ΕΛΒΟ: Oι Ισραηλινοί επενδυτές, οι διεθνείς συνεργασίες και το εθνικό όχημα

ΕΛΒΟ: Oι Ισραηλινοί επενδυτές, οι διεθνείς συνεργασίες και το εθνικό όχημα

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Με την καταβολή της τρίτης και τελευταίας δόσης στο ελληνικό δημόσιο, από την ισραηλινή κοινοπραξία Plasan Sasa – SK Group,  για την εξαγορά της ΕΛΒΟ στο ποσό των 3 εκατ. ευρώ, το ερώτημα είναι: Τι κάνουν οι νέοι ιδιοκτήτες, που πήραν την εταιρεία το Φεβρουάριο του 2021, για την αναγέννησή της και ποιοι είναι οι άξονες και το χρονοδιάγραμμα του business plan που υλοποιούν σε μία αμυντική βιομηχανία στην οποία του ελληνικό κράτος έχει το δικαίωμα να επανατοποθετηθεί με ποσοστό 21%;

To GRTimes.gr  έθεσε ορισμένα ερωτήματα στον γενικό διευθυντή της νέας ΕΛΒΟ κ. Δημήτριο Αγγελόπουλο, συνέντευξη από την οποία προκύπτει το ενδιαφέρον για την ανάληψη, ως υπεργολάβου, του μεγάλου έργου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την παραγωγή του νέου εθνικού οχήματος για τον Ελληνικό Στρατό, ενός πολύ μεγάλου έργου που θα υλοποιηθεί τμηματικά σε βάθος δεκαετίας. Η ΕΛΒΟ, όπως αναφέρει ο κ. Αγγελόπουλος, στοχεύει στην παραγωγή τροχοφόρων αλλά και ερπυστριοφόρων οχημάτων, στρέφοντας το βλέμμα της και σε διεθνείς συνεργασίες και συμβόλαια.

Έχει η ΕΛΒΟ αναδιοργανωθεί για να ξαναρχίσει, βάσει του πλάνου της νέας ιδιοκτησίας, να ξαναμπεί στο πεδίο της παραγωγής; Έχει εξασφαλίσει εξειδικευμένο νέο προσωπικό; Έχει συντηρήσει και ανανεώσει το μηχανολογικό της υπόβαθρο;

Ο κ. Αγγελόπουλος απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις του GRTimes.gr

1) Τι προβλέπει το businessplan αξιοποίησης της βιομηχανίας- συντηρήσεις, επενδύσεις σε πάγια, προσωπικό-  το οποίο πέραν του τιμήματος, ήταν το άλλο καθοριστικό προαπαιτούμενο για την επιλογή του επενδυτή; Τι προβλέπει το επενδυτικό χρονοδιάγραμμα των νέων ιδιοκτητών;

«Στόχος της ΕΛΒΟ είναι να ξαναγίνει η εταιρεία αναφοράς για την κάλυψη των αναγκών οιουδήποτε οχήματος ειδικού σκοπού. Είτε πρόκειται για τροχοφόρο, είτε για ερπυστριοφόρο. Από την πλήρη συναρμολόγηση και κατασκευή, έως τις ειδικές προσαρμογές, αναβαθμίσεις, επισκευές και δοκιμές. Αυτήν τη φορά κοιτάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερο και στο εξωτερικό, σε διεθνή συμβόλαια και συνεργασίες.

Όπως γνωρίζετε, οι βασικές υποδομές υφίστανται και σε κάποια σημεία διατηρούν το συγκριτικό πλεονέκτημα ακόμα και σε διεθνές επίπεδο, παρά το διάστημα απραγίας που προηγήθηκε της εξαγοράς της εταιρείας από την κοινοπραξία, όπως για παράδειγμα το μοναδικό Κέντρο Ελέγχου Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας. Εντούτοις, δεδομένου του μεγάλου χρονικού διαστήματος που το εργοστάσιο ήταν ανενεργό και οι εγκαταστάσεις του μη συντηρούμενες, η επαναφορά του σε πλήρως λειτουργική κατάσταση απαιτεί μεγάλη επένδυση από πλευράς μας. Από τον Φεβρουάριο του 2021 που ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση ξεκινήσαμε εργασίες προκειμένου το εργοστάσιο να επανέλθει σε επιχειρησιακή θέση. Από την εξέταση και αξιολόγηση των υποδομών που παραλάβαμε, τον εντοπισμό των σημείων εκείνων που πλέον δεν μπορούν να αξιοποιηθούν, την σταδιακή επαναφορά των χώρων σε λειτουργική κατάσταση. Παράλληλα, έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία ανεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού σε συνεργασία με εταιρεία στελεχών.

Τα παραπάνω είναι μέρος του επενδυτικού προγράμματος που έχουμε ξεκινήσει. Από τον Φεβρουάριο του 2021 τα κόστη της ΕΛΒΟ και τα έξοδα αναμόρφωσης είναι πλέον της κοινοπραξίας και μπορεί κάποιος να αντιληφθεί τι σημαίνει αυτό όταν πρόκειται για εργασίες σε 276 στρέμματα στεγασμένων και μη εγκαταστάσεων.Έχει γίνει ήδη πολύ δουλειά σε όλα τα επίπεδα και χρειάζεται και άλλη. Σε κάθε περίπτωση, αμφότερες οι δύο εταιρείες της κοινοπραξίας έχουν την γνώση και την εμπειρία του κλάδου και γνωρίζουν πως η διαδικασία πλήρους επαναλειτουργίας του εργοστασίου είναι έργο που θέλει χρόνο και μελετημένες κινήσεις, με τις τελικές λεπτομέρειες να τις διαμορφώνουν οι παραγγελίες».

2) Πώς θα αξιοποιηθεί το μεγάλο βιομηχανικό ακίνητο της Εταιρείας;

«Σκοπεύουμε να το αξιοποιήσουμε για τις εργασίες που αναφέρουμε πιο πάνω, για τη συναρμολόγηση, συντήρηση, βελτιστοποίηση οχημάτων. Επενδύοντας στο να φέρουμε στο σήμερα και σε κατάσταση πλήρους λειτουργίας  εγκαταστάσεις για χρόνια χωρίς παραγγελίες και ένα εργοστάσιο για μεγάλο χρονικό διάστημα σε διαδικασία εκκαθάρισης. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η κοινοπραξία μας ήταν η μόνη που συμμετείχε στο διαγωνισμό, με πρόταση και πλάνο που μπορούν να φέρουν μια νέα περίοδο ανάπτυξης για την ΕΛΒΟ.

Σε ό,τι αφορά στις επιμέρους εγκαταστάσεις, αυτό που εξετάζουμε τώρα είναι η αλλαγή σημείων της εσωτερικής διαμόρφωσης, καθώς υπάρχουν στοιχεία υποδομής που αφορούν παρελθούσες ανάγκες και δεν συμβαδίζουν με τα τωρινά σχέδια παραγωγής της εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες τελικές αλλαγές εμπίπτουν στις προκύπτουσες ανάγκες βάσει παραγγελιών και συνεργασιών και είμαστε σε θέση να τις πραγματοποιήσουμε τάχιστα».

3) Η επαναδραστηριοποίηση, παραγωγικά, της ΕΛΒΟ, συνδέεται με το διαγωνισμό για το εθνικό όχημα του Ελληνικού Στρατού και σε τι βαθμό;

«Η επαναδραστηριοποίηση της ΕΛΒΟ είναι αποτέλεσμα της κοινής αντίληψης των μετόχων ως προς τις προοπτικές που μπορεί να έχει η εταιρεία στο διεθνές περιβάλλον του κλάδου των οχημάτων ειδικού σκοπού. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε ευθύς εξ’ αρχής πει πως στοχεύουμε στην εξωστρέφεια με το ενδιαφέρον μας να μοιράζεται ισομερώς σε Ελλάδα, αλλά και εξωτερικό.

Προφανώς στο διαγωνισμό για το εθνικό όχημα η ΕΛΒΟ οφείλει στην ιστορία και στην εμπειρία της να συμμετάσχει και είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε ως υπεργολάβος κάθε τελικού ανάδοχου κατασκευαστή του οχήματος. Έχοντας αυτήν τη φορά τα επιπλέον πλεονεκτήματα της τεχνολογίας αιχμής και την καταγεγραμμένη εμπειρία από πεδία μαχόμενων εταιρειών της κοινοπραξίας. Ως προς το τελευταίο θυμίζω πως η Plasan είναι η μοναδική ξένη εταιρεία που έχει βραβευτεί για το αξιόμαχο των οχημάτων της από το Αμερικάνικο Υπουργείο Αμύνης το 2017, ενώ το SK Group διακρίνεται για τα προϊόντα και υπηρεσίες του, εξάγοντας σε πάνω από 50 χώρες και διατηρώντας συνεργασίες με τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου παγκοσμίως».

Η νέα ΕΛΒΟ

Στη νέα εταιρεία, που φέρει την επωνυμία «ΕΛΒΟ Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων 2020 Α.Ε.», συμμετέχουν η ισραηλινή αμυντική βιομηχανία Plasan Sasa Ltd με 47,6% του μετοχικού κεφαλαίου, η ομοεθνής της NASKA Industries – SK Group Ltd με άλλο 47,6% και ο Έλληνας επιχειρηματίας Αριστείδης Γλύνης με 4,8%. Το ελληνικό Δημόσιο έχει διατηρήσει μέσω της σύμβασης πώλησης της ΕΛΒΟ το δικαίωμα να αποκτήσει στο μέλλον το 21% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ