8ο Export Summit: “Το νέο πετρέλαιο για τις επιχειρήσεις, είναι η πληροφορία”

8ο Export Summit: “Το νέο πετρέλαιο για τις επιχειρήσεις, είναι η πληροφορία”

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Για πωλήσεις στη διεθνή αγορά οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, εκτός από ποιοτικά προϊόντα, χρειάζονται οργάνωση, γνώση της χώρας- στόχου, εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό σε ρόλο task force και, πάνω από όλα, πληροφόρηση και μάλιστα έγκυρη, γιατί «στη νέα χιλιετία, το νέο πετρέλαιο για την οικονομία, θα είναι η πληροφορία».

Τα παραπάνω είναι μόνο ορισμένα από τα πολύ ενδιαφέροντα που λέχθηκαν στο πάνελ «International Development Awareness», στο πλαίσιο του 8ου Export Summit που υβριδικά πραγματοποιείται σήμερα, με διοργάνωση του ΣΕΒΕ και γενικό τίτλο «Awareness: A Key Factor to Success».

Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος και γενική διευθύντρια του GRTimes.gr κα. Μαρία Σαμολαδά.

Αυτή ακριβώς την πληροφόρηση αλλά και την εκπαίδευση που χρειάζονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, προσπαθεί και προσφέρει στις ελληνικές εταιρείες η Enterprise Greece μέσα από webinars, κατά την πανδημία, στα οποία συμμετείχαν στελέχη 12.500 εταιρειών. Όπως είπε η εντεταλμένη σύμβουλος της  Enterprise Greece κα. Μπέτυ Αλεξανδροπούλου, σε συνεργασία με τους ΟΕΥ των ελληνικών διπλωματικών αρχών, σχεδιάζονται από κοινού υπηρεσίες για τους εξαγωγείς, ενώ στην περίοδο της πανδημίας οργανώθηκαν οκτώ ψηφιακές εκθέσεις σε κλάδους όπως είναι η άμυνα, τα δομικά υλικά, η αγορά HORECA, o ιατρικός εξοπλισμός, το private label.

Για την Enterprise Greece μπροστά είναι η οργάνωση της συμμετοχής σε μεγάλες εκθέσεις, στην επόμενη Anuga, στην Big 5 και στην Expo του Ντουμπάι, ενώ πλέον περνάει στην επόμενη φάση η συνεργασία του Enterprise Greece με την ebay, όπου ελληνικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων θα μπορούν να μετέχουν στην eexports academy.

Κουγιουμτζιάν: Το μυστικό βρίσκεται στην Πληροφορία

Για τον κ. Σέρκο Κουγιουμτζιάν, εκτελεστικό διευθυντή πωλήσεων της ICAP, το μυστικό για την επιτυχία στις εξαγωγές, βρίσκεται στην Πληροφορία, που είναι το πετρέλαιο που κινεί τις επιχειρήσεις στη νέα χιλιετία.

Οι επιχειρήσεις χρειάζονται περισσότερες και έγκυρες πληροφορίες. Τα πολλά και ασφαλή δεδομένα συνεπάγονται σωστότερες αποφάσεις, μεγαλύτερες πωλήσεις, μικρότερο ρίσκο και, υψηλότερα κέρδη.  Ο κ. Κουγιουμτζιάν είπε ότι η Πληροφορία είναι κρίσιμης σημασίας σε ένα πολύπλοκο κανονιστικό περιβάλλον, αλλά πως υπάρχουν και εργαλεία για να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις , εκτιμώντας καλύτερα το επίπεδο κινδύνου της χώρας- στόχου.

Η Τριλογία του Νέου Ηγέτη

Στην Τριλογία του Νέου Ηγέτη, αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Μικρογιαννάκης της συμβουλευτικής MIND ITHACA, o oποίος υποστήριξε ότι στην πολυπλοκότητα του χάρους, ο επιχειρηματίας- ηγέτης πρέπει να αντιτάξει την οργάνωση και την τάξη.

Συγκεκριμένα , για τον κ. Μικρογιαννάκη, ο ηγέτης πρέπει να είναι οργανωτής, να είναι ψηφιακός διοικητής και δημόσιος ομιλητής, γιατί θα πρέπει να μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους του.

Στο πάνελ αυτό, την εμπειρία εξαγωγικών επιχειρήσεων, μετέφεραν ο εμπορικός διευθυντής του Ομίλου Κleemann κ. Γιώργος Μοσχοβάκης και ο διευθυντής εξαγωγών της Pyramis AE κ. Γιάννης Λιβιτσάνος.

Όπως είπε ο κ. Μοσχοβάκης, η βιομηχανία ανελκυστήρων Kleemann, μία καθαρά εξαγωγική επιχείρηση με το 90% των πωλήσεών της να γίνεται στη διεθνή αγορά, οφείλει την επιτυχία της, στα εξής:  λειτουργεί σαν one stop shop για την κάθετη μετακίνηση (ανελκυστήρες),  δίνει έμφαση στο design και έχει γρήγορους χρόνους παράδοσης.

Κρίσιμο ρόλο για την ανάπτυξη των διεθνών πωλήσεων, παίζει η γνώση της κάθε τοπικής αγοράς και των ιδιαιτεροτήτων της.

Σύμφωνα με τον κ. Λιβιτσάνο, στην Pyramis, που έχει επίσης την παραγωγική της βάση στη βόρειο Ελλάδα, η εξαγωγική επιτυχία οφείλεται στο ισχυρό brand, στην πλήρη σειρά προϊόντων για τον εξοπλισμό κουζίνας και μπάνιου, στην αυτοματοποίηση της παραγωγής, στην προσαρμογή στις απαιτήσεις των πελατών και, στη σταθερή ποιότητα .

Η Pyramis, με εννέα θυγατρικές, έχοντας γιορτάσει τα 60 χρόνια από την ίδρυσή της,  θέτει πλέον ως στόχο την παραγωγή και ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, μετά τη συμφωνία , με τη BOSCH, για αγορά του μηχανολογικού εξοπλισμού της πρώην ΠΙΤΣΟΣ.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ