Καπάνι: Στο επόμενο δίμηνο ο διαγωνισμός για το Open Mall

Καπάνι: Στο επόμενο δίμηνο ο διαγωνισμός για το Open Mall

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Την απογοητευτική εικόνα που κυριαρχεί σήμερα στο Καπάνι, πιστεύουν ότι θα αλλάξουν με την υλοποίηση του Open Mall και των έργων αναβάθμισης των υποδομών, ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου(ΣΕΠΙΚ) και ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Μάκη Κυριζίδη να δηλώνει στο GRTimes.gr ότι πιθανότατα στο επόμενο δίμηνο θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την υλοποίηση των παρεμβάσεων.

Όπως είπε ο κ. Κυριζίδης, έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες και έχουν σταλεί προς έγκριση στην Εφορία Νεωτέρων Μνημείων. Μάλιστα στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, θα συζητηθεί και η αύξηση του προϋπολογισμού του έργου, που σημειωτέον είναι επιδοτούμενο 100%, καθώς η συνολική δαπάνη εκτιμάται ότι μπορεί να υπερβεί τα 1,73 εκατ. ευρώ με τα οποία έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ («Ανοικτά Εμπορικά Κέντρα»). Το ύψος της δαπάνης φυσικά θα κριθεί από τις προσφορές που θα κατατεθούν στο μειοδοτικό διαγωνισμό.

Σημειώνεται ότι  πέραν του Δήμου και του ΣΕΠΙΚ, που έχουν αναλάβει το project αναβάθμισης της Αγοράς, στο χορό έχει μπει και η ΕΥΑΘ Α.Ε. καθώς στα έργα βελτίωσης των υποδομών, περιλαμβάνονται και αντικαταστάσεις δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης. Για τα έργα αυτά και τις νέες συνδέσεις, εκτιμάται ότι θα πρέπει να επενδυθούν περί τις 500.000 ευρώ, με την εισηγμένη να αναλαμβάνει μέρος της δαπάνης.

Στην αναβάθμιση της Αγοράς, μέσα από το Πρόγραμμα, έχουν στρέψει τις προσδοκίες τους οι επιχειρηματίες που συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στο Καπάνι, οι οποίοι βλέπουν αυτή την παραδοσιακή αγορά του εμπορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, να υποβαθμίζεται, να «χάνει» ενοίκους, να χάνει πελατεία, να χάνει τζίρους.

Kαπάνι- Ασκητού

Γκρίζο τοπίο με ξενοίκιαστα καταστήματα

Μία βόλτα για ψώνια, στο Καπάνι/ Αγορά Βλάλη, Σάββατο πρωί, ήταν αρκετή για να καταγραφεί η κατάσταση. Πολλά, πάρα πολλά καταστήματα κλειστά και μάλιστα πολλά καταστήματα τροφίμων που θεωρητικώς θα μπορούσαν να λειτουργούν παρά το lock down.

Ειδικά στην οδό Ασκητού, μικρός δρόμος παράλληλος της Ερμού, η εικόνα είναι απογοητευτική. Μετρήσαμε 13 «Ενοικιάζεται» και «Πωλείται», ενώ όπως πληροφορηθήκαμε το 80% των καταστημάτων είναι ξενοίκιαστα και, το χειρότερο, παρά τη μεγάλη μείωση των ενοικίων, δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον εγκατάστασης από άλλες επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Έφυγαν μανάβικα, κρεοπωλεία ( δύο μεταφέρθηκαν στην οδό Βλάλη), καταστήματα κατεψυγμένων τροφίμων.

Όσο για τα μισθώματα, έχουν καταποντιστεί αφού ένα κατάστημα των περίπου 40 τ.μ., από 1.000 ευρώ ενοίκιο πριν μερικά χρόνια, σήμερα προσφέρεται για 300 – 400 ευρώ και μισθωτές δεν βρίσκονται.

Σε όλη την αγορά, περικλείεται από τις οδούς Αριστοτέλους, Ερμού, Βενιζέλου και Εγνατία, υπάρχουν περί τα 225 καταστήματα και από αυτά, υπολογίζεται ότι περίπου 50 είναι ξενοίκιαστα.

«Πιστεύω ότι η κατάσταση αυτή θα αλλάξει όταν γίνουν τα έργα βελτίωσης που προβλέπονται από το Open Mall, ενώ θετικά θα επηρεαστεί η ζήτηση και από την ανακαίνιση της Αγοράς Μοδιάνο, έργο που πλέον εκτελείται με γρήγορους ρυθμούς. Αν μάλιστα στην επόμενη τριετία λειτουργήσει και το Μετρό, όπως μας διαβεβαιώνουν, τότε το Καπάνι θα απογειωθεί», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΠΙΚ και Β’ αντιπρόεδρος του ΕΕΘ κ. Χρήστος Νικολόπουλος.

Το Καπάνι, αλλιώς Αγορά Βλάλη, όπως έχουν επανειλημμένως υποστηρίξει οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται εκεί, χτυπήθηκε όπως όλη η αγορά της Θεσσαλονίκης από την πολυετή κρίση, αλλά επιπρόσθετα επιβαρύνθηκε την τελευταία τετραετία, από το κακό επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών.

«Ο κόσμος δεν αποφάσιζε να κατεβεί στο κέντρο να ψωνίσει, λόγω της κακής συγκοινωνίας. Τώρα, με τον κορωνοϊό, τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα. Αποφεύγει τις μετακινήσεις ο κόσμος», είπε ο κ. Νικολόπουλος προσθέτοντας:

«Δύσκολη η πρόσβαση με τα λεωφορεία αλλά και  αδύνατη με ιδιωτικά αυτοκίνητα, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης ούτε για δύο λεπτά, για να πάρει κάποιος μία έτοιμη παραγγελία. Πιστεύουμε ότι μεγάλη διαφορά θα κάνει η λειτουργία του Μετρό».

Η τωρινή κατάσταση στην Αγορά Βλάλη  κάθε άλλο παρά καλή είναι, αλλά με τα έργα που θα γίνουν στο πλαίσιο του Open Mall (ύδρευση, αποχέτευση, αποκατάσταση οδοστρωμάτων & πεζοδρομίων, στέγαστρα κ.αλ.), όπως και με την αναβίωση της γειτονικής Αγοράς Μοδιάνο, είναι βάσιμη η αισιοδοξία για καλύτερες ημέρες στα επόμενα δύο- τρία χρόνια.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ