Θεσσαλονίκη: Απετράπη καβγάς μεταξύ μαθητών γυμνασίου χάρη στη Σχολική Διαμεσολάβηση

Θεσσαλονίκη: Απετράπη καβγάς μεταξύ μαθητών γυμνασίου χάρη στη Σχολική Διαμεσολάβηση

Ρεπορτάζ: Κώστας Κεχαγιάς

Μεγάλος καυγάς μεταξύ μαθητών απετράπη από πιστοποιημένους διαμεσολαβητές στη Θέρμη-«Αρκετά τα περιστατικά στην ανατολική Θεσσαλονίκη» αναφέρει σχετικά στο GRTimes η διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης, Ζωή Βαζούρα-Ποιος ο ρόλος της Σχολικής Διαμεσολάβησης και πώς αναμένεται να συμβάλλει στην επίλυση των διαφορών μεταξύ μαθητών

Έναν μεγάλο καυγά μεταξύ των μαθητών απέτρεψαν οι καθηγητές στη Θέρμη, οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί ως διαμεσολαβητές. Ειδικότερα, όπως μεταφέρει στο GRTimes η διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης, Ζωή Βαζούρα, «κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σεζόν, παιδιά μεταξύ δύο σχολείων είχαν διαφορές με αποτέλεσμα να προκύψει ενδεχόμενο καυγά».

Όπως εξηγεί, «πρόκειται για μαθητές του 1ου Γυμνασίου Θέρμης αλλά και άλλου σχολείου», μεταφέροντας επιπλέον ότι «δυστυχώς δημιουργούνται ομάδες μαθητών που ανταγωνίζονται με έναν τρόπο που κατά περιπτώσεις προκαλεί τέτοιου είδους περιστατικά». Η κ. Βαζούρα μάλιστα σημειώνει ότι «τα περιστατικά όπου υπάρχουν προστριβές μεταξύ μαθητών στην ανατολική Θεσσαλονίκη, είναι αρκετά».

Πώς έδρασαν οι Σχολικοί Διαμεσολαβητές

Τα χειρότερα, ωστόσο, απετράπησαν έπειτα από την παρέμβαση δύο καθηγητών, οι οποίοι «έλαβαν την πρωτοβουλία να επέμβουν και σε συνεννόηση με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανατολικής Θεσσαλονίκης, κουβέντιασαν τελικά με τους μαθητές και τους άφησαν να μιλήσουν μεταξύ τους», όπως λέει η κ. Βαζούρα. Σύμφωνα με πάντοτε με την ίδια, πρόκειται για δύο καθηγητές οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί ως διαμεσολαβητές και βοήθησαν τα παιδιά, κατάφεραν τελικά να αντιμετωπίσουν τις διαφορές τους, δίχως να χρησιμοποιηθεί βία.

«Σκοπός μας είναι να αφήνουμε τα παιδιά να μιλούν μεταξύ τους, κάτι που προβλέπει και το πρόγραμμα διαμεσολάβησης. Πρέπει να τους δίνουμε τη δυνατότητα να μιλήσουν, να ακούσουν, αλλά και ο ένας να «μπαίνει στα παπούτσια του άλλου»». Το μεγάλο διακύβευμα, ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η κ. Βαζούρα, είναι «τα ίδια τα παιδιά να γίνονται διαμεσολαβητές, ακούγοντας μέσα από την καθοδήγηση των διαμεσολαβητών».

Η διαπίστευση των εκπαιδευθέντων διαμεσολαβητών γίνεται κατόπιν εξετάσεων ενώπιον της Επιτροπής Εξετάσεων του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Η διαδικασία για την απόκτηση πιστοποίησης διαμεσολαβητή, απαιτεί μία επιμόρφωση συγκεκριμένων ωρών, αλλά και την υποβολή των ενδιαφερόμενων σε σχετικές εξετάσεις. Σε αυτό λαμβάνουν μέρος και καθηγητές σχολείων.

Εξάλλου, μνημόνιο Συνεργασίας για τη Σχολική Διαμεσολάβηση, μάλιστα, υπεγράφη χθες (10/3) στο ΥΜΑΘ, μεταξύ του υφυπουργού Εσωτερικών (αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης), Σταύρου Καλαφάτη, του Ινστιτούτου Κατάρτισης Διαμεσολαβητών Θεσσαλονίκης του Δικηγορικού Συλλόγου, αλλά και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Τι ακριβώς είναι η σχολική διαμεσολάβηση

Η σχολική διαμεσολάβηση αποτελεί ένα εργαλείο για την πρόληψη και την επίλυση των συγκρούσεων στη σχολική μονάδα, χωρίς την επέμβαση των καθηγητών ή του διευθυντή.

Περιλαμβάνει τη διαμεσολάβηση ομοτίμων ή τη διαμεσολάβηση συνομηλίκων (peer mediation) και είναι μια κατηγορία εντελώς διαφορετική από την διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις.

Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς θεωρούνται ως μέλη ενός κλειστού συστήματος (σχολική κοινότητα), που αλληλεπιδρούν.

Η φιλοσοφία της σχολικής διαμεσολάβησης ενισχύει τον σεβασμό, την ενσυναίσθηση, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Δικαιοσύνης, η σχολική διαμεσολάβηση ορίζεται «ως αυστηρή και δομημένη διαδικασία με στόχο την αποκατάσταση των σχέσεων μεταξύ των διαφωνούντων μερών, εντάσσεται στο πλαίσιο της αποκαταστατικής ή επανορθωτικής δικαιοσύνης. Η σχολική διαμεσολάβηση αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας στο σχολείο, προσφέρει αίσθηση ηρεμίας στο σχολικό χώρο και βελτιώνει το σχολικό κλίμα και τις αναπαραστάσεις του σχολικού πληθυσμού γι’ αυτό».

*Φωτογραφία Αρχείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μνημόνιο Συνεργασίας για τη Σχολική Διαμεσολάβηση υπεγράφη στο ΥΜΑΘ-Καλαφάτης: «Αφορά τα παιδιά μας» (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Δήμος Θεσσαλονίκης: Ξανασυστήνεται η Παιδεία – Κραυγή για το ενεργειακό κόστος στα σχολεία (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Πατούλης: Και αύριο κλειστά σχολεία σε περιοχές της Αττικής (VIDEO)

Κεραμέως: Προσφυγόπουλα από την Ουκρανία γράφονται ήδη σε ελληνικά σχολεία (VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top