H Agrotica «έριξε» ως 35 εκατ. € στην οικονομία της Θεσσαλονίκης

H Agrotica «έριξε» ως 35 εκατ. € στην οικονομία της Θεσσαλονίκης

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

H 29η Agrotica,  για τις μόλις τέσσερις ημέρες  λειτουργίας της -προ, κατά, μετά-  εκτιμάται ότι μπορεί να «έριξε» στην οικονομία της Θεσσαλονίκης, ως και 35 εκατ. ευρώ.

Μπορεί το νούμερο, σε πρώτο άκουσμα, να φαίνεται μεγάλο αλλά όπως είπε στο GRTimes.gr  ο δ/νων σύμβουλος της ΔΕΘ- Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, ίσως ο συνολικός τζίρος να είναι ακόμη μεγαλύτερος, αν υπολογιστούν όσα απέφερε η διεθνής αυτή διοργάνωση σε υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης, εκθεσιακές κατασκευές, ημερομίσθια, μεταφορές- μετακινήσεις, ενοικιάσεις εκθεσιακών χώρων, παράλληλα εταιρικά events αλλά και λιανεμπορικές πωλήσεις.

Η Agrotica 2022 διήρκεσε από τις 20 ως και τις 23 Οκτωβρίου, αλλά η προετοιμασία της Έκθεσης άρχισε ημέρες πριν με ό,τι αυτό συνεπαγόταν σε απασχόληση προσωπικού και πολλές δεκάδες εργατοώρες.

Μeeting place για τον αγροτικό κόσμο

Η φετινή Agrotica είχε 1.650 εκθέτες και 113.850 επισκέπτες. Βεβαίως δεν ήταν όλοι εκθέτες και επισκέπτες εξωτερικού, ούτε εκθέτες και επισκέπτες από άλλα μέρη της Ελλάδας, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός, ότι πολλοί ήρθαν από Βαλκανικές, Ευρωπαϊκές και τρίτες χώρες. Η Θεσσαλονίκη σε αυτό το τετραήμερο έγινε το meeting place για τον αγροτικό κόσμο της Ελλάδας, ενώ από τα συνέδρια, events και παράλληλα γεγονότα, «παρήλασαν» υπουργοί, κυβερνητικοί παράγοντες, πρόεδροι φορέων αλλά και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας.

Στη διάρκεια της Agrotica, τα ξενοδοχεία της πόλης γέμισαν, καφέ και εστιατόρια έκαναν χρυσές δουλειές ενώ υπήρξε και αυξημένη κίνηση στην αγορά. Κι’ ενώ δεν έχουμε στοιχεία για την κατανάλωση που έγινε, γνωρίζουμε γενικότερα από την ICCA/ Διεθνή Ένωση Εκθέσεων και Συνεδρίων, ότι ο συνεδριακός τουρίστας δαπανά τρεις φορές περισσότερα απ’ ότι ο μέσος τουρίστας.

Ο συνολικός τζίρος που γίνεται για μία  κλαδική έκθεση και μάλιστα του μεγέθους της Agrotica, αφορά πολλούς κλάδους και επαγγέλματα, πέραν της Φιλοξενίας και της Εστίασης, τόνισε ο κ. Ποζρικίδης.

Μεγάλος ο κύκλος του χρήματος

Έτσι, ξεκινώντας από την έκθεση καθαυτή, ο τζίρος αφορά ενοικιάσεις χώρων, προμηθευτές της ΔΕΘ-Helexpo σε υλικά κάθε λογής, τα επιπλέον άτομα που δουλεύουν (security, καθαριότητα, κυλικεία). Επίσης, σημαντικός τζίρος γίνεται για την κατασκευή των εκθεσιακών περιπτέρων και stands, ενώ υπολογίσιμη δαπάνη γίνεται για την προβολή της Έκθεσης και των εκθετών μέσω των media.

«Το τι σημαίνει για την οικονομία της πόλης η Έκθεση μπορούμε να το αντιληφθούμε καλύτερα, αν λάβουμε υπόψη ότι από τη συνολική δαπάνη του κάθε εκθέτη- όπως άλλωστε συμβαίνει παγκόσμια- το 70% αφορά όλες τις άλλες δαπάνες, εκτός ενοικίου του εκθεσιακού χώρου. Για παράδειγμα, μεγάλη επιχείρηση αγροτικών εφοδίων, είχε εταιρική εκδήλωση με 200 άτομα, σε ξενοδοχείο της πόλης.

«Επίσης, στη Θεσσαλονίκη βρέθηκαν πάρα πολλές αποστολές από το εξωτερικό, από πολυεθνικές των κλάδων των γεωργικών μηχανημάτων και των εφοδίων», είπε ο κ. Ποζρικίδης προσθέτοντας:

«Ένα κομμάτι του τζίρου που πραγματοποιείται είναι το τεχνικό και ένα άλλο είναι το τουριστικό, επίσης πολύ σημαντικό. Αρκεί να αναφερθεί ότι οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, χρειάστηκε να φέρουν Ι.Χ. από την Κατερίνη και τη Χαλκιδική γιατί «δεν υπήρχε ρόδα» στην πόλη, ενώ όλα τα πάρκινγκ ήταν φουλ.

«Και φυσικά, κινήθηκε και το λιανεμπόριο, από τους επισκέπτες  που  ήρθαν από άλλα μέρη της Ελλάδας και είχαν την ευκαιρία να κάνουν τα ψώνια τους σε μία μεγαλύτερη αγορά, με περισσότερες επιλογές».

Οι εκθέσεις χαρακτηρίζονται από μεγάλη διεπαγγελματικότητα, υπογράμμισε ο CEO της ΔΕΘ, γιατί για παράδειγμα το εταιρικό δείπνο που παραθέτει μία επιχείρηση, δημιουργεί εισόδημα και έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα επειδή  αγγίζει κάθε προμηθευτή προϊόντων για αυτό το δείπνο, αλλά και κάθε επαγγελματία που παρέχει υπηρεσίες για ένα μεγάλο event, π.χ. για εταιρικές παρουσιάσεις.

Πως θα ανασάνει το κέντρο της πόλης

Ένα πρόβλημα που πρέπει αναμφίβολα να αντιμετωπιστεί, είναι το κυκλοφοριακό έμφραγμα που αναπόδραστα συμβαίνει στο κέντρο της πόλης σε κάθε μεγάλη εκθεσιακή διοργάνωση, όταν, δε, υπάρχουν και κινητοποιήσεις, τότε το έμφραγμα γίνεται …. πραγματικό κομφούζιο.

«Το πρόβλημα μπορεί να απαλυνθεί, αλλά δεν γίνεται  να εξαλειφθεί. Αυτά τα προβλήματα παρατηρούνται και σε άλλες μεγάλες διοργανώσεις και όχι μόνο στις μεγάλες εκθέσεις, παρατηρούνται και σε μεγάλα αθλητικά events, μήπως θα πρέπει και αυτά να τα καταργήσουμε;», διερωτήθηκε ο κ. Ποζρικίδης.

Πρέπει όλοι να αντιληφθούν, ότι οι μεγάλες διοργανώσεις απαιτούν συνεργασία από τους φορείς προκειμένου να  αντιμετωπίζεται αποτελεσματικότερα η μεγαλύτερη κίνηση που δημιουργείται στην πόλη.

«Οι φορείς θα πρέπει να αντιληφθούν ότι πρέπει να δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για την διευκόλυνση μεγάλων διοργανώσεων. Είναι όμως και θέμα νοοτροπίας των εκθετών και επισκεπτών. Βάζουμε shuttle bus ώστε οι επισκέπτες να παρκάρουν στους χώρους του λιμανιού και να μεταφέρονται με το λεωφορείο στην έκθεση, αλλά κανείς δε το χρησιμοποιεί. Όλοι έρχονται με τα αυτοκίνητά τους και γυρνάνε επίμονα στην περιοχή του εκθεσιακού κέντρου, μη τυχόν και βρούνε θέση να παρκάρουν.

Τι…Σαν Φραντσίσκο, τι Θεσσαλονίκη

«Στο Σαν Φραντσίσκο, το εκθεσιακό κέντρο είναι στην καρδιά της πόλης, δίπλα στο δημαρχείο. Το 2018 κατεδάφισαν ένα πολυώροφο πάρκινγκ δίπλα στην έκθεση, για να μεγαλώσουν τους εκθεσιακούς χώρους και αυτό επειδή η πόλη, «εξόρισε» τα ΙΧ αυτοκίνητα από το κέντρο. Όσοι θέλουν να πάνε στο κέντρο, αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σε περιφερειακά πάρκινγκ και χρησιμοποιούν τα δημόσια μέσα, μετρό, τραμ, λεωφορεία, ακόμη το ποδήλατο και τα ηλεκτρικά σκούτερ ή και ταξί.

«Βέβαια, η Θεσσαλονίκη, δυστυχώς, στερείται ουσιαστικά όλα αυτά τα μέσα μετακίνησης,  οπότε το θέμα δεν είναι οι μεγάλες διοργανώσεις που τις χρειαζόμαστε και πρέπει να τις θέλουμε. Το θέμα είναι η δημιουργία των απαιτούμενων υποδομών, των προϋποθέσεων για άνετη κινητικότητα, ώστε η πόλη να μπορεί να λειτουργεί αβίαστα σαν αυτό που είναι, σαν ένα μητροπολιτικό και οικονομικό κέντρο του 1 εκατομμυρίου κατοίκων».

Η Θεσσαλονίκη θέλει να είναι συνεδριούπολη και περιφερειακός εκθεσιακός κόμβος, αλλά ακόμη, δυστυχώς, της λείπουν σημαντικές υποδομές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top