ΟΑΣΘ: Έρχεται διαγωνισμός για γενικό lifting σε 150-200 “σαπάκια”

ΟΑΣΘ: Έρχεται διαγωνισμός για γενικό lifting σε 150-200 “σαπάκια”

Ένα ακόμη διαγωνισμό πρόκειται να βγάλει στον αέρα ο ΟΑΣΘ, αυτή τη φορά για να γίνει ένα γενικό lifting σε περίπου 150-200 λεωφορεία ιδιοκτησίας του Οργανισμού, τα περισσότερα από τα οποία κυκλοφορούν, αλλά κάθε λίγο και λιγάκι βγάζουν διάφορες βλάβες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, o διαγωνισμός αυτός θα προβλέπει δαπάνη έως και 2 εκατ. ευρώ, ποσό που θα αντληθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ, παρότι ως γνωστόν, τα οικονομικά του Οργανισμού είναι εξαιρετικά στενά και συνεχίζει να λειτουργεί μόνο επειδή αιμοδοτείται με δεκάδες εκατομμυρίων από τον κρατικό κορβανά.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΑΣΘ καθ. Γιώργος Σκόδρας, επιβεβαίωσε την πληροφορία, συμπληρώνοντας ότι οι συχνές βλάβες σε πάρα πολλά λεωφορεία του στόλου του, καθιστούν αναγκαία μία εκτεταμένη συντήρηση. Ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί πριν το τέλος της φετινής χρονιάς και η σύμβαση θα εκτελεστεί μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2022.

Η «επιχείρηση lifting» των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορούν με ευθύνη του ΟΑΣΘ, περιλαμβάνει βεβαίως και τη συντήρηση των 49 λεωφορείων που αγόρασε από τη Λειψία ο Δήμος Θεσσαλονίκης, για τα οποία όμως θα δοθούν επιπλέον 1,63 εκατ. ευρώ.

Έτσι ο λογαριασμός για τα περίπου 150-200 «σαπάκια» του ΟΑΣΘ – όπως έχει επικρατήσει να αποκαλούνται- και τη συντήρηση των λεωφορείων του Δήμου, θα πλησιάσει προϋπολογιστικά τα 3 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τα λεωφορεία που ήρθαν από τη Λειψία, ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί άμεσα, κάτι που δεν έγινε έως τώρα επειδή έπρεπε να εξασφαλισθεί έγκριση πολυετίας λόγω του ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός της επόμενης χρονιάς. Ο ΟΑΣΘ, που έχει αναλάβει την υποχρέωση συντήρησης των λεωφορείων ( σ.σ. όπως και των εξόδων μεταφοράς τους από τη Γερμανία στη Θεσσαλονίκη) , θα χρηματοδοτήσει την εγκατάσταση κλιματιστικών μονάδων επειδή δεν διαθέτουν, καθώς επίσης την αντικατάσταση των φίλτρων DPF (φίλτρα μικροσωματιδίων) . Επιπλέον, στην προϋπολογισμένη δαπάνη περιλαμβάνεται η γενική συντήρηση των λεωφορείων, αλλά και η τακτική τους συντήρηση για 24 μήνες.

Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η υλοποίηση της συμπληρωματικής προμήθειας με leasing, 80 λεωφορείων από τη MED BUS & TRUCK, που ήδη έχει εφοδιάσει τον ΟΑΣΘ με 180 λεωφορεία. Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε 3 Αυγούστου και ήδη έχουν έρθει στη Θεσσαλονίκη 54 λεωφορεία, τα οποία ταξινομούνται. Σε αυτά μπαίνουν τα εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων και γίνεται η σύνδεση με το σύστημα τηλεματικής. Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου και ως την Έκθεση θα έχουν παραληφθεί και τα υπόλοιπα.

Το σημαντικό στην περίπτωση των μισθωμένων λεωφορείων είναι ότι η MED BUS & TRUCK έχει αναλάβει και την ευθύνη συντήρησης των οχημάτων, όπως άλλωστε ισχύει και για τα 180 με τα οποία προμήθευσε τον ΟΑΣΘ, με τη βασική σύμβαση.

Να σημειωθεί ότι οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχουν βελτιωθεί ουσιωδώς από τότε που η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ και κ/ξ τεσσάρων ΚΤΕΛ έχουν αναλάβει 31 περιαστικές αλλά και τοπικές γραμμές του ΟΑΣΘ.

Ωστόσο, η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, η μίσθωση λεωφορείων και όλες οι άλλες ενέργειες που έγιναν και γίνονται για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες που παρέχονται στο επιβατικό κοινό, δεν δίνουν οριστική απάντηση στο «θέμα ΟΑΣΘ», καθώς μετά από παράταση που δόθηκε στην εκκαθάριση του Οργανισμού, η ζωή του λήγει τέλος 2022.

Θα πρέπει το αρμόδιο Υπουργείο να αποφασίσει για το τι τελικώς θα γίνει με τον ΟΑΣΘ, όπως και να τοποθετηθεί επί της έκθεσης αποτίμησης του Οργανισμού που έχει παραδοθεί από μήνες στα Υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών, όπως και Οικονομικών.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ