Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε οκτώ χρόνια στο Δίκτυο οι νέες επεκτάσεις

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε οκτώ χρόνια στο Δίκτυο οι νέες επεκτάσεις

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Προκηρύσσονται οι μελέτες για τις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, όπως και για την ενιαία κυκλική γραμμή προς τα Δυτικά. Για την ολοκλήρωση της κατασκευής των δύο επεκτάσεων θα απαιτηθούν περί τα 6 και 8 χρόνια αντίστοιχα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Όπως δήλωσε στο GrTimes.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος, πριν το Πάσχα θα δημοσιευτεί η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις μελέτες – γεωλογική και γεωτεχνική- από τη Μίκρα μέχρι το αεροδρόμιο, ενώ ήδη έχουν προκηρυχθεί οι τοπογραφικές μελέτες και οι οικονομικές προσφορές των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στις 22 Απριλίου.

Παράλληλα, από εθνικούς πόρους διατίθεται ποσό 15 εκατ. ευρώ για τις πρόδρομες εργασίες του Μετρό προς τα Δυτικά, ενώ σημειώνεται ότι ήδη έχουν γίνει οι γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Μάλιστα, στο επόμενο τρίμηνο η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα προκηρύξει όλες τις προμελέτες που αφορούν την κυκλική δυτική χάραξη (σ.σ. μελέτες έργων πολιτικού μηχανικού ως και έργων Η/Μ).

Ο κ. Παπαδόπουλος, ο οποίος έκανε αναφορά και στις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης από το συνέδριο του Economist, διευκρίνισε στο GrTimes.gr ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. επιδιώκει την μελετητική ωρίμανση, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, των έργων των επεκτάσεων ώστε όταν αποσαφηνισθούν οι πόροι που θα διατεθούν από το επόμενο ΕΣΠΑ για υποδομές και πιο συγκεκριμένα για έργα Μετρό, να υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης πόρων.

«Εν τούτοις, επειδή ακριβώς δεν γνωρίζουμε τους οικονομικούς πόρους που θα μπορούμε να αντλήσουμε από το επόμενο ΕΣΠΑ, ενδέχεται τα έργα των νέων επεκτάσεων να δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ.  Επίσης, ακόμη δεν έχουμε καταλήξει στο εάν τα έργα θα γίνουν με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής ή εάν πρώτα ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες και δημοπρατήσουμε την κατασκευή στη βάση ώριμων μελετητικά έργων που θα απαιτούν μόνο μελέτες εφαρμογής», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Επέκταση προς αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Οι τοπογραφικές μελέτες για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», είναι προϋπολογισμένης δαπάνης 254.150 ευρώ χωρίς ΦΠΑ με χρόνο ολοκλήρωσης από την ανάθεση, 12 μήνες.

Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση από το σταθμό «Μίκρα» προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος υπέργεια, μία πιο ελαφριά κατασκευή με την οποία το κόστος του έργου εκτιμάται ότι δεν θα υπερβεί τα 250-300 εκατ. ευρώ, ενώ θα αποφευχθούν και χρονοβόρες εργασίες που συνεπάγεται η κατασκευή ενός υπόγειου έργου, αλλά και τα συνεπακόλουθα ενός επίγειου, όπως απαλλοτριώσεις και πρόσθετα έργα οδοποιίας για την κίνηση των οχημάτων στο οδικό δίκτυο.

Η επέκταση προς αεροδρόμιο, σε ρεαλιστικούς χρόνους, μπορεί να ολοκληρωθεί σε 5-6 χρόνια, όπως εκτίμησε ο κ. Παπαδόπουλος, ενώ για την μεγαλύτερη επέκταση στα Δυτικά, θα απαιτηθούν περίπου 8 χρόνια.

Σημειώνεται ότι η επέκταση προς το «Μακεδονία» θα προσθέσει 4 σταθμούς στο Δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης και, προς Δυτικά, 8 σταθμούς στην ενιαία κυκλική γραμμή.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top