Έτοιμο το “Μακεδονία”- 440 εκ. οι συνολικές επενδύσεις της FRAPORT

Έτοιμο το “Μακεδονία”- 440 εκ. οι συνολικές επενδύσεις της FRAPORT

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

O Noέμβριος είναι ο μήνας παράδοσης του νέου αεροδρομίου «Μακεδονία», με τα έργα στο καινούργιο και παλιό τέρμιναλ να έχουν κυριολεκτικώς τρέξει από τη FRAPORT GREECE, η οποία αύξησε κατά 33,3% τις επενδύσεις της στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που της παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια, ανεβάζοντας το «λογαριασμό» από τα 330 εκατ. , στα 415 εκατ. και, τελικά, στα 440 εκατ. ευρώ.

Στο «Μακεδονία», η FRAPORT και η κατασκευαστική INTRAKAT που ανέλαβε το έργο ανέγερσης του καινούργιου τέρμιναλ όπως επίσης αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του υφισταμένου, έσπασαν κάθε ρεκόρ. Υπενθυμίζεται ότι το νέο τέρμιναλ, ένα κτίριο 34.000 τ.μ., θεμελιώθηκε στις 19/9/2018, μόλις πριν δύο χρόνια , ενώ παράλληλα έπρεπε να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί η υφιστάμενη πτέρυγα, κτίριο 26.600 τ.μ.

Στα 99 εκατ. η επένδυση στο «Μακεδονία»

Το «Μακεδονία», στο οποίο η FRAPORT GREECE επενδύει 99 εκατ. ευρώ, έχει ήδη αλλάξει για τον ταξιδιώτη και επισκέπτη, καθώς ο κορωνοϊός δε στάθηκε ικανός να ανακόψει την πορεία εξέλιξης των εργασιών. Αντιθέτως, η Εταιρεία όλο και επισπεύδει το χρόνο ολοκλήρωσης των έργων, αφού από την άνοιξη του 2021, μετατέθηκε για τις αρχές του 2021, πήγε στο τέλος του 2020 και τώρα παραλαμβάνει οριστικά στα τέλη Νοεμβρίου 2020, παραλαμβάνοντας προηγουμένως, στις επόμενες ημέρες, προσωρινά. Άλλωστε το νέο τέρμιναλ είναι ήδη σε χρήση και από την παλαιά πτέρυγα εξυπηρετούνται μόνο οι επιβάτες εκτός Σέγκεν.

Αξίζει να αναφερθεί ότι δεν ήταν όλα εύκολα στην ανέγερση του νέου τερματικού σταθμού. Εκτός από την πρόκληση εκτέλεσης ενός έργου ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής που συνδυάζει το κυρίαρχο μεταλλικό στοιχείο με προσόψεις από υαλοπετάσματα, τα συνεργεία «σκόνταψαν» σε αχαρτογράφητα δίκτυα στο χώρο της θεμελίωσης που έπρεπε να μετακινηθούν, ενώ εκπαιδευμένοι άνδρες του Στρατού Ξηράς κινητοποιήθηκαν για να καθαρίσουν το πεδίο από παλιές νάρκες.

Με το νέο τέρμιναλ, τα σημεία check-in αυξάνονται κατά 45% ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου αυξάνονται κατά 115%. Εγκαθίσταται μοντέρνο σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών και την ίδια ώρα ο συνολικός αριθμός των πυλών αναχωρήσεων αυξάνεται κατά 50%, ενώ οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών αυξάνονται κατά 75%.

MAKEDONIA AIRPORT, INTRAKAT, 30APR2020

Ως σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στα 11 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν στη FRAPORT GREECE το 2017.

Τα 11 αεροδρόμια έτοιμα για «απογείωση»

Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα checkin αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%.

Στα Χανιά, το «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» αναδιοργανώθηκε πλήρως. Οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στο διάδρομο αποπροσγείωσης όπως άλλωστε και στην Καβάλα όπου πλέον εφαρμόζεται ο «push-back» τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών και άρα επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Στο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029τ.μ.

Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.381τ.μ, αναμορφώθηκε και έχει πλέον 14 check-in,  8  πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας.

Στη Σάμο έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας από την επέκταση κατά 1.550τ.μ., όπως επίσης και στο αεροδρόμιο της Σκιάθου όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επέκτασης κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνισης του υπάρχοντος αεροσταθμού που είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον διπλασιασμό των ιμάντων παραλαβής αποσκευών.

Η Μυτιλήνη έχει ένα εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο  αεροδρόμιο συνολικής έκτασης 7.185τ.μ, ενώ τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700τ.μ γεγονός που σημαίνει αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.

Το ολοκαίνουργιο και κατά 3.450 τ.μ. μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Μυκόνου, συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική σε ένα σύγχρονο περιβάλλον με μοντέρνα συστήματα.

Το αεροδρόμιο της Ρόδου, το δεύτερο μεγαλύτερο που διαχειρίζεται η FraportGreece μετά και το «Μακεδονία» έχει πλέον μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, άνετο και φιλικό προς το επιβατικό κοινό. Το ίδιο ισχύει και για το «Ιωάννης Καποδίστριας της Κέρκυρας που παραδόθηκε πολύ πρόσφατα. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.350τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου, φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.

Τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, στο οποίο τα έργα έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ