ΟΑΣΘ: Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τα 180 λεωφορεία

ΟΑΣΘ: Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τα 180 λεωφορεία

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τα 180 αστικά λεωφορεία που θα μισθώσει με leasing o OAΣΘ, μετά την ανάρτηση στο ΕΣΗΔΗΣ της απόφασης με την οποία έγινε αποδεκτή η Τεχνική Προσφορά του μοναδικού υποψηφίου, της “MED BUSS & TRUCK CENTER AE” , του ομίλου Παπαδάκη. Επόμενο βήμα θα είναι η αποστολή του φακέλου, από τον ΟΑΣΘ, στο Ελεγκτικό Συνέδριο. 

Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, του μοναδικού υποψηφίου που έμεινε να διεκδικεί την ανάθεση του έργου για 30 μήνες, φέρνει πλησιέστερα το χρόνο ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας καθώς ο ΟΑΣΘ επείγεται να ενισχύσει το στόλο του μέσα στο Σεπτέμβριο και σε περίοδο που η αναζωπύρωση του covid-19 πιέζει ακόμη περισσότερο για τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης των πολιτών.

Στόχος του ΟΑΣΘ είναι, να βγει στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ως το τέλος Σεπτεμβρίου, το 50% των λεωφορείων που θα εξασφαλισθούνε με το διαγωνισμό, ενώ κάνοντας χρήση των προαιρέσεων του διαγωνισμού, ο Οργανισμός, στις αρχές του 2021 θα προχωρήσει στη μίσθωση ακόμη 180 λεωφορείων. 

Η Επιτροπή του Διαγωνισμού, εισηγήθηκε υπερ της έγκρισης της Τεχνικής Προσφοράς που αφορά στη μίσθωση, αξιολογώντας θετικά την ποιότητα των προσφερόμενων λεωφορείων ( λαμβάνοντας υπόψη τις προδιαγραφές του διαγωνισμού) , την ηλικία των λεωφορείων και, την τεχνική υποστήριξη των λεωφορείων κατά τη συμβατική περίοδο. 

Το “πακέτο” της προσφοράς

Σημειώνεται ότι η “MED BUSS & TRUCK CENTER” προσφέρει συνολικά 180 λεωφορεία, 79 αρθρωτά και 101 κανονικά. Όλα τα λεωφορεία είναι ντιζελοκίνητα, κατηγορίας Euro 5, των κατασκευαστών ΜΑΝ (Lion’s City A21 και Α23), Mercedes Benz ( O 530 & O 530 G), Solaris Urbine 18,Volvo 7700 A.

Τα λεωφορεία διαθέτουν τα απαραίτητα ηλεκτρονικά βοηθήματα, προεγκατάσταση για εγκατάσταση ακυρωτικών και εκδοτικών μηχανημάτων, ενώ ο υποψήφιος ανάδοχος θα αναθέσει σε υπεργολάβο, στη “ LINK Technologies”, το σύστημα τηλεματικής, στην εταιρεία δηλαδή που έχει αναπτύξει και υποστηρίζει το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ. 

Σύμφωνα με την Επιτροπή, ο υποψήφιος ανάδοχος, πέραν των λεωφορείων που προσφέρει και τα οποία “είναι άριστης ποιότητας, χωρίς βλάβες ή ελαττώματα”, και  “σε πλήρη λειτουργική κατάσταση”, είναι επίσης σε θέση να εξασφαλίσει τη συντήρησή τους, με αυτοκινούμενα συνεργεία αλλά και τις πλήρως εξοπλισμένες εγκαταστάσεις που διαθέτει στη Θεσσαλονίκη, ενώ προσφέρει επικουρικά και ολοκληρωμένη Γραμμή Συνεργείου στην Ελευσίνα.  

Ο ΟΑΣΘ χρειάζεται “μαγικά”

Για τον ΟΑΣΘ και το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο στόχος είναι ένας: η βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών προκειμένου να φθάσουνε σε ανεκτό επίπεδο. “Μαγικά για τον ΟΑΣΘ”, όπως είπε στο GRTimes.gr,  γνώστης των προβλημάτων του Οργανισμού. Ο μισός σχεδόν στόλος του ΟΑΣΘ είναι παροπλισμένος επειδή η κατάσταση των λεωφορείων είναι τόσο άσκημη, που “δεν σηκώνει βελτίωση”.

Υπενθυμίζεται ότι τέλος Οκτωβρίου θα πρέπει να αποσυρθούν 89 λεωφορεία που πλησιάζουν τα 23 χρόνια ζωής, όταν σήμερα το 60% των λεωφορείων του Οργανισμού είναι άνω των 14 ετών. 

Σημειωτέον ότι τα λεωφορεία που προσφέρει ο υποψήφιος ανάδοχος έχουν κατά μέσο όρο ηλικία 12,75 έτη.

Ένας χρόνος, αγώνας δρόμου

Ο ΟΑΣΘ, αποτελεί case study προβληματικού Οργανισμού και αποτελεί μεγάλο στοίχημα για ΥΠΥΜΕ, διοίκηση του συγκοινωνιακού φορέα αλλά και τους εργαζομένους σε αυτόν, η βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Τον τελευταίο χρόνο από πλευράς κυβέρνησης ο “κοκκινισμένος” Οργανισμός χρηματοδοτήθηκε γενναία, προχώρησε η κρίσιμη εκχώρηση περιφερειακών γραμμών στην Κοινοπραξία τεσσάρων ΚΤΕΛ, βγήκε ο διαγωνισμός για τη μίσθωση λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ, μετά από νομοθετικές ρυθμίσεις που επιπλέον έδωσαν λύση στην είσπραξη απαιτήσεων από πλευράς Δημοσίου, όπως και την κρατική αποζημίωση για την κοινωνική πολιτική. 

Επιχειρησιακά ο ΟΑΣΘ ισορροπεί σε τεντωμένο σκοινί, χρειάζεται τα μισθωμένα λεωφορεία, περιμένει να αξιοποιήσει και τα 50 που με χρησιδάνειο αποκτά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, αλλά μεγάλη ανάσα θα πάρει μόνο με την αγορά των καινούργιων λεωφορείων που θα προμηθευτεί το ΥΠΥΜΕ για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ωσότου ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το χαρακτήρα των αστικών λεωφορειακών συγκοινωνιών. 

Κινητοποίηση εργαζομένων

Εν τω μεταξύ, σήμερα, κατεβαίνουν σε 4ωρη στάση εργασίας και οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, καθώς δεν έχουν ικανοποιηθεί αιτήματά τους σχετικά με τη ΣΣΕ, ενώ θα ληφθούν αποφάσεις από το Συνδικάτο για τις επόμενες διεκδικητικές κινήσεις των εργαζομένων.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top