Τα έργα υποδομής δεν έχουν χρώμα κομματικό, γι’αυτό και πρέπει να υπάρχει ένα μίνιμουμ συναίνεσης υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, από το Thessaloniki Helexpo Forum και απο το πάνελ “Υποδομές και Μεταφορές ως Εργαλεία Ανάπτυξης”, δηλώνοντας στην τοποθέτηση ότι δεν γίνεται κάθε φορά, που κάποιοι δε συμφωνούν με ένα έργο, “να τρέχουν στα δικαστήρια για να το μπλοκάρουν”.
Ο Υπουργός μίλησε ότι η επόμενη γενιά μεγάλων έργων στην Ελλάδα, θα είναι τα σιδηροδρομικά όπως και τα έργα που υποστηρίζουν τις συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics.
“Μέσα στο Δεκέμβριο θα έχουμε ανάδοχο για τη σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με την ΠΑΘΕ, έργο 70 εκατ. Ευρώ Εντός 2021 αρχίζει και η διαγωνιστική διαδικασία για τα 3 χλμ, για τη νέα σύνδεση του ΟΛΘ/6ος προβλήτας με το σιδηρόδρομο.”
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην ωρίμανση και προσπάθεια συμβασιοποίησης έργων 13 δισ., από πλευράς του ΥΠΥΜΕ. Τέτοια έργα είναι τα: Αναβάθμιση Aνατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης/Fly Over, Ε65 νότιο κομμάτι και βόρειο κομμάτι, Αεροδρόμιο στο Καστέλι, Οδική Ασφάλεια – έτοιμοι για την παρουσίαση ενός έργου 450 εκατ., έργα για την κλιματική αλλαγή και την αντιπλημμυρική προστασία.
Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για την παράδοση, πριν μία εβδομάδα, του δημόσιου έργου του διαδρόμου 10-28 στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” λέγοντας πως η παραχώρηση του αερολιμένα, με τα έργα που έχει εκτελέσει η Fraport Greece, αποδεικνύει τα οφέλη της αποκρατικοποίησης.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την Υποθαλάσσια, έργο που δεν ξεκίνησε και για το οποίο το ελληνικό δημόσιο οφείλει περί τα 160 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο, ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως δεν σκέπτεται να “αναστήσει” την υποθαλάσσια οδική αρτηρία. Εκείνο ήταν, είπε, ένα έργο που ακυρώθηκε μετά από προσφυγές και αναζητείται τρόπος για να μη καταβάλλει το δημόσιο, 160 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν έγινε.
Αρβανιτίδης: Και υποδομές στο Ταμείο Ανάκαμψης
Ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΚΙΝΑΛ κ. Γιώργος Αρβανιτίδης υποστήριξε ότι για τη Θεσσαλονίκη το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μία μοναδική και η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει τις υποδομές που χρειάζεται, γι’ αυτό και τόνισε ότι το 20% των πόρων του Ταμείου θα πρέπει να κατευθυνθεί σε έργα υποδομών.
Παίρνοντας το λόγο ο Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Παππάς, είπε πως προτιθεται στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου να θέσει ερώτηση για το που βρίσκεται η μελέτη για το σταθμό Βενιζέλου, για κατασκευή με απομάκρυνση των αρχαιοτήτων, αλλά και αν υπάρχει εγκεκριμένο, νέο χρονοδιάγραμμα, για το 2023.
Αl.Zinell-Fraport: Στο 25% η κίνηση στα αεροδρόμια.
Η Fraport Greece συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς το επενδυτικό της πρόγραμμα παρότι η υγειονομική κρίση χτύπησε τις αερομεταφορές. Η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport, σε σύγκριση με πέρυσι, έχει περιοριστεί στο 25% λόγω κορωνοϊού και προβλέπεται να αρχίσει να ανακάμπει από το 2021, όπως είπε ο δ/νων σύμβουλος της Fraport Greece κ. Αlexander Zinell.
“Το επενδυτικό μας πρόγραμμα των 140 εκατ. Ευρώ, τρέχει με ταχείς ρυθμούς και ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στα 11 από τα 15 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece ενώ μέχρι το τέλος του έτους τελειώνουν και οι εργασίας στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κω και Σαντορίνης”.
Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων της Fraport Greece αφορά στην επέκταση του τέρμιναλ του “Μακεδονία”, ύψους 90 εκατ. Ευρω.