Μήπως τελικά κάτι αλλάζει στη Θεσσαλονίκη;

Μήπως τελικά κάτι αλλάζει στη Θεσσαλονίκη;

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Μήπως τελικά αλλάζει κάτι στη Θεσσαλονίκη και δεν το έχουμε ακόμη συνειδητοποιήσει; Αναμφίβολα και από κάθε άποψη, η Θεσσαλονίκη δεν είναι Αθήνα και ούτε θα μπορούσε να είναι , αλλά  φαίνεται πως η λιμνάζουσα πραγματικότητα της πόλης έχει αρχίσει να δίνει καθαρά σημάδια αναζωογόνησης και αλλαγών, ενώ “τολμάει” να διεκδικεί και τον τίτλο “της πόλης της καινοτομίας”.

Κυβερνητικοί και παράγοντες επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά τα μεγάλα έργα που προωθούνται στην πόλη και την περιοχή, έργα υποδομής που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών και την προοπτική της πόλης αλλά και ολόκληρης της ενδοχώρας της.

Κι’ αυτή τη φορά, δεν πρόκειται για ευχολόγια. Όταν σημαντικές επενδύσεις γίνονται σε καίριες υποδομές, με τη χρήση και ιδιωτικών κεφαλαίων, τότε διαπιστώνεται ότι οι επιχειρήσεις σπεύδουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που διανοίγονται.  Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι σε μία περίοδο κρίσης υγειονομικής αλλά και συνεπακόλουθης οικονομικής, το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο «Μακεδονία» προσέλκυσε επιπλέον 13 αεροπορικές εταιρείες, πριν καν καλά- καλά υποχωρήσουν οι ισχυρές αναταράξεις που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τον διεθνή τουρισμό.

Δεν είναι τυχαίο, που ήδη έχει προκρατηθεί το 93% των εγκαταστάσεων της Α’ Φάσης στο Πάρκο Τεχνολογίας Thess INTEC, δηλαδή περίπου 19.000 τ.μ., πριν καν ολοκληρωθούν οι μελέτες. Και δεν είναι τυχαίο που ο ιδιωτικός τομέας σπεύδει να εξασφαλίσει παρουσία στο Thess INTEC, αφού με ασύλληπτη για τα ελληνικά πράγματα αποφασιστικότητα και ταχείς ρυθμούς, η έκταση των 760 στρεμμάτων , επιστράφηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στο Δημόσιο, στη συνέχεια παραχωρήθηκε στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, ρυθμίστηκαν ένα σωρό νομικά ζητήματα, συστάθηκε ο φορέας  υλοποίησης και όλα προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος.

Η λέξη «χρονοδιάγραμμα» αρχίζει να ενοχλεί, όταν η συζήτηση στρέφεται στην υπόθεση του Μετρό, ένα έργο με πολλές ανατροπές, καθυστερήσεις, παθογένειες που σε σημαντικό βαθμό απεικονίζουν νοοτροπίες και πρακτικές που έχουν γίνει βραχνάς για την πόλη. Κάναμε υπομονή 15-16 χρόνια, κάποια στιγμή, το Μετρό, που έχει μπει για τα καλά στη δύσκολη ….ηλικία της εφηβείας, θα ενηλικιωθεί τεχνικά και λειτουργικά και θα αποδοθεί στην πόλη.

Ο ΟΛΘ και το ιδιωτικό μάνατζμεντ, στους επόμενους μήνες θα αναθέσουν σε ανάδοχο την επέκταση του 6ου προβλήτα – άλλωστε το «ζητάει» η αύξηση στα διακινούμενα containers – ενώ αν ξεκινήσει και το έργο της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης, στα επόμενα χρόνια θα έχουμε ένα πραγματικό hub διαμεταφορών . Το λέμε δε αυτό, επειδή στις επόμενες ημέρες, αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ Εγνατίας Οδού ΑΕ και Άκτωρα, για το έργο της απευθείας οδικής σύνδεση του ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό.

Έργα υπάρχουν ακόμη πολλά που έχουν δρομολογηθεί, έργα που δεν είναι της «βιτρίνας», αλλά είναι μεγάλης βαρύτητας για τις οικονομικές υποδομές, για το περιβάλλον, για τις μετακινήσεις και τις μεταφορές, για τις υποδομές υγείας, για τη μεταποίηση. Και οι ιδιώτες, Έλληνες και ξένοι, μεγάλες εταιρείες και funds, είναι στην αφετηρία για μεγάλες επενδύσεις στην πόλη, στο νομό, στη Μακεδονία.

Κάτι αλλάζει λοιπόν και καλύτερα να το πιστέψουμε και να υποστηρίξουμε αυτή τη δυναμική δίνοντάς της μεγαλύτερη ώθηση, γιατί η Θεσσαλονίκη δεν ήταν και δεν είναι αναγκαστικά «καταδικασμένη» στην εσωστρέφεια και στην αδράνεια.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ