των λεωφορείων, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2020.

1.7 Σε κάθε δρομολόγιο να τοποθετηθεί ένας εργαζόμενος του ΟΑΣΘ, που να ενεργεί ως «Συνοδός γραμμής», σύμφωνα με την σχετική κατεύθυνση του ΥΜΕ. Ο «Συνοδός γραμμής» θα βρίσκεται στην μεσαία (δεύτερη) θύρα του λεωφορείου, και η παρουσία του στοχεύει στην παρακολούθηση εφαρμογής των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, όπως εξαγγέλθηκαν από το ΥΜΕ (χρήση μασκών, απολυμαντικού, μέγιστος αριθμός επιβατών), και δευτερευόντως ο έλεγχος της εισιτηριοδιαφυγής.

1.8 Προδήλως, δεν είναι αρμοδιότητα των «Συνοδών γραμμής» η επιβολή προστίμων για μη τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας από τους επιβάτες, αλλά η ευγενική υπόδειξη προς το επιβατικό κοινό. Σε περίπτωση που υπάρχει άρνηση συμμόρφωσης, και εφόσον δημιουργείται πρόβλημα. να ειδοποιούνται το ΚΕΡΚΥ και η Αστυνομία.

1.9 Οι Διευθύνσεις Κίνησης, Προσωπικού και Εσόδων, σε συνεργασία με το ΣΕΟΑΣΘ και με τον συντονισμό του Εντεταλμένου Συμβούλου να καθορίσουν τους «Συνοδούς γραμμής» σε κάθε λεωφορείο. Κατά προτεραιότητα η στελέχωση να γίνει από (α) ελεγκτές κομίστρου και (β) οδηγούς άνω των εξήντα (60) ετών. Να εξεταστεί στην πράξη η σκοπιμότητα παρουσίας «Συνοδού γραμμής» σε περιφερειακές γραμμές, χαμηλού φόρτου. Με ευθύνη των Διευθυντών Κίνησης, Προσωπικού και Εσόδων, την Δευτέρα 04.05.2020 κατά την έναρξη του προγράμματος να υπάρχουν «Συνοδοί γραμμής» τουλάχιστον στις γραμμές υψηλού φόρτου.

1.10 Σε κάθε λεωφορείο να τοποθετηθεί τουλάχιστον μια (1) διάταξη παροχής αντισηπτικού για το επιβατικό κοινό. Η διάταξη(εις) να τοποθετηθεί στην δεύτερη (μεσαία) πόρτα των λεωφορείων. Η Δ/νση Οικονομικού εντέλλεται να προχωρήσει στην άμεση προμήθεια των διατάξεων και επαρκών ποσοτήτων αντισηπτικού, και η Δ/νση Συντήρησης για την τοποθέτηση των διατάξεων στα λεωφορεία. Η εφαρμογή του μέτρου θα γίνει σταδιακά την εβδομάδα από 04.05.2020 ως 08.05.2020. Η επαναπλήρωση των διατάξεων θα γίνεται από το προσωπικό του ΟΑΣΘ στα
σταθμαρχεία και στους σταθμούς μετεπιβίβασης. Το ΣΕΟΑΣΘ παρακαλείται να συνδράμει στην προσπάθεια.

2. Σταθμαρχεία – Σταθμοί μετεπιβίβασης – Αμαξοστάσια – Εκδοτήρια

2.1 Η απολύμανση των χώρων των σταθμαρχείων, των σταθμών μετεπιβίβασης, των εκδοτηρίων και των αμαξοστασίων συνεχίζεται με τις υφιστάμενες συμβάσεις, και συνιστάται η παραμονή του προσωπικού του ΟΑΣΘ στους εξωτερικούς χώρους.

2.2 Όλες οι εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ να εφοδιαστούν με υγρό σαπούνι και αντισηπτικό για χρήση από το προσωπικό (προμήθεια Δ/νση Οικονομικού, διανομή Δ/νση Κίνησης, Δ/νση Συντήρησης, συνδρομή από ΣΕΟΑΣΘ). Επιβάλλεται η χρήση από το όλο προσωπικό του ΟΑΣΘ των μέσων ατομικής προστασίας.

2.3 Στις εγκαταστάσεις που δεν υπάρχουν τουαλέτες, να γίνει άμεσα τοποθέτηση χημικών τουαλετών, για την εξυπηρέτηση του προσωπικού του ΟΑΣΘ.

2.4 Η Δ/νση Οικονομικού να προχωρήσει άμεσα στην προμήθεια επαρκών ποσοτήτων μασκών, γαντιών και αντισηπτικού, για την κάλυψη των αναγκών όλου του προσωπικού (ανεξαρτήτως θέσης), όπως και για την τοποθέτηση χημικών τουαλετών εκεί που απαιτείται. Οι Διευθύνσεις Προσωπικού, Συντήρησης, Κίνησης και Εσόδων, με την συνεργασία του ΣΕΟΑΣΘ να μεριμνήσουν για την διανομή των μέσων ατομικής
προστασίας.

2.5 Στο πλαίσιο της μερικής άρσης των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας των πολιτών και προς καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, από την Δευτέρα 4 Μαΐου 2020, και μέχρι νεοτέρας, θα λειτουργούν τα εκδοτήρια:

Κέντρο πόλης:
– Εκδοτήριο ΠΛ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ από 07.15 έως 20.25
– Εκδοτήριο ΠΛ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ από 07.20 έως 20.30
– Εκδοτήριο Π.Π. ΓΕΡΜΑΝΟΥ 46 από 07.30 έως 15.10
– Εκδοτήριο ΑΓΓΕΛΑΚΗ από 07.35 έως 15.15
– Εκδοτήριο Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΥ από 07.00 έως 20:15

Δυτική Θεσσαλονίκη
– Εκδοτήριο ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ από 06.45 έως 20.00
– Εκδοτήριο Σ/Μ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ από 08.00 έως 15.40

Ανατολική Θεσσαλονίκη
– Εκδοτήριο Α/Σ ΙΚΕΑ από 06.15 έως 21.00
– Εκδοτήριο ΑΛ.ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ από 08.45 έως 16.25

2.6 Τα ανωτέρω εκδοτήρια θα λειτουργούν από Δευτέρα έως και Παρασκευή, ενώ τις ημέρες Σάββατο και Κυριακή, όλα τα εκδοτήρια θα παραμείνουν κλειστά.

2.7 Συνιστάται η χρήση προτυπωμένων εισιτηρίων (από όσους επιβάτες δεν χρησιμοποιούν κάρτες πολλαπλών διαδρομών), αντί των εκδοτικών μηχανημάτων εντός των λεωφορείων, προς αποφυγή συνωστισμού κατά την επιβίβαση.

3. Προσωπικό – Πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ

3.1 Σταδιακή επαναφορά του προσωπικού σε καθεστώς πλήρους εργασίας, με βάση την ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246/29.04.2020 και τα εναλλακτικά σενάρια που προετοίμασε ο γιατρός εργασίας του ΟΑΣΘ, και έχουν ήδη διαβιβαστεί στους Διευθυντές.

3.2 Πρώτο βήμα ο περιορισμός της τηλεργασίας και της εκ περιτροπής εργασίας, ενώ το προσωπικό που ανήκει στις ευαίσθητες ομάδες, θα πρέπει να επανέλθει στο τέλος των βημάτων επανόδου, και σύμφωνα με τις οδηγίες του ιατρού εργασίας.

3.3 Διατηρούνται για το διάστημα από 04.05.2020 ως 15.05.2020 (α) η μη εισδοχή τρίτων (β) ο περιορισμός μετακινήσεων μεταξύ των ορόφων του κεντρικού κτιρίου και (γ) η καταγραφή εισερχομένων ανά όροφο. Στο πλαίσιο αυτό, η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων συνεχίζεται και συνιστάται η επέκταση της, όπως και η υιοθέτηση της ψηφιακής υπογραφής από το προσωπικό. Τα μέτρα θα επανεξεταστούν την εβδομάδα 11.05.2020 ως 15.05.2020.

3.4 Παραμένει ο περιορισμός της λειτουργίας των ανελκυστήρων του κτιρίου διοίκησης, όπως είχε καθοριστεί με τις από 15.03.2020 οδηγίες (επισυνάπτονται).

3.5 Στα αμαξοστάσια, το προσωπικό να παραμένει σε ανοιχτούς χώρους (στεγασμένους ή μη), και να μην συνωστίζεται. Για την εκτέλεση κάθε εργασίας να παρίσταται μόνο το απολύτως απαραίτητο προσωπικό, λαμβάνοντας μέτρα ατομικής προστασίας.

3.6 Τα κυλικεία των αμαξοστασίων συνεχίζουν να λειτουργούν, αποκλειστικά και μόνο για να προσφέρουν είδη, χωρίς το προσωπικό να παραμένει στον χώρο (αποκλειστικά λειτουργία take away). Τυχόν τραπέζια να απομακρυνθούν άμεσα,. Εάν δεν έχουν ήδη απομακρυνθεί.

3.7 Τυχόν παράδοση υλικών, (αναλωσίμων, ανταλλακτικών κλπ.) θα γίνεται εξωτερικά των εγκαταστάσεων του ΟΑΣΘ, και το προσωπικό που θα εκτελεί τις παραλαβές θα λαμβάνει ατομικά μέσα προστασίας. Εξαιρείται η παράδοση/παραλαβή καυσίμων που γίνεται στο εσωτερικό των εγκαταστάσεων του ΟΑΣΘ. Στην περίπτωση αυτή, με ευθύνη του Διευθυντή Συντήρησης, θα παρίσταται μόνο το απολύτως απαραίτητο προσωπικό του ΟΑΣΘ, λαμβάνοντας μέτρα ατομικής προστασίας.

3.8 Σε ενεστώτα χρόνο, δεν τίθεται θέμα μεταβολής του ωραρίου του προσωπικού του ΟΑΣΘ, καθώς είναι διαφοροποιημένο από αυτό του Δημοσίου.

4. Διαδικασία προμηθειών

4.1 Οι απαιτούμενες κατά τα ανωτέρω προμήθειες υλικών και υπηρεσιών θα γίνουν κατ’ εξαίρεση, με έρευνα αγοράς και διαπραγμάτευση, σύμφωνα με τις ισχύουσες ΠΝΠ για την προστασία από τον κοροναϊό.

4.2 Η Διεύθυνση Οικονομικών εντέλλεται να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες έρευνας αγοράς και διαπραγμάτευσης.

4.3 Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος (με την ιδιότητα του Διατάκτη) να εκδίδει άμεσα τις απαιτούμενες αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης.
4.4 Μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω σταδίων, ο Διευθύνων Σύμβουλος να εκδίδει άμεσα απόφαση επιλογής και ανάθεσης σε προμηθευτή (διάκριση αρμοδιοτήτων).

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ