Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Kινητοποιήσεων συνέχεια- 24ωρη απεργία την 1η Ιουνίου (ΦΩΤΟ)

Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Kινητοποιήσεων συνέχεια- 24ωρη απεργία την 1η Ιουνίου (ΦΩΤΟ)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

“Μας υποχρεώνουν να πάμε σε κινητοποιήσεις” είπε ο πρόεδρος των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας ανακοινώνοντας ότι το δ.σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων (ΣΕΟΑΣΘ) έχει ήδη αποφασίσει 24ωρη απεργία για την ερχόμενη Τετάρτη, 1η Ιουνίου. 

Οι εργαζόμενοι, που ξεκίνησαν πορεία από το Εργατικό Κέντρο με κατάληξη στο ΥΜΑΘ,  θα συνεχίσουν με κινητοποιήσεις, όλων των πιθανών μορφών, όπως τονίσθηκε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που δόθηκε πριν λίγο στο ΕΚΘ και με την έναρξη της στάσης εργασίας που πραγματοποιείται σήμερα, από τις 10πμ ως τις 2 μ.μ. 

Οι εργαζόμενοι , που “έχουν βάλει πλάτη για να στηρίξουν τον ΟΑΣΘ και τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης”, σεβόμενοι τον αγώνα που δίνουν οι μαθητές, διαβεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα στις μετακινήσεις, στη διάρκεια των Πανελλαδικών ή τουλάχιστον, στις ώρες μετακίνησης των μαθητών προς και από τα εξεταστικά κέντρα. 

Ο πρόεδρος του ΣΕΟΑΣΘ, δήλωσε πως οι εργαζόμενοι δεν θα δεχθούν άλλο εμπαιγμό από την κυβέρνηση. “Εχουμε δώσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και στο Οικονομικών, όχι τις τέσσερις εβδομάδες που ζητάνε για να υπογραφεί η ΣΣΕ, αλλά πέντε μήνες και το μόνο που έχουμε πάρει είναι διαβεβαιώσεις”, τόνισε ο κ. Δήμκας. 

Μεθοδεύσεις για να ιδιωτικοποιήσουν τον ΟΑΣΘ

Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν μεθοδεύσεις που θεωρούν ότι στοχεύουν στο να οδηγηθεί ο κρατικοποιημένος ΟΑΣΘ, σαν “ώριμο φρούτο”, σε ιδιώτες, ενώ είπαν ότι υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε οδηγούς αλλά και τεχνίτες, με την συντήρηση των λεωφορείων να γίνεται με μεταχειρισμένα ανταλλακτικά.

“Καθημερινά, κατά μέσο όρο, κυκλοφορούν 280-310 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, όταν θα έπρεπε να κυκλοφορούν 400 οχήματα. Από τον Οργανισμό λείπουν 250 οδηγοί, είμαστε 950 και θα έπρεπε να είναι στο τιμόνι 1.200”, είπαν οι συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ καταγγέλλοντας τη διοίκηση για ανικανότητα αλλά και το αρμόδιο Υπουργείο, για καθυστερήσεις στην επίλυση των προβλημάτων των εργαζομένων αλλά και του Οργανισμού. 

“Με τις μειώσεις στους μισθούς και γενικότερα την τακτική που ακολουθείται, πάρα πολλοί συνάδελφοι, περίπου 300  και μάλιστα από τους νεότερους σε ηλικία, έχουν φύγει από τον ΟΑΣΘ με το μέτρο της κινητικότητας. Σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων είναι 50-55 ετών. Θεωρούμε ότι υπάρχει μεθόδευση, έχουν ουσιαστικά ανοίξει την πόρτα στην έξοδο συναδέλφων από τον ΟΑΣΘ”, πρόσθεσε ο κ. Δήμκας.

Ελλείψεις σε ανταλλακτικά, προβληματική η συντήρηση

Επίσης, όπως κατήγγειλε το μέλος δ.σ. του ΣΕΟΑΣΘ, κ. Κώστας Ηλιού, υπάρχουν προβλήματα στη συντήρηση των λεωφορείων , καθώς με προφορικές εντολές και όχι γραπτές, παίρνουν μεταχειρισμένα ανταλλακτικά από παλιά  λεωφορεία που έχουν βγει εκτός κυκλοφορίας, για να τα βάλουν σε οχήματα που βγαίνουν στο δρόμο. Βεβαίως τα οχήματα που κυκλοφορούν περνάνε από ΚΤΕΟ, αλλά η καταγγελία αυτή αφήνει να πλανάται αμφιβολία για την κατάσταση των οχημάτων, που βγαίνουν στο δρόμο.

Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι από τα λεωφορεία , τα αξιόμαχα που έχει ο Οργανισμός, τα περισσότερα πλέον είναι με leasing,, μισθωμένα από ιδιώτη, ο οποίος έχει αναλάβει και τη συντήρησή τους. Τα λεωφορεία ιδιοκτησίας του ΟΑΣΘ, που βγαίνουν για δρομολόγια, είναι μόνο περίπου 100.

Οι εργαζόμενοι επίσης κατηγόρησαν τη διοίκηση του Οργανισμού, η οποία παραμελεί, όπως είπαν, τη συντήρηση των θερμαντικών – ψυκτικών συστημάτων στις εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ, ενώ δεν καθαρίζονται καν οι τερματικοί σταθμοί.  Συμπλήρωσαν πως δεν γίνεται ούτε λόγος για απολυμάνσεις των εγκαταστάσεων. 

Τα “ανοικτά” ζητήματα για τους Εργαζομένους του ΟΑΣΘ είναι η υπογραφή της ΣΣΕ για 2021-2022, η μη παρακράτηση δύο επιδομάτων, που κόπηκαν από το Μάρτιο, το ανθυγιεινό επίδομα και το επίδομα θέσης ευθύνης και η ψήφιση τροπολογίας, για να μην αναγκασθούν να επιστρέψουν αναδρομικά, όσο χρήματα πήραν από το 2017, για τα θεσμοθετημένα αυτά επιδόματα. Σημειώνεται ότι το ανθυγεινό επίδομα , ποσού 150 ευρώ, αφορά το 80% των εργαζομένων του Οργανισμού.

Επίσης, την αντίδραση του ΣΕΟΑΣΘ έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης, σε συνεννόηση με τη διοίκηση του Οργανισμού, να ανασυρθεί, μετά από μία τετραετία, απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους του 2018, με την οποία ζητούνται να επιστραφούν από τους εργαζομένους χρήματα, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, γιατί, υποτίθεται ότι θα έπρεπε από το 2016 να είχαν ενταχθεί στο Ενιαίο Μισθολόγιο οπότε δεν δικαιούνταν δώρα και άλλα επιδόματα.

Όπως είπαν οι συνδικαλιστές του ΣΕΟΑΣΘ- ο οποίος σημειωτέον κρατικοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2017- η απόφαση αυτή του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους στηρίζεται στο επιχείρημα ότι η ένταξη των εργαζομένων του τότε πολυμετοχικού ΟΑΣΘ, θα έπρεπε να είχε γίνει από το 2016, επειδή ο Οργανισμός ήταν επιδοτούμενος σε ποσοστό άνω του 50% των εσόδων του.

“Η επιδότηση δεν αφορούσε τον ΟΑΣΘ αλλά το εισιτήριο ανά επιβάτη. Δεν είναι δυνατόν, τέσσερα χρόνια μετά την έκδοση αυτής της απόφασης, να μας ζητάνε να επιστρέψουμε χρήματα ακόμη από το 2016. Και υποτίθεται ότι με την τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών, μας κάνουν και χάρη γιατί μας ζητούν να επιστρέψουμε το 90% των ποσών αυτών και όχι το 100%. Τι ισχύει τελικά; Αν είναι ορθή η απόφαση γιατί κάνουν αυτή την έκπτωση και αν δεν είναι ορθή, γιατί μας ζητάνε χρήματα πίσω;”, δήλωσε ο κ. Δήμκας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top