Θεσ/νίκη: Στα «κάγκελα» οι ταξιτζήδες για τους περιορισμούς

Θεσ/νίκη: Στα «κάγκελα» οι ταξιτζήδες για τους περιορισμούς

Την άρση του περιορισμού στον αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών ζητούν, μεταξύ άλλων, οι ταξιτζήδες της Θεσσαλονίκης οι οποίοι είναι στα «κάγκελα» μετά τις χτεσινές ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τα μέτρα ασφαλείας που θα τηρηθούν από τη Δευτέρα με στόχο να μην εξαπλωθεί ο κορωνοϊός.

«Δεν βγαίνουμε. Τα έξοδα πλέον είναι πολλαπλάσια των εσόδων», έλεγαν αγανακτισμένοι και αποκαρδιωμένοι στο GRTimes ιδιοκτήτες ταξί οι οποίοι ψάχνουν τον πελάτη με το… κιάλι, περιμένοντας επί ώρες στις πλέον κεντρικές πιάτσες της πόλης για έναν πελάτη.

Η επιμονή της αρμόδιας επιτροπής στη μεταφορά μόνο ενός επιβάτη ανά ταξί έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων μεταξύ των αυτοκινητιστών της πόλης οι οποίοι είναι σε απόγνωση. Οι προηγούμενες μέρες της σχεδόν πλήρους καραντίνας στην οικονομία και στην αγορά είχαν δραματικές συνέπειες στους τζίρους, ενώ τα περισσότερα από τα ταξί που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη έχουν ήδη τραβήξει πολυήμερο χειρόφρενο. Και παρότι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα των μέτρων στο πλαίσιο της προστασίας της υγείας τους, θεωρούν απαραίτητη τη χαλάρωση των μέτρων και για τα ταξί καθώς ο κλάδος, όπως λένε εκπρόσωποί του, αντιμετωπίζει πλέον πρόβλημα επιβίωσης. Παράλληλα χτυπούν το «καμπανάκι» και για το υψηλό κόστος που πλέον βαραίνει τους προϋπολογισμούς τους λόγω της προμήθειας μέσω προστασίας και της δαπάνης για τις απολυμάνσεις των αυτοκινήτων.

«Από τη στιγμή που ‘ανοίγουν τα καταστήματα, τα κομμωτήρια. τα ινστιτούτα αισθητικής, τα σχολεία, οι εκκλησίες αλλά και ηΝέα Παραλία, δεν είναι δυνατόν να παραμένει σε ισχύ το μέτρο της μεταφοράς του ενός επιβάτη ανά ταξί; Τόσος κόσμος πώς θα μετακινηθεί; Είναι βέβαιο πως δύσκολα θα επιλέξουν το λεωφορείο, καθώς φοβούνται τον κορωνοϊό και επομένως θα αποφύγουν μέσα μεταφορά στα οποία υπάρχει πολύς κόσμος», είπε στο GRTimes ο κ. Κλήμης Λεοντιάδης, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής». 

Ναι στην υγεία αλλά…

«Αν δεν μας επιτραπεί να μεταφέρουμε περισσότερους επιβάτες καλύτερα να μείνουμε στα σπίτια μας», υπογραμμίζει ο ίδιος προσθέτοντας πως «συμφωνούμε πως πρέπει να δούμε πρώτα την υγεία μας λαμβάνοντας μέτρα προστασίας αλλά παράλληλα πρέπει να δούμε και πώς θα ζήσουμε». Θεωρεί δε αυτονόητη την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στους ταξιτζήδες οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να αποτελούν και τον Μάιο μια από τις πληττόμενες οικονομικές δραστηριότητες, καθώς θα ισχύει γι’ αυτούς ο περιορισμός στον αριθμό των πελατών που θα μπορούν να εξυπηρετούν ταυτόχρονα.

«Δεν μπορούμε να διώχνουμε τον κόσμο, όπως για παράδειγμα τα ζευγάρια που μετακινούνται μαζί ή τους γονείς με τα παιδιά τους που θέλουν να κατεβούν στην αγορά ή για άλλη δουλειά», λέει ο κ. Λεοντιάδης υπογραμμίζοντας ότι την προηγούμενη περίοδο η κατάσταση ήταν δραματική.

«Χειρόφρενο» για 1.800 ταξί

Όπως είπε χαρακτηριστικά, καθημερινά έβγαιναν για ένα μεροκάματο, κυρίως, όσοι αντιμετώπιζαν έντονα οικονομικά προβλήματα, μόλις 150-200 αυτοκίνητα επί συνόλου 2.000 που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή, περίπου 1.800 υποχρεώθηκαν να τραβήξουν «χειρόφρενο». «Δούλευαν για να βγάλουν ποσά της τάξης των 8 έως 18 ευρώ, για να αγοράσουν το γάλα των παιδιών τους και μακαρόνια», περιγράφει ο κ. Λεοντιάδης επισημαίνοντας πως το… υψηλότερο μεροκάματο που αναφέρθηκε στις μέρες της καραντίνας ήταν 27 ευρώ που ροκανίζεται από τα έξοδα του πετρελαίου που ανέρχονται σε 9 ευρώ καθημερινά και εξανεμίζεται αν πληρωθούν φόροι, εισφορές και άλλα λειτουργικά έξοδα στα οποία τον τελευταίο καιρό έχουν προστεθεί και οι δαπάνες για ατομικά μέσα προστασίας, μάσκες, γάντια, καθαριότητα και απολύμανση που κοστίζουν 6-7 ευρώ ημερησίως για κάθε όχημα. Σε πρώτη φάση αυτό το κόστος το έχει επωμιστεί το σωματείο.

Αναφερόμενος στο θέμα της τοποθέτησης διαχωριστικών προστασίας από πλεξικγλάς μέσα στο ταξί ο κ. Λεοντιάδης είναι κατηγορηματικός: «Πέρα από κάποιες πατέντες από νάιλον που κάποιοι χρησιμοποιούν, κανείς από το σωματείο μας δεν έχει ακόμη παραγγείλει. Επιπρόσθετα θα πρέπει τα όποια διαχωριστικά τοποθετηθούν να είναι πιστοποιημένα ώστε να μην κινδυνέψει η σωματική ακεραιότητα των οδηγών και των πελατών στην περίπτωση ατυχήματος».

Τα αιτήματα

Το σωματείο «Ερμής» είχε ήδη καταθέσει τα αιτήματά του στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), λίγες ώρες πριν την ανακοίνωση των μέτρων από την κυβέρνηση προτείνοντας μέτρα ανακούφισης του κλάδου των ταξί μετά τον Covid -19. Μεταξύ άλλων, προτείνει τα εξής:

«1. Είναι επιτακτική ανάγκη να πάρουμε ως κλάδος μια μεγάλη επιδότηση η οποία δεν θα διαχωρίζει τύπο αυτ/του και καυσίμου (μεταχειρισμένα πετρέλαιο, υβριδικά, φυσικό αέριο και ηλεκτρικά).

2. Τον Μάρτιο του 2021 πολλά αυτοκίνητα λήγει και η παράταση η οποία δόθηκε με τον Ν.4530/2018. Ζητούμε λοιπόν παράταση για τουλάχιστον ένα (1) χρόνο ακόμη.

3. Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη ΑΜΕΣΑ να μπορούμε να ταξινομούμε και 7θέσια, 9θέσια οχήματα από τα ήδη υπάρχοντα με ταξίμετρο και κουκούλα. Σε περίπτωση δεύτερου κύματος πανδημίας θα μπορούμε να μεταφέρουμε μέχρι 4 άτομα.

4. Η τελευταία Υπουργική Απόφαση μιλάει για 1 άτομο έως 31 Μαΐου. Ζητούμε από 4 Μαΐου και την άρση κάποιων περιοριστικών μέτρων να μεταφέρουμε έως 3 άτομα στο πίσω κάθισμα.

5. Μέριμνα για ειδικό διαχωριστικό (πλεξιγκλάς) το οποίο όμως θα έχει έγκριση τύπου ή άδεια από το Υπουργείο για ν’ αποφύγουμε θέματα ατυχήματος και κωλύματα σε ΚΤΕΟ ή Τροχαία. Σε όχημα Δ.Χ. κάθε έξτρα αντικείμενο δεν καλύπτεται από ασφαλιστικές εταιρείες. Και φυσικά να είναι σε προαιρετική μορφή.

6. Παράταση και τον επόμενο μήνα του επιδόματος 800€ λόγω της μεγάλης πτώσης του τζίρου στον κλάδο και δύσκολα θα επανεκκινηθεί ο κύκλος εργασίας.

7. α. Φορολογικές απαλλαγές για το 2020
β. Μείωση Φ.Π.Α. του κλάδου μας τουλάχιστον 13%
γ. Μηδενική προκαταβολή φόρου για το 2020

8. Ένταξη και του κλάδου μας στα επαγγέλματα τα οποία θα έχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις σε δάνεια με εγγυητή το ίδιο το κράτος.

9. Οι αναστολές πληρωμών να συνεχιστεί για (ΕΦΚΑ, ΙΚΑ, δόσεις κλπ) άλλους 3 μήνες.

10. Μέριμνα έτσι ώστε να υπάρχει υγειονομικό υλικό το οποίο να διανεμηθεί στους συναδέλφους (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά).

Σε κάθε περίπτωση ότι και αν γίνει θα πρέπει να γίνει σύντομα χωρίς αναστολές για να πάρει ο κλάδος μια σπίθα επανεκκίνησης της λειτουργίας του ΤΑΧΙ και επαναφορά στην κανονικότητα».

Τι ζητά η ΠΟΕΙΑΤΑ

Μέτρα για τον τρόπο μεταφοράς με ταξί μετά την χαλάρωση των μέτρων πρότεινε και η ΠΟΕΙΑΤΑ με επιστολή της  προς τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, «για την ομαλή επανακυκλοφορία των ΕΔΧ Ταξί μετά την χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων είναι απαραίτητο:

1. Να αρθεί ο περιορισμός στον αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών.

2. Να επιτραπεί η προαιρετική χρήση προστατευτικών διαχωριστικών οδηγού – επιβάτη χωρίς επιπλέον περιορισμό.

3. Κατά την διάρκεια της μεταφοράς τόσο ο οδηγός ταξί όσο και οι επιβάτες πρέπει να φορούν προστατευτικές μάσκες.

4. Να εφοδιαστεί ο στόλος των ταξί με μάσκες, γάντια και αντισηπτικά με πρωτοβουλία των κατά τόπους Περιφερειών.

5. Να γίνεται δωρεάν απολύμανση των ΕΔΧ Ταξί σε καθημερινή βάση σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τις Δημοτικές Αρχές.

6. Προτείνουμε επίσης συμμετοχή των Ταξί στην ενημέρωση του κοινού για τους ισχύοντες κανόνες δημόσιας μεταφοράς μέσω έντυπου υλικού από τον ΕΟΔΥ».

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top