ΟΑΣΘ και Εργαζόμενοι, συμφώνησαν ότι διαφωνούν για τη Σ.Σ.Εργασίας

ΟΑΣΘ και Εργαζόμενοι, συμφώνησαν ότι διαφωνούν για τη Σ.Σ.Εργασίας

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Προσωρινή ανακωχή στον ΟΑΣΘ, μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων, αφού μέσα στην επόμενη εβδομάδα και οι δύο πλευρές θα πρέπει να υποβάλλουν στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκο Σταθόπουλο τις θέσεις τους όσον αφορά τους όρους της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του GRTimes.gr, σε ένα πράγμα είναι βέβαιο ότι συμφωνούν εργαζόμενοι και διοίκηση του ΟΑΣΘ, στο ότι διαφωνούν σε πάρα πολλά σημεία σχετικά με τη ΣΣΕ που πρέπει να υπογραφεί.

Οι εργαζόμενοι ζήτησαν από τον Γενικό Γραμματέα, να παραταθεί για ένα εξάμηνο η ΣΣΕ που εκπνέει και η οποία καλύπτει τα μισθολογικά τους θέματα, προκειμένου να δοθεί χρόνος, μετά και την υποχώρηση του πανδημικού κύματος, να συζητηθούν οι όροι της νέας Σύμβασης. Επίσης πρότειναν, να υπάρξει συνεννόηση με τον Ο.ΣΥ., ώστε αν είναι δυνατόν, να συμφωνηθεί μία ενιαία σύμβαση ή, διαφορετικές μεν συμβάσεις, αλλά με ταυτόσημους όρους.

Τις θέσεις του ΣΕΟΑΣΘ παρουσίασαν ο πρόεδρος του Συνδικάτου κ. Γιάννης Δήμκας και ο γενικός γραμματέας  κ. Κώστας Αγγελούδης.

Τη διοίκηση του ΟΑΣΘ εκπροσώπησε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος καθ. Γιώργος Σκόδρας και ο γενικός διευθυντής κ. Γιάννης Ρεντζεπέρης.

Ο κ. Σκόδρας επανέλαβε τη θέση του ότι στον κρατικό ΟΑΣΘ οι εργαζόμενοι πρέπει να συνταχθούν με τα όσα προβλέπονται από το Ενιαίο Μισθολόγιο και πως δεν μπορεί να υπάρχει εξαιρετική μεταχείριση όπως συμβαίνει με τη δεύτερη προσωπική διαφορά και τις περισσότερες ημέρες ανάπαυσης/ρεπό, από αυτά που προβλέπει ο νόμος.

Για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, παράταση στη ΣΣΕ δεν μπορεί να δοθεί, γιατί εκείνη που υπήρχε έληξε στις 31/12/2017 και η επόμενη, της διοίκησης Παππά, δεν έχει εγκριθεί. Η διοίκηση του Οργανισμού εμμένει στο σεβασμό της νομιμότητας, όπως υπογραμμίσθηκε.

Εν τέλει, όπως όλα δείχνουν, η καυτή πατάτα καταλήγει στα χέρια του Υπουργείου και θα πρέπει το θέμα να επιλυθεί κεντρικά καθώς όπως φαίνεται, διοίκηση και εργαζομένους, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στη Σ.Σ.Ε., τους χωρίζουν αρκετά.

Ο κ. Σταθόπουλος, περιμένει εγγράφως τις θέσεις τόσο της διοίκησης, όσο και των εργαζομένων προκειμένου να δει τι θα μπορέσει να κάνει στο πλαίσιο της διαβούλευσης για μισθολογικά και μη μισθολογικά θέματα.

Να σημειωθεί πως το Συνδικάτο δεν δέχεται ότι το κόστος για τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ είναι κατά μέσο όρο υψηλότερο κατά 30% από ότι των αντίστοιχων εργαζομένων του Ο.ΣΥ. Σε ό,τι δε αφορά τα ρεπό/αναπαύσεις, υποστηρίζεται ότι ο νόμος προβλέπει 104 αναπαύσεις για τους εργαζόμενους με βάρδιες, όσα δηλαδή και τα Σαββατοκύριακα, αλλά κατά τον κ. Δήμκα ο νόμος θέτει τα 104 ρεπό ως βάση και, πως οτιδήποτε άλλο καθορίζεται με Σ.Σ.Εργασίας ή με συμφωνία εργοδότη- εργαζόμενου, υπερισχύει.

Σήμερα νωρίτερα, από τις 5 ως και τις 10 π.μ., οι εργαζόμενοι είχαν κάνει προειδοποιητική στάση εργασίας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ