Απαλλοτριώσεις- στην εκκίνηση ο πολυτροπικός κόμβος μεταφορών στη “Νέα Ελβετία”

Απαλλοτριώσεις- στην εκκίνηση ο πολυτροπικός κόμβος μεταφορών στη “Νέα Ελβετία”

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου έγινε ένα καθοριστικό βήμα για τη δημιουργία Πολυτροπικού Συγκοινωνιακού Τέρματος στη Νέα Ελβετία, καθώς δόθηκε το «εντέλλεσθε» για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις στο  αδιάνοικτο τμήμα της οδού Ψελλού και όχι μόνο.

Συγκεκριμένα, στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 2ας τρέχοντος, λήφθηκε η απόφαση με την οποία και “εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ή το αρμόδιο για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων όργανο, να προβεί στην κήρυξη των απαλλοτριώσεων που αφορούν στην εκτέλεση των έργων, καθώς επίσης και στην κήρυξη των τυχόν συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων που θα απαιτηθούν υπάγοντας αυτές στη διαδικασία του άρθρου 7 Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων που αφορούν: Συνοδά υποστηρικτικά έργα του Σταθμού «Νέα Ελβετία» του Μετρό Θεσσαλονίκης, για την εξυπηρέτηση και μετεπιβίβαση των μετακινούμενων επιβατών”.

Σημειώνεται, όπως είχε γράψει το GRTimes.gr, ότι ο ΟΣΕΘ είχε στείλει πρόταση στο ΥΠΟΜΕ, προκειμένου να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7Α του νόμου περί απαλλοτριώσεων (σ.σ. έκδοση δικαστικής απόφασης για έργα ιδιαίτερης οικονομικής βαρύτητας).

Διάνοιξη της οδού Ψελλού

Με την ένταξη στο άρθρο 7 Α, θα προχωρήσει η διαδικασία απαλλοτριώσεων για το αδιάνοικτο τμήμα της Ψελλού, σε μήκος περίπου 600 μέτρων, θα γίνουν επίσης οι απαλλοτριώσεις γης στις περιοχές που θα δημιουργηθούν οι δύο οδικοί κόμβοι, ένας από την πλευρά της Αλ. Παπαναστασίου κι’ ένας ακόμη, από την πλευρά της Κωνσταντίνου Καραμανλή, ενώ θα απαλλοτριωθεί και η έκταση δίπλα και άνωθεν του σταθμού «Νέα Ελβετία» του Μετρό, ώστε να κατασκευαστεί ο  Πολυτροπικός Τερματικός Συγκοινωνιακός Χώρος.

Η έκταση των περίπου 12 στρεμμάτων, έχει πολλούς ιδιοκτήτες, αλλά μεγάλο τμήμα της έχει ήδη απαλλοτριωθεί για την κατασκευή του Μετρό. Στους ιδιοκτήτες γης περιλαμβάνονται ιδιώτες, η ΚΕΔ, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η ΕΥΑΘ Παγίων.

Oι απαλλοτριώσεις αποτελούν προϋπόθεση για να μην είναι αποκομμένος ο σταθμός του Μετρό από το οδικό δίκτυο της περιοχής, αλλά και για να κατασκευαστεί ένα depot μεγάλο, όπου θα γίνονται οι μετεπιβιβάσεις από τα λεωφορεία και άλλα μεταφορικά μέσα, στο μετρό και το αντίστροφο.

Ένα μεγάλο συγκοινωνιακό depot

Στον Πολυτροπικό, θα τερματίζουν λεωφορειακές γραμμές, θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, χώροι για στάση και στάθμευση ταξί, χώροι ανάπαυσης των εργαζομένων στα ΜΜΜ αλλά και των επιβατών, ενώ προβλέπεται και ποδηλατόδρομος.  Επίσης, έχει προταθεί η κατασκευή μεγάλου πάρκινγκ για Ι.Χ. οχήματα, στην απέναντι πλευρά της οδού Ψελλού.

Οι μελέτες του Πολυτροπικού Τερματικού, τις οποίες έχει  αναλάβει ο ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης), έχoυν προχωρήσει σημαντικά και αναμένεται η ολοκλήρωσή τους εντός του Οκτωβρίου. Θα ακολουθήσει η διαδικασία των εγκρίσεων και στη συνέχεια θα πρέπει να υπογραφεί μία προγραμματική σύμβαση μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων. Οι απαλλοτριώσεις εκτιμάται ότι θα κηρυχθούν μέσα στο Α’ τρίμηνο του 2022.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο του Πολυτροπικού Τερματικού θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023.

 

 

 

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top