Δημοπρατείται για 60 εκ. η οδική σύνδεση ΟΛΘ – ΠΑΘΕ- Εγνατίας Οδού

Δημοπρατείται για 60 εκ. η οδική σύνδεση ΟΛΘ – ΠΑΘΕ- Εγνατίας Οδού

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Δημοπρατείται άμεσα το έργο των 60 εκατ, της σύνδεσης του λιμένα της Θεσσαλονίκης, με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, καθώς το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού, ενέκρινε τους όρους της διακήρυξης, των συμβατικών τευχών και της δημοπράτησης του έργου.

Με την δημοπράτηση του έργου κλείνει επιτέλους το κεφάλαιο των μελετών που τον Νοέμβριο του 2015 είχαν ανοίξει  ΟΛΘ Α.Ε. και Εγνατία Οδός Α.Ε., με σκοπό την ολοκλήρωση το καλοκαίρι του 2017.

Μόνο που το έργο αυτό, έχει πραγματικά γράψει πολύ μεγαλύτερη ιστορία. Άρχισε να μελετάται στη δεκαετία του 1990, ήταν έτοιμο μελετητικά το 1997. Η α’ φάση του είχε αρχίσει να κατασκευάζεται (με ευθύνη της ΠΥΔΕ τότε) στη δεκαετία του 2000 και, σήμερα, είναι ακόμη ημιτελές.

Σημειώνεται ότι η αρχική εργολαβία για τον κάθετο άξονα ‘56’ είχε δημοπρατηθεί το Σεπτέμβριο του 2006 και η σύμβαση είχε υπογραφεί το Δεκέμβριο του 2006 με την «ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε. ». Ωστόσο, περίπου από τα μέσα του 2010 παρουσιάστηκαν συμβατικές εμπλοκές με αποτέλεσμα να σταματήσει κάθε κατασκευαστική δραστηριότητα και το έργο να παραμείνει στάσιμο. Η ΕΟΑΕ είχε προσπαθήσει την υποκατάσταση της ΒΙΟΤΕΡ από την ΑΚΤΩΡ, κάπου το 2013 αλλά το έργο δεν προχώρησε και η εταιρεία τελικώς αποφάσισε την αλλαγή της μελέτης και μετά την επαναδημοπράτησή του.

Η ταυτότητα του έργου

Το έργο «Κάθετος Άξονας 56 – Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου» είναι προϋπολογισμού €59.770.000 (προ Φ.Π.Α.) με δικαιώματα προαίρεσης για ανάθεση εργασιών συνολικού προϋπολογισμού ως έγγιστα €5.230.000 (προ Φ.Π.Α.).

Το έργο θα πρέπει συνολικά να περαιωθεί εντός 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης, ενώ θα εκτελείται σε αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες.

Έτσι, στην 1η Α.Π και το αργότερο σε 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει πλήρως στο νότιο τμήμα του έργου, την κατασκευή της ράμπας ανόδου του κλάδου 1, του τμήματος συνένωσης του νέου αριστερού κλάδου στον υφιστάμενο δεξιό κλάδο της οδογέφυρας καθώς και το νέο αριστερό κλάδο της γέφυρας Δενδροποτάμου.

Στην 2η Α.Π. και το αργότερο σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή των οδογεφυρών αριστερού και δεξιού κλάδου στο σύνολο του έργου, των ενισχύσεων δομικών στοιχείων υφιστάμενων γεφυρών στα τμήματα συνένωσης αυτών με τα νέα καθώς και τους κλάδους πρόσβασης σε αυτές, πλην του κλάδου 1 ανόδου στον δεξιό κλάδο του βορείου τμήματος (προαίρεση).

Η Εγνατία Οδός Α.Ε. που είναι και η αναθέτουσα αρχή του έργου, όπως επισημαίνεται, μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης τροποποιώντας την κύρια σύμβαση, προκειμένου να εκτελεστούν και η παρακάτω εργασίες:

-Η κατασκευή του τεχνικού του κλάδου ανόδου στο δεξιό κλάδο της οδογέφυρας στο Βόρειο Τμήμα, μήκους 197μ., για τη σύνδεση του τοπικού οδικού δικτύου με την οδογέφυρα.

-Η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου τοπικού οδικού δικτύου με τις προσβάσεις του.

– Η αναβάθμιση υφιστάμενης τοπικής οδού παράλληλα με το ρέμα Δενδροποτάμου, μήκους περί τα 800μ.

Ο προϋπολογισμός της  Σύμβασης Προαίρεσης ανέρχεται σε €5.230.000,00 (προ Φ.Π.Α.) και η διάρκειά της προβλέπεται σε 18 μήνες.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top