Θεσσαλονίκη: Βαλτωμένος ο συνεδριακός τουρισμός – Μείωση τζίρου στο 90%

Θεσσαλονίκη: Βαλτωμένος ο συνεδριακός τουρισμός – Μείωση τζίρου στο 90%

Οι αναβολές και οι ακυρώσεις και για τα συνέδρια, τις κοινωνικές και εταιρικές εκδηλώσεις, τους γάμους διαδέχονται η μια την άλλη, και ο κλάδος του συνεδριακού τουρισμού, ήδη από την έναρξη της πανδημίας, το Μάρτιο του 2020, έχει υποστεί τεράστια ζημία. «Τα συνέδρια έχουν αναβληθεί και για το πρώτο εξάμηνο του 2022» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του TCB Γιάννης Ασλάνης αφήνοντας ανοιχτό ένα μικρό παράθυρο αισιοδοξίας για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου ([email protected])

Σκεφτείτε τέτοια εποχή, Ιανουάριο μήνα, υπό κανονικές συνθήκες, πόσες κοπές βασιλόπιτας διοργανώνονταν, πόσες κοινωνικές εκδηλώσεις, πόσες εταιρικές συναντήσεις. Όπου στην οργάνωση όλων των παραπάνω εκδηλώσεων, συμπεριλαμβάνοντας τον κλάδο του συνεδριακού τουρισμού, που ενισχύει και το city break, εμπλέκονται 50 – 60 επαγγέλματα.

«Ο συνεδριακός τουρισμός είναι βαλτωμένος» δηλώνει με προβληματισμό στο GRTimes.gr ο πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau (TCB) Γιάννης Ασλάνης εξηγώντας ότι από την αρχή της πανδημίας – Μάρτιο του 2020-, όλα τα συνέδρια έπαιρναν αναβολή για το επόμενο έτος (2021), στη συνέχεια για το 2022, «και αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στην τρίτη κατά σειρά αναβολή, με εξαίρεση κάποια υβριδικά» προσθέτει.

Απόρροια των συνεχόμενων αναβολών και ακυρώσεων είναι η μείωση του τζίρου σε όλους όσοι εμπλέκονται σ’ αυτό το κομμάτι, με το ποσοστό να φτάνει και το 90%. «Σκεφτείτε, ότι εάν ένα συνέδριο συμπεριλαμβάνει 500 σύνεδρους, αυτή τη στιγμή με την πραγματοποίηση του υβριδικού, δια ζώσης συμμετέχουν από 20 έως το πολύ 50 άτομα» αναφέρει ο κ. Ασλάνης.

Φως στο τούνελ από το… 2023

Παράλληλα, επισημαίνεται, ότι εάν δεν υποχωρήσει η πανδημία και οι μεταλλάξεις της, δύσκολα θα επανέλθει η όποια κανονικότητα. «Πρέπει να αρχίσει η ψυχολογία του κόσμου να ανεβαίνει, φοβούνται, αποφεύγουν τις εκδηλώσεις, τα μεγάλα γεγονότα» αναφέρει ο πρόεδρος του TCB.

Όπως εξηγεί, ο Ιανουάριος είναι ένας μήνας που παραδοσιακά διοργανώνονται οι κοπές βασιλόπιτας από εταιρίες, ομίλους, συλλόγους κτλ. ενώ και οι φαρμακευτικές εταιρίες κάνουν τις συναντήσεις τους. Αυτά βεβαίως, υπό κανονικές συνθήκες, διότι εν μέσω πανδημίας καταγράφονται ακυρώσεις στο 100%.

«Συνήθως, από τις 7 Ιανουαρίου έως Καθαρά Δευτέρα, είχαμε τουλάχιστον 50 κοπές βασιλόπιτας» δηλώνει ο κ. Ασλάνης πρόεδρος του TCB και γενικός διευθυντής ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σ’ ότι αφορά τον συνεδριακό τουρισμό, υπάρχουν κάποιες ελπίδες για ανάκαμψη από το δεύτερο εξάμηνο του 2022. «Είναι κάτι αντίστοιχο με τις κλαδικές εκθέσεις, που αναβάλλονται και μετατίθενται χρονικά» αναφέρει. Δεδομένου όμως ότι ο προγραμματισμός των συνεδρίων έχει βάθος χρόνου, η επανεκκίνηση του συνεδριακού τουρισμού εστιάζεται από το 2023 και μετά.

Σχετικά με τις κλαδικές εκθέσεις, υπενθυμίζεται ότι η Agrotica η οποία ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί 27-30 Ιανουαρίου, μετατέθηκε για τις 20-23 Οκτωβρίου. Το ίδιο συνέβη και με τις εκθέσεις Artozyma, Detrop Boutique και Freskon.

Δια ζώσης το CΟΝΝΕCT Tourism & Travel Event Thessaloniki

Ένα μικρό βήμα για το άνοιγμα της συνεδριακής αγοράς επιχειρεί το CΟΝΝΕCT Tourism & Travel Event Thessaloniki, η επιτυχημένη διοργάνωση του Thessaloniki Convention Bureau για την προβολή της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, η οποία το 2021 είχε πραγματοποιηθεί διαδικτυακά.

Φέτος, επιστρέφει με φυσική παρουσία, και συγκεκριμένα, μεταξύ 8 – 10 Μαΐου 2022, όπου επιλεγμένοι εκπρόσωποι διεθνών τουριστικών επιχειρήσεων (hosted buyers) θα επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη και θα συναντηθούν σε προκαθορισμένα ραντεβού (B2B) με επαγγελματίες (suppliers) που δραστηριοποιούνται στην πόλη και την Κεντρική Μακεδονία. Παράλληλα, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη της Θεσσαλονίκης που θα τους φιλοξενήσει, αλλά και τη γύρω περιοχή συμμετέχοντας σε ειδικά σχεδιασμένα fam trips που θα ακολουθήσουν.

Όπως πληροφορείται το GRTimes.gr φέτος υπολογίζεται ότι θα δώσει το ‘παρών’ περίπου το 60% των αγοραστών σε σχέση με πέρυσι, που η διοργάνωση ήταν διαδικτυακή. Υπολογίζεται δηλαδή ότι με φυσική παρουσία θα συμμετέχουν περίπου 30 αγοραστές ενώ υπό συζήτηση είναι η διοργάνωση να είναι υβριδική. Υπενθυμίζεται ότι κατά την περσινή διαδικτυακή διοργάνωση συμμετείχαν 50 buyers/ αγοραστές από 15 χώρες, με 65 suppliers/ προμηθευτές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

T.C.B: Με φυσική παρουσία, το Μάϊο, το “CONNECT Thessaloniki”

Συνεδριακός Τουρισμός: «Αγκάθι» ο μη καθορισμός πρωτοκόλλων λειτουργίας

Το τουριστικό CONNECT Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top