Eλένη Κεχρή: Ένας κύκλος Οινοποιΐα- Γαστρονομία- Τουρισμός

Eλένη Κεχρή: Ένας κύκλος Οινοποιΐα- Γαστρονομία- Τουρισμός

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

«Το ξέσπασμα της πανδημίας, η καραντίνα, ήταν ένα σοκ για όλους μας. Στην «Κεχρής» γρήγορα συνειδητοποιήσαμε ότι λόγω της υγειονομικής κρίσης βρισκόμασταν μπροστά σε μία νέα πραγματικότητα και δουλέψαμε πάνω στον ανασχεδιασμό της στρατηγικής μας. Συναισθανθήκαμε ότι αποτελεί εταιρική κοινωνική μας ευθύνη η στήριξη των πελατών μας, της ελληνικής γαστρονομίας που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι, μαζί με το κρασί, του ελληνικού πολιτισμού, του σύνθετου τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, εν κατακλείδι της ελληνικής οικονομίας».

Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στην κα. Ελένη Κεχρή, χημικό μηχανικό, οινολόγο και οινοποιό, υπεύθυνη στρατηγικής ανάπτυξης του «Οινοποιείο Κεχρής», μίας εταιρείας που έχει ερευνητικά και προϊοντικά επενδύσει στην ρετσίνα, στο παραδοσιακό ελληνικό κρασί , αποδεικνύοντας την άριστη σχέση που μπορεί να έχει με την παραγωγή οίνων υψηλής ποιότητας.

Στο πνεύμα αυτό, η «Κεχρής», πέραν των χορηγικών ενεργειών στήριξης των νοσηλευτικών ιδρυμάτων (νοσοκομεία ΑΧΕΠΑ και Παπαγεωργίου ) που σήκωσαν και συνεχίζουν να σηκώνουν το μεγάλο βάρος που έπεσε στους ώμους του Εθνικού Συστήματος Υγείας , έθεσε σε εφαρμογή δύο παράλληλες δράσεις ενίσχυσης, του κλάδου της εστίασης από τη μια και,  τόνωσης της κατανάλωσης από την άλλη.

Σαν «εργαλείο» στις δύο αυτές δράσεις, λειτούργησε το ‘Κεχριμπάρι’, η πολυβραβευμένη και δημοφιλής πανελλαδικά ρετσίνα του Οινοποιείου Κεχρή, η θεωρούμενη , σε σχέση με τις αδελφές της, «λαϊκή» ρετσίνα της «Κεχρής», με τα 35 διεθνή βραβεία και την εντυπωσιακή βαθμολογία  93/100 στο  Decanter WWA 2020.

Δράσεις Β2Β και Β2C από την “Κεχρής”

«Αποφασίσαμε και έμπρακτα στηρίξαμε με το ‘Κεχριμπάρι’, δίχως ανταλλάγματα, όλα τα εστιατόρια- πελάτες μας, πανελλαδικά. Για το σκοπό αυτό ειδικά, δημιουργήθηκε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας γίνεται με απόλυτη διαφάνεια, η επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους . Σε αυτή την δράση που θα διαρκέσει ως το τέλος της χρονιάς και η οποία είναι καθαρώς Β2Β, έχουν συμμετάσχει ως σήμερα πάνω 1.000 επιχειρήσεις εστίασης», είπε η κα. Κεχρή.

Ενδιαφέρον όμως έχει και η άλλη, η δεύτερη δράση που ξεκίνησε η «Κεχρής» στα μέσα Ιουνίου και απευθύνεται στους καταναλωτές (Β2C). Πρόκειται για ένα διαγωνισμό που διεξάγεται μέσω των social media, στον οποίο, κάθε εβδομάδα, το ‘Κεχριμπάρι’ …κερνάει  vouchers σε τρεις τυχερούς, για να απολαύσουν το γεύμα τους σε εστιατόρια της πόλης. Τρία διαφορετικά εστιατόρια κάθε εβδομάδα, από ένα σύνολο 120. Η ιδέα ενθουσίασε, η ανταπόκριση είναι μεγάλη και οι συμμετοχές, κάθε εβδομάδα, ξεπερνάνε τις 300.

«Αυτές οι δύο δράσεις, παρότι έχουν διαφορετικούς παραλήπτες, αποτελούν στην πραγματικότητα τμήματα του ίδιου κύκλου. Κρασί, γαστρονομία, τουρισμός, ανήκουν στον μεγάλο κύκλο των κοινωνικών και ατομικών λειτουργιών που φέρνουν μεγάλο μέρος της ελληνικής παράδοσης στις όμορφες στιγμές της καθημερινότητας. Και στόχος μας είναι, στο βαθμό που μπορούμε, να προστατέψουμε τη γαστρονομία και τον τουρισμό, από δομικές ζημίες λόγω covid-19. Αναμφίβολα αυτή η προσπάθεια, αντανακλά  στο ‘Κεχριμπάρι’ και στο «Οινοποιείο Κεχρής», αν και δεν είναι αυτή η επιδίωξή μας. Αντίθετα, στόχος μας είναι, να βρούμε τρόπους για να περάσουμε όλοι, ασφαλέστερα στην επόμενη ημέρα».

Και αυτή η «επόμενη ημέρα», δε δείχνει να βιάζεται να φτάσει, καθώς όπως προβλέπει και η κα. Κεχρή, η υγειονομική κρίση φαίνεται πως θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια απ’ ότι πολλοί πιστεύαμε στις αρχές του καλοκαιριού. Και όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια, τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο της Οινοποιΐας, οι οποίες θα φανούν με το κλείσιμο της χρονιάς αλλά και μέσα στο 2021.

Αναδιάρθρωση, αύξηση πωλήσεων και κερδών

Ωστόσο για την «Κεχρής», που το 2019 είχε μία εξαιρετική χρονιά, το 2020 δείχνει να μη πηγαίνει και τόσο άσκημα.

«Mέσα στην άνοιξη προβλέπαμε μείωση των πωλήσεων ως και κατά 50%. Σταδιακά η κατακόρυφη πτώση που σημειώθηκε μέσα στην καραντίνα, κάμφθηκε και με στοιχεία 9μηνου έχει περιορισθεί σε -13% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Εκτιμώ ότι είναι πολύ πιθανό, συνολικά το 2020 να κλείσει στα επίπεδα της περυσινής χρονιάς, η οποία όμως ήταν η καλύτερη ως τώρα για την Εταιρεία , τόσο σε κύκλο εργασιών, όσο και σε κερδοφορία».

Το 2019 το «Οινοποιείο Κεχρής» – εταιρεία οικογενειακή με την νομική μορφή της Ο.Ε.- προχώρησε σε μία εκτεταμένη εσωτερική αναδιάρθρωση, σε εξορθολογισμό των διαδικασιών λειτουργίας, στελέχωσε και ενίσχυσε το Τμήμα Πωλήσεων, προσέλαβε πρόσθετο προσωπικό, εφάρμοσε το  GDPR, άνοιξε γραφεία στην Καλαμαριά μεταφέροντας εκεί, από το Καλοχώρι, τα Τμήματα Ανάπτυξης Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και την Εταιρική Γραμματεία.

Οι παρεμβάσεις αυτές, είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων κατά 15% το 2019 και το διπλασιασμό σχεδόν των κερδών προ φόρων, ενώ βελτιώθηκε το μείγμα των πωλήσεων, με τα πιο premium κρασιά, ρετσίνες και αρετσίνωτα, να κερδίζουν μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» σε αξία.

Η «Κεχρής» έχει ήδη φέρει ανατροπές στην αγορά της ρετσίνας με μία τριάδα εκλεκτών κρασιών με ρητίνη. Πρόκειται φυσικά για το πολυβραβευμένο ‘Δάκρυ του Πεύκου’, το κρασί από Ασύρτικο, περασμένο από βαρέλι, αλλά και για τη ‘Ρόζα’, την πρώτη πανελλαδικά ροζέ ρετσίνα από Ξινόμαυρο και, τον ‘Αφρό’, μια ζωηρή σπινθηρίζουσα ρετσίνα από Ροδίτη που οινοποιείται με τη μέθοδο pet – nat. Το‘Κεχριμπάρι’ που ανέδειξε το Ροδίτη και κέρδισε την αγορά, είναι το κρασί με τις μεγαλύτερες σε όγκο πωλήσεις, τόσο από τις ρετσίνες, όσο και από τα αρετσίνωτα στα οποία ανήκει η σειρά ‘Γένεσις’, η ‘Τέταρτη Διάσταση’ και το ‘Ξινόμαυρο’.

Ένα σημείο στο οποίο επέμεινε η Ελένη Κεχρή, ήταν η συνέχιση, από τις οινοποιΐες των βελτιωτικών και αναπτυξιακών σχεδίων τους.

«Εμείς παρά την κρίση, συνεχίσαμε το 2020 τις ενέργειες αναβάθμισης εγκαταστάσεων και λειτουργικής βελτίωσης. Εγκαταστάθηκαν πρόσθετες δεξαμενές χωρητικότητας 100 τόνων, αναβαθμίστηκε το επίπεδο ασφαλείας των παλαιότερων, ενώ υλοποιήθηκε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα καθαρισμού της κάβας, με τη χρήση μάλιστα ενός μηχανήματος για τον καθαρισμό της ατμόσφαιρας, που χρησιμοποιεί και η NASA.

«Συνεχίζουμε, με εξωτερικό συνεργάτη το Εργαστήριο Οργανικής Χημείας του «Αριστοτελείου», το ερευνητικό μας πρόγραμμα στο πλαίσιο του «Ερευνώ- Δημιουργώ- Καινοτομώ», με αντικείμενο την επίδραση του πρωτοκόλλου οινοποίησης στα πτητικά συστατικά της ρητίνης κατά την αλκοολική ζύμωση της ρετσίνας σε βαρέλια. Η έρευνα για την ποιοτική βελτίωση, δεν σταματάει ποτέ».

Κλείνοντας τη συνέντευξη με αναφορές στον κλάδο και τον covid-19, η κα. Κεχρή συμπλήρωσε πως η υγειονομική κρίση αναμφίβολα επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση και πιέζει προς τα κάτω τις πωλήσεις, χωρίς όμως να «απειλεί» τις ποιοτικές επιλογές του Έλληνα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει δείξει πως ξέρει να εκτιμάει το ποιοτικό κρασί, το διαλέγει και μάλλον θα προτιμήσει να μειώσει τη σχετική δαπάνη, παρά να πάει σε υποδεέστερα ποιοτικά κρασιά και αλκοολούχα ποτά.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top