Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Κινηματογραφικές παραγωγές, κρουαζιέρες, γαστρονομία και… action

Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Κινηματογραφικές παραγωγές, κρουαζιέρες, γαστρονομία και… action

Τους προβολείς της δημοσιότητας με θετικές ειδήσεις προσελκύει η Θεσσαλονίκη, η οποία στη σκιά της διετούς πανδημίας και της πρόσφατης ανθρωπιστικής κρίσης με τον πόλεμο στην Ουκρανία να συνεχίζεται για τρίτη εβδομάδα, δίνει ώθηση στο city break, την κρουαζιέρα, τη γαστρονομία, επανακάμπτει με τα συνέδρια, έστω και υβριδικά, προσθέτει νέες πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες, γίνεται φυσικό σκηνικό για χολιγουντιανές ταινίες. Η Θεσσαλονίκη πρωταγωνιστεί με την εξωστρέφειά της.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Φυσικό σκηνικό για μια σπουδαία κινηματογραφική παραγωγή αποτελεί ήδη από χθες η Θεσσαλονίκη με εμβληματικά σημεία της να πρωταγωνιστούν στην νέα χολιγουντιανή ταινία, The Bricklayer με κεντρικό πρωταγωνιστή τον Aaron Eckhart και συμπρωταγωνίστρια την Nina Dobrev. Δυο μήνες θα διαρκέσουν τα γυρίσματα της τρίτης ταινίας που γυρίζεται στη Θεσσαλονίκη – μετά τις παραγωγές The Enforcer (Barracuda) και The Expendables 4-, κατά το τελευταίο έτος, με την πλοκή μάλιστα να εξελίσσεται για πρώτη φορά στον φυσικό χώρο της Κεντρικής Μακεδονίας.

Αρχής γενομένης σήμερα από την πλατεία Εμπορίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σημεία όπως το Καπάνι, η Ίωνος Δραγούμη, η Αριστοτέλους, τα τείχη της Άνω Πόλης, χώροι του Δημαρχείου, του λιμανιού, του αεροδρομίου κτλ. θα πρωταγωνιστήσουν στην ταινία του σκηνοθέτη Renny Harlin. Ο δε προϋπολογισμός της ταινίας ανέρχεται στα 21 εκ. ευρώ ενώ στα γυρίσματα θα εμπλέκονται περίπου 3.000 βοηθητικοί ηθοποιοί.

Η κρουαζιέρα και η ακτοπλοϊκή σύνδεση

Η Θεσσαλονίκη φέτος πρωταγωνιστεί και στην προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων με πάνω από 55 πλοία να φτάνουν στο λιμάνι της πόλης, κάποια από τα οποία μάλιστα θα είναι και home port (λιμάνι επιβίβασης/αποβίβασης). Η αρχή έγινε στις 5 Φεβρουαρίου με το πλοίο Viking Sky μεταφέροντας 330 περίπου επιβάτες. Επόμενη προσέγγιση κρουαζιερόπλοιου στη Θεσσαλονίκη αναμένεται την επόμενη Τρίτη 22 Μαρτίου με το πλοίο Europa.

Σημειώνεται ότι φέτος θα πραγματοποιηθούν προσεγγίσεις από 11 διαφορετικές εταιρίες με 15 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη περίπου 50.000 επιβάτες.

Σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά μας, από τον Ιούνιο αναμένονται και πάλι τα δρομολόγια προς Σποράδες με ταχύπλοα καταμαράν.

Επιπρόσθετα, κάθε Σάββατο, ήδη από αρχές Σεπτεμβρίου, εκτελείται δρομολόγιο προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Φούρνοι, Ικαρία), των Κυκλάδων (Μύκονο, Σύρο) με τελικό προορισμό τον Πειραιά. Η συγκεκριμένη γραμμή είχε ξεκινήσει πέρυσι, ωστόσο, εκτελείται έως αρχές Ιουνίου, διακόπτεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και επανέρχεται το Σεπτέμβριο. Η σύμβαση μεταξύ ακτοπλοϊκής εταιρίας και υπουργείου Ναυτιλίας είναι τριετής.

Ημερίδα για τον συνεδριακό τουρισμό

Ο κλάδος του συνεδριακού τουρισμού έχει πληγεί σε πολύ μεγάλο ποσοστό από την διετή πανδημία, με τα συνέδρια του πρώτου εξαμήνου του 2022 να έχουν πάρει αναβολή ενώ απόρροια των συνεχόμενων αναβολών και ακυρώσεων είναι η μείωση του τζίρου σε όλους όσοι εμπλέκονται σ’ αυτό το κομμάτι, με το ποσοστό να φτάνει και το 90%.

Φως στο τούνελ από το… 2023, ωστόσο το Thessaloniki Convention Bureau, λαμβάνοντας υπόψη τη συμβολή της MICE βιομηχανίας στην οικονομία της περιοχής και την επιτακτική ανάγκη προσαρμογής του προορισμού στις νέες συνθήκες υψηλού ανταγωνισμού που κυριαρχούν, εγκαινιάζει μια νέα σειρά διοργανώσεων με τίτλο TCB crossroads.

Η πρώτη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 5 Απριλίου 2022 σε ξενοδοχείο της πόλης και θα αναπτύσσεται σε δύο ενότητες, έχοντας ως στόχο αφενός μεν να ανοίξει σε θεσμικό επίπεδο τη συζήτηση για την ανάπτυξη του επαγγελματικού και συνεδριακού τουρισμού στη Θεσσαλονίκη και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και αφετέρου να προσφέρει στα στελέχη και στους επαγγελματίες της τοπικής τουριστικής βιομηχανίας δεξιότητες και εφόδια για την ενίσχυση των εργαζομένων και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Άλλη μια δράση θα λάβει χώρα από το TCB και αφορά το Connect Tourism & Travel Events, το οποίο πέρυσι είχε πραγματοποιηθεί διαδικτυακά.

Φέτος, επιστρέφει με φυσική παρουσία, και συγκεκριμένα, μεταξύ 8 – 10 Μαΐου 2022, επιλεγμένοι εκπρόσωποι διεθνών τουριστικών επιχειρήσεων (hosted buyers) θα επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη και θα συναντηθούν σε προκαθορισμένα ραντεβού (B2B) με επαγγελματίες (suppliers) που δραστηριοποιούνται στην πόλη και την Κεντρική Μακεδονία. Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr φέτος υπολογίζεται να συμμετέχουν περίπου 35 suppliers/ προμηθευτές και 25 buyers/ αγοραστές.

Με 16 νέα δρομολόγια το «Μακεδονία»

Αλλά και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ανακάμπτει και καλώς εχόντων των καταστάσεων αναμένονται 16 νέα δρομολόγια από/προς Θεσσαλονίκη. Όπως έχει ήδη γράψει το GRTimes.gr η Θεσσαλονίκη θα συνδεθεί με το Όσλο, το Ντόρτμουντ, τη Σμύρνη, το Ντουμπρόβνικ, τα Τίρανα, την Μπρατισλάβα, τη Βαρσοβία, με τα Κύθηρα, τη Ζάκυνθο κτλ.

Μάλιστα σε πρόσφατη συνάντηση εργασίας που έδωσε το ‘παρών’ και ο γενικός διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece Γιώργος Βήλος επισήμανε πως η Fraport Greece διαχειρίστρια εταιρία 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και της Θεσσαλονίκης, θα δώσει κίνητρα για να ενισχυθεί το «Μακεδονία» κατά τους χειμερινούς μήνες. Συγκεκριμένα θα προσφέρει μια έκπτωση 7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη στα αεροπορικά τέλη, για νέα διεθνή δρομολόγια (σ.σ. τα αεροπορικά τέλη ανά αναχωρούντα επιβάτη είναι στα 18,5 ευρώ).

Το City Break

Σχετικά με την προβολή της χώρας γενικότερα αλλά και των μεγάλων πόλεων – Αθήνα, Θεσσαλονίκη κτλ.- το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ, για πρώτη φορά φέτος, κάνουν καμπάνια όλο τον χρόνο ενώ έχει γίνει ήδη ξεκινήσει για το city break.

Με κεντρικό μήνυμα «greekend: End your week like a Greek» και υπογραφή το μότο της επιτυχημένης κεντρικής καμπάνιας «All you want is Greece», η νέα δυναμική καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ προβάλλει την όμορφη πλευρά της ζωής στις ελληνικές πόλεις και τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες σε ένα greekend*, δηλαδή σ’ ένα ελληνικό σαββατοκύριακο (weekend).

Μέσα από το «Make your weekend a greekend*» τόσο η Θεσσαλονίκη όσο και η Αθήνα επανασυστήνονται στο κοινό ως δύο μεγάλες πόλεις ιδανικές για το πιο «ζωντανό» city-break. Σε πρώτο πλάνο είναι ο καλός καιρός, οι μικρές αποστάσεις και οι αναρίθμητες επιλογές φαγητού, ποτού και διασκέδασης που μας επιτρέπουν να περνάμε σχεδόν όλο το σαββατοκύριακο έξω από το σπίτι.

Η νέα διαφημιστική καμπάνια θα έχει αρχικά διάρκεια δύο σχεδόν μήνες και θα προβληθεί, σε πρώτη φάση, σε δέκα χώρες που έχουν φανερώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Δανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Πολωνία, η Σουηδία και το Ισραήλ. Στόχος της νέας καμπάνιας «City Break» είναι να καθιερωθεί το νέο concept greekend* και να εμπλουτιστεί και με άλλες μεγάλες ελληνικές πόλεις που έχουν σύνδεση με αεροδρόμια του εξωτερικού και μπορούν να στηρίξουν ένα επιτυχημένο City Βreak.

Πόλη της γαστρονομίας

Άλλη μια επιτυχία της Θεσσαλονίκης και παγκόσμια διάκρισή είναι η πρόσφατη ένταξή της στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας.

Μάλιστα, στο πλαίσιο εκδήλωσης που οργανώθηκε πρόσφατα παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας έκανε λόγο για μια χρυσή ευκαιρία να αναδειχθεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης, που είναι η γαστρονομία.

Τέλος, να αναφέρουμε και την άφιξη νέων πολυτελών ξενοδοχείων στη Θεσσαλονίκη, τη νέα αγορά Μοδιάνο κτλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Monasty: Το βυζαντινό “αυτόγραφο” της Marriott στη Θεσσαλονίκη

“S HΟΤΕL”: Το ξενοδοχείο που αιωρείται πάνω από την ιστορία της Θεσσαλονίκης

Ο Μπαντέρας “έβαλε μπρος” το Barracuda στη ΔΕΘ (ΦΩΤΟ – VIDEO)

Θεσσαλονίκη: Στο λιμάνι ο Μπαντέρας με το Plymouth Barracuda (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top