ΟΑΣΘ: Εξελίξεις πριν τη ΔΕΘ σε πολλά μέτωπα αντιπαραθέσεων-Νέα ΣΣΕ

ΟΑΣΘ: Εξελίξεις πριν τη ΔΕΘ σε πολλά μέτωπα αντιπαραθέσεων-Νέα ΣΣΕ

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Το ένα μέτωπο αντιπαραθέσεων προσπαθεί να κλείσει ο ΟΑΣΘ και άλλο αναθερμαίνεται, καθώς από τη μια πλευρά είναι πλέον κοντά στην τελική συμφωνία με τους εργαζομένους για τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και, από την άλλη, μεθαύριο Πέμπτη 8/9 είναι η δικάσιμος της αγωγής έξωσης που κατέθεσε ο ΠΣΑΘ «ο Ηρακλής» για χρωστούμενα ενοίκια 8 εκατ. ευρώ και πλέον.

Σήμερα αναμένεται να κλείσει επιτέλους, στη Γενική Συνέλευση Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, η εκκρεμότητα που λέγεται Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και η οποία, διαρκεί, σε πολλαπλά επίπεδα διαβουλεύσεων, για περισσότερο από ενάμισι χρόνο.

Η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά και το αρμόδιο υπουργείο, επιδιώκουν παραμονές της 86ης ΔΕΘ,  το κλείσιμο αυτής της εκκρεμότητας, που έχει προκαλέσει σειρά κινητοποιήσεων από πλευράς εργαζομένων κατά τους τελευταίους μήνες, με στάσεις εργασίας και απεργίες. Άλλωστε το μήνυμα ήταν σαφές, χωρίς συμφωνία για την ΕΣΣΕ, οι κινητοποιήσεις θα ενταθούν στη διάρκεια της ΔΕΘ.

Το τελικό σχέδιο της ΕΣΣΕ διαμορφώθηκε κατά την προηγούμενη εβδομάδα μεταξύ του νέου επικεφαλής του ΟΑΣΘ κ. Κώστα Ταγγίρη, του προέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ κ. Δήμκα και του νομικού συμβούλου του ΥΠΟΜΕ, για να περάσει με πλειοψηφία την προηγούμενη Παρασκευή από το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΟΑΣΘ.

Σήμερα οι εργαζόμενοι, στις γενικές συνελεύσεις που θα πραγματοποιηθούν πρωί και απόγευμα( σ.σ. λόγω της εργασίας πολλών υπαλλήλων σε βάρδιες) θα φανεί  εάν τελικά υποστηρίζουν την εισήγηση του προεδρείου του ΣΕΟΑΣΘ, αφού η νέα ΣΣΕ συνεπάγεται την απώλεια εσόδων από μη μισθολογικές παροχές για το 2021 ( σ.σ. επιδόματα για παιδικούς σταθμούς, κατασκηνώσεις, αποζημιώσεις περισσοτέρων αναπαύσεων κ.αλ.) .

Υπενθυμίζεται ότι όλους τους προηγούμενους μήνες συζητείτο η υπογραφή ΕΣΣΕ για τα έτη 2021-2022 και, τώρα πλέον, η νέα Σύμβαση, θα καλύπτει τη διετία 2022-2023. Κατ’ επέκταση, αποκλείεται η αναδρομικότητα των παροχών για το 2021, οπότε μέρος των  μη μισθολογικών ωφελημάτων που θα είχαν οι εργαζόμενοι κατά το έτος εκείνο, χάνεται.

Κονδύλι 4,2 εκατ. για 2022-2023

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, το κονδύλι για την κάλυψη αυτών των μη μισθολογικών παροχών, στα έτη 2022-2023, έχει εξασφαλισθεί και ανέρχεται σε περίπου 4,2 εκατ. ευρώ από τα οποία σχεδόν 2 εκατ. ευρώ αφορούν ενισχύσεις για κοινωνικούς λόγους που θα χορηγούνται μετά από σχετικές εισηγήσεις.

Από πλευράς εκπροσώπων παρατάξεων, εκφράσθηκαν ενστάσεις για τη νέα ΣΣΕ , επειδή υπάρχουν απώλειες από κοινωνικού χαρακτήρα επιδόματα που δεν χορηγήθηκαν το 2021, αλλά το θέμα είναι ότι όλες οι παρατάξεις, πλην της ΔΑΣ, αναγνωρίζουν πως πρέπει να υπογραφεί επιτέλους, μία Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Το χάπι των απωλειών κάπως γλυκαίνεται, με δωροεπιταγές που πιθανότατα θα χορηγηθούν σε όσους εργάζονται με βάρδιες (σ.σ. οδηγούς, τεχνικό προσωπικό) για οφειλόμενες αναπαύσεις,  με ποσό που ανά δικαιούχο θα φθάνει έως τα 500 ευρώ/έτος.

Υπενθυμίζεται πως οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, από την κρατικοποίηση του Οργανισμού το καλοκαίρι του 2017, έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο, ενώ μόλις πρόσφατα λύθηκαν τα ζητήματα που αφορούσαν στα επιδόματα,  θέσης ευθύνης και ανθυγιεινό.

Οι παροχές της νέας ΕΣΣΕ:

Όπως διαπιστώνεται από το σχέδιο της ΣΣΕ για τη διετία 2022-2023 (σ.σ. αναμένεται να δοθεί παράταση ζωής στον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ μέχρι τουλάχιστον και το 2023) με τα 19 άρθρα της ΕΣΣΕ και με τις  μη μισθολογικές παροχές, καλύπτονται υπολογίσιμες δαπάνες των εργαζομένων του Οργανισμού, αλλά και των μελών των οικογενειών τους.

Έτσι, καταβάλλονται ανά μήνα για την κάλυψη της δαπάνης φοίτησης των παιδιών σε βρεφονηπιακούς, παιδικούς και ειδικούς σταθμούς, τα εξής ποσά.

1 παιδί € 180,00
2 παιδιά € 210,00
3 παιδιά € 290,00
4 παιδιά € 370,00
για κάθε επιπλέον παιδί € 100,00

 Επίσης, καταβάλλεται ποσό για την κάλυψη κατασκηνωτικής δαπάνης, για 15 ημέρες, ενώ το κυριότερο, προβλέπεται έκτακτη χρηματική ενίσχυση για κοινωνικούς λόγους, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Εργατικών .

Επιπλέον, η ΕΣΣΕ προβλέπει για όλους τους οδηγούς κίνησης και συντήρησης για κάθε ημέρα πραγματικής εργασίας, τροφεία  5 ευρώ ανά ημέρα.

Η ΕΣΣΕ λύνει ένα θέμα που στο παρελθόν είχε γίνει αιτία σφοδρής αντιπαράθεσης εργαζομένων και προηγούμενης διοίκησης, των ημερών ανάπαυσης- ρεπό, που δικαιούνται όσοι εργάζονται σε μεταβαλλόμενο κύκλωμα, δηλαδή κυρίως οδηγοί και τεχνικό προσωπικό.

 Συγκεκριμένα, το προσωπικό που εργάζεται σε μη μεταβαλλόμενο κύκλωμα λαμβάνει συνολικά 104 ημέρες ανάπαυσης και επιπλέον 9 ημέρες κατά τις επίσημες.

Το προσωπικό που εργάζεται σε μεταβαλλόμενο κύκλωμα εργασίας λαμβάνει συνολικά 104 ημέρες ανάπαυσης και επιπλέον 9 ημέρες ανάπαυσης αλλά, κι΄ακόμη 5 ημέρες αδείας. Σύνολο 118 ημέρες αδείας. Επίσης όσοι εργαστούν την Καθαρά Δευτέρα και την εορτή του πολιούχου της Θεσσαλονίκης (26η Οκτωβρίου) θα αποζημιωθούν με την νόμιμη αποζημίωση περί αργιών σύμφωνα με τον 4354/2015.

Μεταξύ άλλων, με τη νέα ΕΣΣΕ ο ΟΑΣΘ αναλαμβάνει, το κόστος ανανέωσης των επαγγελματικών διπλωμάτων, καλύπτει έξοδα επιμόρφωσης του προσωπικού του και, δύναται να προσλαμβάνει 1 μέλος της οικογενείας υπαλλήλου του, μέχρι πρώτου βαθμού συγγενείας ή την σύζυγο εργαζόμενου του Οργανισμού, που έχασε τη ζωή του ή κατέστη ανίκανος για οποιαδήποτε εργασία, εξαιτίας εργατικού ατυχήματος κατά την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων, σε θέση ανάλογη των προσόντων του.

Επίσης ικανοποιείται το αίτημα των συνδικαλιστών που επέμεναν να παρακρατεί ο ΟΑΣΘ, από τη μισθοδοσία των εργαζομένων , εισφορές υπέρ ΣΕΟΑΣΘ , του Ταμείου Αλληλοβοηθείας του ΣΕΟΑΣΘ, του Μερισματικού Λογαριασμού Αλληλεγγύης του ΣΕΟΑΣΘ και συμμετοχής σε Ομαδικό Συμβόλαιο Ασφαλιστικής Κάλυψης.

Εάν εξαιρεθούν οι απώλειες του 2021, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, με τη νέα ΕΣΣΕ, φαίνεται πως «κλείνουν ένα καλό deal» για τη διετία 2022-2023, σε μία εποχή που ακόμη δεν έχει αποφασισθεί η επόμενη ημέρα για τις λεωφορειακές αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και που οι παλιοί, πρώην μέτοχοι, ετοιμάζονται για δικαστικές προσφυγές, ενώ στην ίδια οδό κινούνται και οι 1.374 μέτοχοι του «ο Ηρακλής», οι περισσότεροι από τους οποίους είναι ζημιωμένοι σε δύο ταμπλό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top