Τώρα,  είναι η ώρα της Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη αφήνει πίσω της δεκαετίες εσωστρέφειας και αξιοποιεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα για να αναδειχθεί σε Οικονομικό Κέντρο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Αισιόδοξα ήταν τα μηνύματα που έστειλαν και οι έξι σημαντικοί ομιλητές που συμμετείχαν στο πάνελ του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που ήταν αφιερωμένο ειδικά στη Θεσσαλονίκη και τις αναπτυξιακές της προοπτικές.

Σε αυτό το πάνελ για τη Θεσσαλονίκη, που συντόνισε η δημοσιογράφος κα. Μαρία Σαμολαδά, συμμετείχαν ο Υφυπουργός Εσωτερικών ( ΥΜΑΘ) κ. Σταύρος Καλαφάτης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Νίκος Ταχιάος, ο Πρόεδρος της ΔΕΘ- Helexpo κ. Αναστάσιος Τζήκας, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Αθανάσιος Λιάγκος και ο Εταίρος της Deloitte και Επικεφαλής  του Competence Center της Θεσσαλονίκης (DACC) κ. Βασίλειος Καφάτος.

Η Θεσσαλονίκη επιτέλους φαίνεται πως κάνει βήματα προς της σωστή κατεύθυνση, την κατεύθυνση της ανάπτυξης με αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων.

Υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, «έξυπνη» Τοπική Αυτοδιοίκηση κοντά στον πολίτη, Μετρό σε λειτουργία ως το τέλος του 2023, ένα νέο σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο από τη ΔΕΘ που θα φέρνει εκατομμύρια στην οικονομία της πόλης, μία πόλη με ένα Λιμάνι αναβαθμισμένο, κέντρο διαμεταφορών, μία Θεσσαλονίκη – πόλη της καινοτομίας και της γνώσης.

Καλαφάτης: Υπάρχει πολιτική βούληση

Η Θεσσαλονίκη θα προχωρήσει και τα έργα υποδομής που η πόλη δικαιούται θα γίνουν γιατί «το νερό μπήκε στο αυλάκι» όπως χαρακτηριστικά είπε ο Υφυπουργός κ. Καλαφάτης, τονίζοντας ότι η σημαντικότερη διασφάλιση της συνέχισης και υλοποίησής τους είναι η ύπαρξη πολιτικής βούλησης.

«Θέλουμε, ξέρουμε, μπορούμε», είπε ο κ. Καλαφάτης, προσθέτοντας ότι όλα τα έργα που προωθεί η κυβέρνηση και τα οποία παρακολουθούνται στενά, είναι εντός  χρονοδιαγράμματος. Μάλιστα ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στην ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ, στο Μετρό, στην Ενοποίηση του Παραλιακού Μετώπου, στην αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, στο Παιδιατρικό Νοσοκομείο.

Ο Υφυπουργός επίσης σημείωσε πως πλέον η πόλη μπορεί να προχωρήσει καθώς οι πολιτικές δυνάμεις δείχνουν να έχουν ωριμάσει αφήνοντας χώρο σε αναπτυξιακές επιλογές που στο παρελθόν παρεμπόδιζαν, με χαρακτηριστικότερη, την περίπτωση ιδιωτικοποίησης- παραχώρησης του ΟΛΘ.

Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη αναπτυξιακός πόλος

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισε ότι η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης είναι στόχος με εθνικά οφέλη καθώς η χώρα χρειάζεται ένα δεύτερο αναπτυξιακό πόλο.

Ο κ. Ζέρβας υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη έχει ήδη success stories,τα οποία πρέπει να αναδείξει και να κτίσει πάνω σε αυτά τα μελλοντικά της επιτεύγματα.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην ανάγκη συνασπισμού των φορέων και δυνάμεων της πόλης πάνω σε στόχους μία κοινής προοπτικής, σημειώνοντας ότι τα επόμενα 3-5 χρόνια θα είναι εξαιρετικά κρίσιμα για την πορεία της Θεσσαλονίκης.

Ταχιάος: Μετρό σε λειτουργία το 2023.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Νίκος Ταχιάος, διαβεβαίωσε για μία ακόμη φορά πως η Θεσσαλονίκη θα έχει ως το τέλος του 2023, Μετρό σε εμπορική λειτουργία. Η βασική γραμμή του Μετρό θα είναι σε λειτουργία στο σύνολό της.

Ο κ. Ταχιάος είπε χαρακτηριστικά ότι το έργο του Μετρό αντικατοπτρίζει πολλές από τις παθογένειες της πόλης και πως οι «περιπέτειες που συνάντησε, στην πόλη οφείλονται».

Η Αττικό Μετρό, έκανε αυτό που έπρεπε σε ό,τι ειδικά αφορά τις αρχαιότητες του Σταθμού «Βενιζέλου», δηλαδή από- πολιτικοποίησε τη δημόσια  συζήτηση και προώθησε την κατασκευή του σταθμού με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, βασιζόμενη σε τεχνικά κριτήρια.

Η Αττικό Μετρό υλοποιεί τη δέσμευση που έχει αναληφθεί για Μετρό με Αρχαία , κι’ όχι μόνο στο Σταθμό Βενιζέλου, αλλά και στο Σταθμό «Αγία Σοφία».

Τζήκας: Ανάπλαση με οικονομικό πολλαπλασιαστή

Η ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ- Helexpo, βασίζεται σε  τεκμηριωμένη ανάλυση και σε μελετημένη πρόταση, η οποία παράλληλα θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα κάνει την πόλη ελκυστικότερη τουριστικά.

Όπως είπε ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo A.E. κ. Τζήκας, το σχέδιο ανάπλασης, εγκρίθηκε από το ΥΠΕΝ, το Δήμο Θεσσαλονίκης και το ΣτΕ, ενώ υποστηρίζεται από τους φορείς της πόλης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και, το κυριότερο, από τη μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, σε ποσοστό άνω του 70%, όπως κατέδειξε και έρευνα κοινής γνώμης που διενεργήθηκε  με πρωτοβουλία του GRTimes.gr.

Η ΔΕΘ- Helexpo θα αποκτήσει ένα σύγχρονο, βιοκλιματικό, εμβληματικό κέντρο, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που μελετούν τα 15 αρχιτεκτονικά γραφεία που πέρασαν στη Β’ Φάση του Διεθνούς Διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το νέο Εκθεσιακό, όταν ολοκληρωθεί, θα δημιουργεί ετήσιο τζίρο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ για την πόλη για θα ανοίξει , όπως υπολογίζεται, 1.500 νέες θέσεις εργασίας. Αλλά και κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, δηλαδή στην επόμενη πενταετία, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει διακλαδικά τζίρο 400 εκατ. ευρώ για την τοπική οικονομία.

Λιάγκος: Ηub διαμεταφορών ο ΟΛΘ

Στο στάδιο της τελικής αξιολόγησης των προσφορών, βρίσκεται ο διαγωνισμός για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, του σημαντικότερου επενδυτικού έργου που έχει δρομολογήσει το ιδιωτικό μάνατζμεντ του λιμένα της Θεσσαλονίκης, όπως είπε ο κ. Λιάγκος προσθέτοντας ότι η Εταιρεία επενδύει σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό ενώ ήδη έχει δημιουργήσει το πρώτο dry port εκτός Ελλάδος, στη Σόφια.

Με την αύξηση της χωρητικότητας του ΟΛΘ, θα αναβαθμιστεί η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, το οποίο απευθύνεται σε μία ενδοχώρα 75 εκατ. κατοίκων .

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρθηκε επίσης στις νέες ακτοπλοϊκές συνδέσεις που ήδη έχουν ανακοινωθεί, για τα νησιά του Β.Α. Αιγαίου και τις Κυκλάδες, αλλά και για τις Σποράδες, ενώ είπε ότι ο θαλάσσιος «αποκλεισμός»  των Θεσσαλονικέων θα λήξει οριστικά με τους διαγωνισμούς των πολυετών συμβάσεων που θα διενεργηθούν από το Υπ. Ναυτιλίας.

Τέλος, ο ΟΛΘ, αναβαθμίζει την ποιότητα των υπηρεσιών του για να στηρίξει τον τουρισμό κρουαζιέρας, με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης , φέτος, να γίνεται home port για πρώτη φορά.

Καφάτος: Θεσσαλονίκη- πόλη της καινοτομίας

Η Deloitte πιστεύει στις δυνατότητες και τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης γι’ αυτό και στην τελευταία τριετία έχει δημιουργήσει το δυναμικά αναπτυσσόμενο Competence Center ( DACC), στο οποίο σήμερα απασχολούνται 500 εξειδικευμένοι επιστήμονες, οι οποίοι θα διπλασιαστούν στην επόμενη διετία.

Όπως είπε ο κ. Καφάτος, η Deloitte, μέσα στην πανδημία προσέλαβε 300 άτομα και ήδη προσαρμόζει τη λειτουργία της στις δραστικές αλλαγές που επέφερε η εξ΄αποστάσεως εργασία στη διάρκεια του covid-19.

Mάλιστα, όπως είπε, η Deloitte εξετάζει ευέλικτα μοντέλα εργασίας και στο DACC θα προσληφθούν επιστήμονες και από άλλα μέρη της Ελλάδας, με τα μέλη των ομάδων εργασίας να συναντώνται περιοδικά στη Θεσσαλονίκη.

Η Θεσσαλονίκη για να προχωρήσει, χρειάζεται ισχυρό όραμα, στενή συνεργασία όλων των φορέων του οικοσυστήματος καινοτομίας με παράλληλη επιτάχυνση στις μεταρρυθμίσεις του εκπαιδευτικού συστήματος.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ