ΟΑΣΘ: Πάνω από 500 λεωφορεία και “εκπλήξεις” για το επιβατικό κοινό

ΟΑΣΘ: Πάνω από 500 λεωφορεία και “εκπλήξεις” για το επιβατικό κοινό

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

«O OAΣΘ γίνεται 65 ετών και τάχει …500!». Mε αυτή την καμπάνια, την πρώτη που κάνει ο Οργανισμός τα τελευταία χρόνια, απευθύνεται προς το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, προσπαθώντας να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του.

Τώρα πλέον, με ενισχυμένο το στόλο του ΟΑΣΘ, η διοίκηση του Οργανισμού μπορεί να απευθυνθεί στους Θεσσαλονικείς και να τους ζητήσει να εμπιστευθούνε για τις ασφαλείς μετακινήσεις του, τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, τόνισε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του φορέα καθ. Γιώργος Σκόδρας, στη διάρκεια εκδήλωσης για την ενημέρωση των δημοσιογράφων.

Η πανδημία έχει αφήσει βαριά σκιά και στις αστικές συγκοινωνίες και ο Οργανισμός ρίχνει μεγάλο βάρος στις απολυμάνσεις των οχημάτων και τα μέτρα προστασίας. Επειδή δεν μπορεί να απαιτήσει τον εμβολιασμό των εργαζομένων του, περιορίζεται αναγκαστικά στα τεστ, στα άλλα μέτρα προστασίας και στην ισχυρή παρότρυνση για εμβολιασμό. Υπολογίζεται ότι ποσοστό 40% των εργαζομένων, μικρότερο του μέσου όρου της χώρας, ανήκει στους ανεμβολίαστους, πολλοί από τους οποίους όμως είναι υπάλληλοι γραφείου.

Στα 400 plus, αγγίζει τα 500

Τον Ιούλιο του 2019, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, εκτελούσαν δρομολόγια μόλις 235 λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν, περισσότερα από 400 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης και σύντομα θα είναι περισσότερα από 500.

Από τα 400 λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, 180 λεωφορεία είναι αυτά που πήρε με leasing o OAΣΘ, 20 λεωφορεία είναι από τα 49 παραχωρημένα από το Δήμο Θεσσαλονίκης, 120 και πλέον λεωφορεία  είναι των ΚΤΕΛ που καλύπτουν περιαστικές και τοπικές γραμμές, ενώ 90-100 είναι ιδιοκτησίας του ΟΑΣΘ. Εάν προστεθούν και τα επιπλέον 80 λεωφορεία που προμηθεύεται ο ΟΑΣΘ, πάλι με leasing από την MED BUS & TRUCK CENTER, ο αριθμός των λεωφορείων λίαν συντόμως θα ξεπερνάει τα 500.

«Μετά από δύο χρόνια προσπαθειών, μπορούμε πλέον να απευθυνθούμε στους Θεσσαλονικείς και να τους ζητήσουμε να εμπιστευθούν τα λεωφορεία σαν ασφαλές μέσο μεταφοράς» , τόνισε ο κ. Σκόδρας.

Μειωμένη κίνηση, τραγικά μειωμένα έσοδα

Και όπως το επιβατικό κοινό χρειάζεται το λεωφορείο για τις μετακινήσεις του, έτσι και ο ΟΑΣΘ χρειάζεται την «πελατεία» του, καθώς οι πληρότητες παραμένουν πολύ χαμηλές, κάτω του 25% κατά μέσο όρο. Σαν αποτέλεσμα, το 2020, τα μηνιαία έσοδα ήταν περίπου στο 1 εκατ. €, όταν το 2019- μία κακή χρονιά για τις αστικές συγκοινωνίες- ήταν στα 3 εκατ.€.

Σε ότι αφορά τη δεύτερη παρτίδα των λεωφορείων που μισθώθηκαν, έχουν παραληφθεί τα 58 από τα επιπλέον 80 λεωφορεία που προμηθεύεται ο ΟΑΣΘ. Μάλιστα τα 42 είναι έτοιμα για να μπούνε σε κυκλοφορία, μόλις αύριο γίνουν οι πρώτες απολυμάνσεις.

Σημειώνεται ότι ήδη ο ΟΑΣΘ, με leasing, έχει παραλάβει 180 λεωφορεία από την MED BUS and TRUCK και, με την επέκταση της αρχικής σύμβασης, παίρνει ακόμη 80.

«Η Θεσσαλονίκη αυτή την περίοδο και σε καθημερινή βάση, χρειάζεται 394 λεωφορεία για να καλύπτεται το συγκοινωνιακό έργο. Εμείς διαθέτουμε ήδη περισσότερα από 400, ώστε να  καλύπτουμε μεγαλύτερες ή έκτακτες ανάγκες, όπως στη γραμμή ‘52’ που εξυπηρετεί τη Σίνδο και τις μετακινήσεις των φοιτητών», εξήγησε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και πρόσθεσε:

«Γεγονός είναι ότι το 50% των επιβατών του ΟΑΣΘ βρίσκεται στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Χρειάζεται ανασχεδιασμός των δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού γι’ αυτό θα βγει διαγωνισμό για την διενέργεια έρευνας ικανοποίησης κοινού, που θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους. Θα αποτυπωθεί σε αυτή η κατάσταση των συγκοινωνιών  στη Δυτική Θεσσαλονίκη και, σε ορισμένες περιοχές στα Ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος».

Δύο διαγωνισμοί συντήρησης λεωφορείων

Ο ΟΑΣΘ περιμένει την έγκριση πολυετίας για να προκηρύξει το διαγωνισμό συντήρησης των 49 λεωφορείων που αγόρασε από τη Λειψία ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ενώ θα προκηρύξει ακόμη ένα διαγωνισμό για 150-200 λεωφορεία του, που είναι μεν σε κυκλοφορία αλλά χρειάζονται ένα γερό lifting.

H κατάσταση του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ήταν τόσο κακή, που ήδη κατατέθηκαν πινακίδες 232 λεωφορείων ενώ ως το τέλος του χρόνου θα κατατεθούν οι πινακίδες επιπλέον 200 λεωφορείων, το οποίο σημαίνει ότι τα περισσότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ είναι για απόσυρση, για scrap, αφού συνολικά τα λεωφορεία ιδιοκτησίας του Οργανισμού είναι 622. Δηλαδή αν μείνει με 190 αξιόμαχα λεωφορεία ο ΟΑΣΘ, θα πρέπει να είναι και ευχαριστημένος.

Ο ΟΑΣΘ ετοιμάζεται να παρουσιάσει στην 85η ΔΕΘ τις βελτιώσεις που έχει πετύχει μέσα στην τελευταία διετία, όπως και μία καλή είδηση στην Τηλεματική, που τη φυλάει για έκπληξη.

Στην ενημέρωση των δημοσιογράφων παρών ήταν και το μέλος δ.σ. του ΟΑΣΘ κ. Θεόδωρος Τζιαμπαζής.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ