Ακριβαίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης- Επίναυλος από την MSC

Ακριβαίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης- Επίναυλος από την MSC

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Επίναυλο καθυστέρησης (congestion surcharge), δηλαδή εξτρά χρεώσεις επιβάλλει στους πελάτες της η ναυτιλιακή ΜSC για τη μεταφορά φορτίων προς και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εξ’ αιτίας των καθυστερήσεων στην εξυπηρέτησή τους.

Λόγω των καθυστερήσεων , όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, θα επιβάλλεται από τις 12 Σεπτεμβρίου, πρόσθετη χρέωση 50 ευρώ ή 60 δολαρίων ανά teu, όπου ένα teu αντιστοιχεί σε container 20 ποδών, ενώ χρησιμοποιείται και σαν μονάδα μέτρησης της χωρητικότητας ενός container ship.

Όπως είπε η κα. Έλενα Τοντόροβα, επικεφαλής του γραφείου της MSC στη Θεσσαλονίκη, η αύξηση των χρεώσεων αποφασίστηκε από τα κεντρικά της Εταιρείας, στη Γενεύη και ανακοινώθηκε ηλεκτρονικά.

Ανεβαίνει το μεταφορικό κόστος

Μπορεί ο επίναυλος των 50 ευρώ, να μη φαίνεται σημαντικός αν λάβουμε υπόψη ότι ο ναύλος για ένα container των 20 teu, από την Ασία, φτάνει και ξεπερνάει τις 5.000 ευρώ, ωστόσο όπως επισήμανε εκπρόσωπος μεγάλης ναυτιλιακής, κάθε πρόσθεση επιβάρυνση “μετράει”, αν ληφθεί υπόψη ότι στον τελευταίο ενάμισι χρόνο οι ναύλοι έχει ως και τετραπλασιαστεί με αποτέλεσμα από π.χ. 1.500 ευρώ/20άρι teu, να φθάνουν και να ξεπερνούν τις 5.000 ευρώ.

Εργασίες στο κρηπίδωμα ’26’

Nα σημειωθεί ότι  η ΟΛΘ Α.Ε. είχε ήδη από τον Ιούλιο ενημερώσει τους πελάτες της και χρήστες του λιμένα, πως στις 26/7/2021 θα άρχιζαν εργασίες στο κρηπίδωμα ‘26’. Οι εργασίες αυτές, που συνδέονται με το μεγάλο έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, για το οποίο ακόμη δεν έχει αναδειχθεί ανάδοχος, αφορούν εκβάθυνση του κρηπιδώματος και βελτίωση της σιδηροδρομικής επιδομής.

To GRTimes.gr επικοινώνησε με το Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης και με τη Γενική Γραμματέα κα. Ζωή Κολέτσα η οποία δήλωσε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων που μεταφέρουν φορτία, είτε σε ότι αφορά στους χρόνους αναμονής τους στο αγκυροβόλιο, είτε στους χρόνους εκφόρτωσης και φόρτους.

Οι καθυστερήσεις εξαρτώνται από την κίνηση του λιμένα, πάντως όπως καταγράφηκε, ο χρόνος αναμονής μέσα στον Αύγουστο, για την εκφόρτωση και φόρτωση πλοίου έφτασε στις 1,3 ημέρες, ενώ η αναμονή αρόδο «έπαιξε» από 0,4 ημέρες ως και 1,2 ημέρες.

Αυτές τις αναπόφευκτες χρονικές καθυστερήσεις, λόγω των εκτελούμενων εργασιών που θα διαρκέσουν μάλιστα ως το τέλος του χρόνου, η κα. Κολέτσα χαρακτήρισε «μη τραγικές» και είπε ότι ως τώρα τουλάχιστον άλλοι forwarders δεν έχουν ανακοινώσει την επιβολή επίναυλων για καθυστερήσεις. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την επιβολή επίναυλου και από άλλους forwarders.

Ο Σύλλογος παρακολουθεί βεβαίως το θέμα και αναλόγως θα τοποθετηθεί. Nα σημειωθεί όμως ότι  παροδικά προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού οπωσδήποτε και θα υπάρξουν  με την ανάθεση και εκτέλεση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top