Μείωση 40% στην κατανάλωση καυσίμων- πρατήρια αλλάζουν χέρια

Μείωση 40% στην κατανάλωση καυσίμων- πρατήρια αλλάζουν χέρια

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τον περιορισμό του covid-19, «συνωμοτούν» σε βάρος των βενζινοπωλών και των πρατηρίων καυσίμων, αφού η κατανάλωση έχει μειωθεί άνω του 40% σε σχέση με την προ κορωνοϊού περίοδο.

Η διάρκεια των αρνητικών οικονομικών επιπτώσεων που επέφερε ο κορωνοϊός, είναι ευρύτερη και δεν περιορίζεται στην κατανάλωση καυσίμων, ενώ παρατηρείται το φαινόμενο, πρατήρια να αλλάζουν χέρια και από τους εξαντλημένους οικονομικά πρατηριούχους να περνάνε στον έλεγχο εταιρειών πετρελαιοειδών.

«Όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί και συνεχίζουν να είναι σε ισχύ, λειτουργούν σε βάρος της κατανάλωσης καυσίμων. Η απαγόρευση της μετακίνησης από νομό σε νομό, το κλείσιμο της εστίασης, η απαγόρευση των μετακινήσεων μετά τις 6 μ.μ. τα Σαββατοκύριακα. Οι Θεσσαλονικείς δεν πάνε Χαλκιδική, δεν πάνε Πιερία, δεν πάνε για ψάρεμα, δεν πάνε για βόλτα στα εξοχικά τους, δε βγαίνουν έξω τα βράδια. Επόμενο ήταν να μειωθεί η κατανάλωση», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης κ. Θεμιστοκλής Κιουρτζής.

Μεγάλη η χασούρα στα γενικά έσοδα

Αλλά οι οικονομικές συνέπειες για τα πρατήρια, δεν περιορίζονται στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων. Το πρατήριο, καλύπτει και άλλες ανάγκες των πελατών, έχει το κυλικείο με τους καφέδες και τα σνακς, τις πωλήσεις ειδών για το αυτοκίνητο, το πλυντήριο οχημάτων, οπότε υπάρχει γενικότερη μείωση στα έσοδα κάτι που αντανακλά αρνητικά και στις θέσεις εργασίας που μειώθηκαν.

«Θα έχετε παρατηρήσει ότι πλέον δεν έχουμε κρούσματα ληστειών σε πρατήρια, τις μεταμεσονύκτες ώρες. Η εξήγηση είναι εύκολη, τα περισσότερα πρατήρια δεν έχουν λόγο λειτουργίας το βράδυ και όσοι συνάδελφοι κρατούν τα πρατήριά τους ανοικτά, το κάνουν για να προστατεύουν τις περιουσίες τους», είπε ο πρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ.

Αλλά η διάρκεια της κρίσης που έφερε ο κορωνοϊός, εξάντλησε τις οικονομικές δυνατότητες πολλών πρατηριούχων, με αρκετά πρατήρια να περνάνε στα χέρια εταιρειών πετρελαιοειδών. Αυτό το φαινόμενο βέβαια δεν είναι  καινούργιο, των τελευταίων μηνών, καθώς πήρε διαστάσεις και μέσα στα χρόνια της κρίσης των μνημονίων.

«Το 2009 στο νομό Θεσσαλονίκης υπήρχαν 500 πρατήρια καυσίμων και τα 50 από αυτά ανήκαν σε εταιρείες. Τώρα υπάρχουν 400 πρατήρια και τα 150 περίπου, δηλαδή το 35% και πλέον, ανήκει σε εταιρείες ενώ έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση, κι’ άλλες επιχειρήσεις θα περάσουν από πρατηριούχους στις εταιρείες πετρελαιοειδών», κατέληξε ο κ. Κιουρτζής ενημερώνοντας ότι η ΕΝ.ΒΕ.Θ. έχει 250 μέλη- πρατηριούχους Θεσσαλονίκης.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

DWHITE.eu

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ