Mετρό Θεσσαλονίκης: Στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ οι πρόδρομες εργασίες δυτικά

Mετρό Θεσσαλονίκης: Στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ οι πρόδρομες εργασίες δυτικά

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Στην τεχνική εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Την ώρα που όλο το ενδιαφέρον έχει στραφεί στο Σταθμό Βενιζέλου και στην αναμενόμενη έκδοση απόφασης από την Ολομέλεια του ΣτΕ, επί των προσφυγών που είχαν κατατεθεί για την κατασκευή με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, η Αττικό Μετρό Α.Ε., προφανώς υλοποιώντας κεντρική κυβερνητική απόφαση, προχωράει στο σχεδιασμό  της δυτικής επέκτασης του Δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης.

Έτσι, λοιπόν το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό Α.Ε., κατακύρωσε στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ το διαγωνισμό και την ανάθεση της σύμβασης με συμφωνία πλαίσιο για το Έργο: «ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΚΩ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ».

Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος, έχοντας καταθέσει προσφορά με έκπτωση 27,03% επί του αρχικού προϋπολογισμού, ήτοι 10.945.093,22 ευρώ προ ΦΠΑ. Μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού και τον έλεγχο της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα υπογραφεί η σύμβαση ανάθεσης, με χρόνο εκτέλεσης του έργου, 24 μήνες (δυνατότητα παράτασης).

Η ταυτότητα της Δυτικής Επέκτασης

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, η εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών, στους χώρους του έργου της βορειοδυτικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται και ο χώρος επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας, καθώς θεωρείται κρίσιμη η περαιτέρω ανάπτυξη του για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου.

Αυτή η Δυτική Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, για την οποία σημειωτέον δεν υπάρχουν ακόμη εξασφαλισμένοι πόροι για την κατασκευή της, θα εξυπηρετεί όταν γίνει τους δήμους Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης – Συκεών. Φυσικά ζητούμενο είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης καθώς έχει εκτιμηθεί ότι το κόστος κατασκευής θα πλησιάζει το 1 δισ. ευρώ.

Η Δυτική Επέκταση θα αποτελείται από μία κυκλική γραμμή που θα ξεκινάει από το Ν.Σ.Σ. και θα καταλήγει στο σταθμό Δημοκρατίας, θα έχει μήκος 11 χλμ. και εννέα υπόγειους σταθμούς: Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ηλιούπολη, Πολίχνη, Σταυρούπολη, Αγία Βαρβάρα (Παύλου Μελά) και Νεάπολη.

Σημειώνεται για την ιστορία του συγκεκριμένου διαγωνισμού που είχε προκηρυχθεί επί ημερών Σπίρτζη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ότι είχαν εκφραστεί προβληματισμοί για το εάν θα έπρεπε να υλοποιηθεί ο διαγωνισμός καθώς δεν είχε προηγηθεί μελέτη κόστους – οφέλους. Ωστόσο να τονισθεί ότι η Δυτική Επέκταση αφορά πυκνοκατοικημένες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, οι κάτοικοι των οποίων μονίμως παραπονούνται και δικαίως, για τις ανεπαρκείς συγκοινωνιακές υπηρεσίες.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top