Ελλάδα, premium τουριστικός προορισμός με ισχυρό DNA

Ελλάδα, premium τουριστικός προορισμός με ισχυρό DNA

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Η Ελλάδα είναι premium τουριστικός προορισμός και όχι μαζικός. Η Ελλάδα  χρειάζεται στοχευμένη προβολή, ανάλογα με το DNA του κάθε προορισμού, που θα υπόσχεται και θα δίνει στον επισκέπτη αξέχαστες εμπειρίες. Η Ελλάδα είναι πραγματικά η χώρα του Ευ Ζην και αυτό θα πρέπει να το αναδείξει αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που γέννησε η πανδημία.

Τα παραπάνω τονίσθηκαν από τους ομιλητές του πρώτου πάνελ, στο 5ο συνέδριο για τον Τουρισμό με θέμα «Βόρεια Ελλάδα:Toυριστική άνθηση όλο το χρόνο», που διοργανώνουν τα τέσσερα διμερή επιμελητήρια: Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Ελληνο-Γαλλικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Eλληνο-Γερμανικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Ελληνο- Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Οι εργασίες του συνεδρίου άνοιξαν με χαιρετισμούς της αντιπροέδρου του Ελληνο- Γαλλικού Επιμελητηρίου κας Μαρίας Βοζίκη και του αντιπροέδρου του Ελληνο-Γερμανικού Επιμελητηρίου κ. Στέφανου Τζιρίτη.

Γκερέκου: Θέλουμε συνειδητοποιημένους τουρίστες

Όπως είπε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΕΟΤ κα. Άντζελα Γκερέκου, δεν πρέπει να στοχεύουμε τόσο στην προσέλκυση μεγάλου αριθμού τουριστών, όσο στην προσέλκυση συνειδητοποιημένων τουριστών, που θα ξέρουν γιατί έρχονται στη χώρα μας.

Συνειδητοποιημένοι τουρίστες είναι οι ενημερωμένοι τουρίστες και όπως επισήμανε η κα. Γκερέκου, είναι στην ευθύνη της Ελλάδας, των φορέων του τουρισμού συνολικά, να ενημερώνουν και να «εκπαιδεύουν» τους ξένους, για να ξέρουν γιατί «all …they want is Greece».

Η πρόεδρος του ΕΟΤ αναφέρθηκε στην «αειφόρα οικονομία της Φιλοξενίας», κάνοντας λόγο για το 1ο Συμπόσιο του ΕΟΤ: «Ελλάδα – Η χώρα του ευ ζην», που ακριβώς ανέδειξε τη σημασία της ελληνικής διατροφής στην υγεία των πολιτών, αλλά και στην προβολή του ελληνικού τουρισμού, μέσω του πολιτισμού. Άλλωστε, όπως προσέθεσε, μέσα από την πανδημική κρίση και το πως αυτή επηρέασε τον κόσμο σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, γεννήθηκαν  νέες ευκαιρίες και για τον τουρισμό.

Η κα. Γκερέκου δήλωσε ότι υπάρχει δυναμική αύξησης των ροών εισερχομένων τουριστών από ΗΠΑ και Καναδά, αγορές με τις οποίες η Ελλάδα συνδέεται πλέον με 6 και 2 πτήσεις, αντιστοίχως, την εβδομάδα, ενώ τάση αύξησης εισερχόμενων τουριστών εκδηλώνεται από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστρία, την Ελβετία αλλά και την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Σερβία.

Κι’ όσο οι αριθμοί δίνουν αισιόδοξα μηνύματα, συνεχίζονται και οι τρεις καμπάνιες του ΕΟΤ, ‘all you want is Greece’, ‘city break’, ‘χειμερινός τουρισμός ‘ και η ειδική καμπάνια για τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου.

Το  DNA των τουριστικών προορισμών

Η ποιότητα στις τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες, δεν αρκεί πλέον στην ανταγωνιστική τουριστική βιομηχανία, είπε ο κ.  Νεκτάριος Λυκοπάντης, Program Manager, Swiss Hotel Management School. Ο τουρίστας σήμερα δεν αρκείται στις «ικανοποιητικές υπηρεσίες», θέλει «αξέχαστες εμπειρίες που βασίζονται στις συναισθηματικές συνδέσεις που κάνει, στο μέρος που επισκέπτεται».

Ειδικά δε για τη Βόρειο Ελλάδα, που είναι «ποικιλόμορφη, με ομορφιές τόσο ποικίλες όπως της Ελβετίας», θα πρέπει να αποκωδικοποιηθεί το DNA του κάθε προορισμού, να εντοπιστούνε τα κενά αλλά και οι ευκαιρίες της κάθε περιοχής, ώστε στοχευμένα να προβληθεί.

Ο κ. Λυκοπάντης γενικότερα πάντως είπε, ότι για τις νεότερες γενιές, τις generation Y και Ζ, η έννοια του sustainability και οι ανάλογες ορθές πρακτικές, παίζουν μεγάλο ρόλο στις επιλογές τους. Φύση, τοπική κουλτούρα, τοπική προϊόντα και γαστρονομία, εκδηλώσεις στη διάρκεια όλου του χρόνου, μπορούν να συνδυαστούν σε πακέτα σφαιρικής προβολής ενός προορισμού που προσφέρει ολιστικές εμπειρίες.

‘Ελλάδα 2.0’ και Τουρισμός

Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να αντιμετωπίσει τρία προκλήσεις: την εποχικότητα, την ευνόητη επιδίωξη για αυξημένα έσοδα, την καλύτερη κατανομή των εισερχόμενων τουριστών εντός της χώρας.

Τα ανωτέρω επισήμανε ο κ. Θεόδωρος Παπακωνσταντίνου, Consulting Partner της Deloitte Greece, σημειώνοντας ότι σε αυτή την κατεύθυνση μπορεί σημαντικά να βοηθήσει το σχέδιο ‘Ελλάδα 2.0.’, με τις επενδύσεις που υποστηρίζει σε υποδομές, οργανωτικές μεταρρυθμίσεις και στην εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού.

Η Ελλάδα είναι πολύ ελκυστική και «τραβάει» ξένους, νέους επενδυτές αλλά και υφιστάμενους «παίκτες» για μεγάλες τοποθετήσεις στον τουρισμό, ενώ έχουν πλέον κινητοποιηθεί και ελληνικές επιχειρήσεις. Όμως , όπως πρόσθεσε ο κ. Παπακωνσταντίνου, οι επενδυτές θέλουν σταθερό φορολογικό πλαίσιο, συνέχεια στη δημόσια διοίκηση, μεταρρύθμιση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και τραπεζική υποστήριξη των επενδυτών. Βήματα γίνονται προς τις σωστές κατευθύνσεις αλλά πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top