Το γενναιόδωρο μέρισμα των 1,42 ευρώ/μετοχή θα διανείμει από τα κέρδη του 2020 η ΟΛΘ Α.Ε., παρότι η περυσινή χρονιά χαρακτηρίσθηκε από τις αναταράξεις και τη μεταβλητότητα που προκάλεσε ο covid-19, ενώ βεβαίως βρίσκεται σε εξέλιξη και το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα των 180 εκατ. ευρώ.
Την παραπάνω απόφαση έλαβε η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε., που διεξήχθη διαδικτυακά και η οποία, άνοιξε με αναφορά στην απώλεια του λιμενεργάτη Δημήτρη Θηρίου, συνεπεία εργατικού ατυχήματος που συνέβη το περασμένο Σάββατο και που διερευνάται με εντολή της διοίκησης της Εταιρείας.
Η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. και βεβαίως η πλευρά Σαββίδη που μέσω της Belterra Investments αναδεικνύεται στο μεγαλύτερο μέτοχο της εισηγμένης, με την απόφασή της να διανείμει το 75% των κερδών, ως μέρισμα τους μετόχους (σ.σ. πέρυσι το μέρισμα ήταν 1,17 ευρώ/μετοχή) , ανταμείβει μικρούς και μεγαλύτερους μετόχους, πριν την υποβολή δημόσιας πρότασης για την εξαγορά του συνόλου των μετοχών της Εταιρείας, την οποία όμως σκοπεύει να διατηρήσει στο ταμπλό του ΧΑΑ.
Το θέμα της δημόσιας πρότασης και του τιμήματος που θα προσφερθεί, όπως φάνηκε από ερωτήσεις, απασχολεί τους μετόχους, ωστόσο σε αυτή τη φάση ο προτείνων, που θα είναι η Belterra, συντάσσει το σχετικό ενημερωτικό δελτίου που θα πρέπει να κατατεθεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Επενδύσεις 25 εκατ. σε εξέλιξη
Από τα highlights της δίωρης συνέλευσης θα πρέπει να υπογραμμισθούνε τα κάτωθι, που αφορούν μετόχους αλλά ευρύτερα την εν δυνάμει επίδραση του ΟΛΘ στη βορειοελλαδική οικονομία:
-Από τον Μάρτιο του 2018, που ιδιωτικοποιήθηκε ο ΟΛΘ, μέχρι τον Ιούνιο του 2021, έγιναν επενδύσεις 38,5 εκατ. ευρώ, ενώ μέσα στο 2021 και ως τις αρχές του 2022, θα γίνουν επενδύσεις επιπλέον 25 εκατ. ευρώ.
– Βούληση μετόχων και διοίκησης είναι η επιτάχυνση στο ρυθμό εκτέλεσης του επενδυτικού προγράμματος των 180 εκατ. ευρώ, όπως δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. κ. Αθ. Λιάγκος.
– Σε ό,τι αφορά στο έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα που αντιπροσωπεύει και το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος των 180 εκατ. ευρώ, ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται από αρχές Φεβρουαρίου 2021 στη Β΄Φάση, αξιολογούνται οι προσφορές των υποψηφίων και στόχος είναι, η ανάδειξη αναδόχου προς το τέλος του καλοκαιριού. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, είναι 32-34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
-To 2020 η ΟΛΘ ΑΕ πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών, στα 71,724 εκατ. ευρώ, παρά την πανδημία, όπως και αύξηση κερδών, στα 24,588 εκατ. ευρώ προ φόρων, ενώ τα λειτουργικά της κέρδη (EBITDA), διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα ως ποσοστό επί των πωλήσεων, καταδεικνύοντας τη διατήρηση της δυναμικότητας του επιχειρησιακού λιμανιού.
-Βάσει στοιχείων του πρώτου εξαμήνου 2021, κ. Χένρικ Γιέπσεν, οικονομικός διευθυντής, είπε ότι η κίνηση στον ΟΛΘ είναι κάτι αυξημένη σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα σε ό,τι αφορά τους όγκους των εμπορευμάτων, με τα containers να έχουν το προβάδισμα .
– Η ΟΛΘ Α.Ε. σχεδιάζει επέκταση δραστηριοτήτων στη βαλκανική ενδοχώρα με τη δημιουργία και δεύτερου dry port ( ήδη διαθέτει στη Σόφια), χωρίς όμως να αποκαλύπτει περισσότερα για μία κίνηση που αποτελεί μέρος του στρατηγικού της σχεδιασμού.
Ο κ. Λιάγκος αναφέρθηκε στις κυριότερες εξελίξεις κατά το 2020, αλλά και το 2021, όπως ήταν η συμμετοχή στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια Αλεξανδρούπουλης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας, στην ίδρυση θυγατρικής και δημιουργία dry port στη Σόφια, στην επέκταση της Ελεύθερης Ζώνης του λιμένα, στην συμβασιοποίηση του έργου σύνδεσης του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ, στην πιστοποίηση κατά ISO 45001:2018, στην ανάδειξη του ΟΛΘ σε home port για την κρουαζιέρα αλλά και στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με Σποράδες και τα νησιά του Β.Α. Αιγαίου και των Κυκλάδων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας κ. Φράνκο Κούπολο, αναφέρθηκε στην παραλαβή δύο αυτοκινούμενων γερανών, ύψους επένδυσης 3,9 εκατ. ευρώ, όπως και στην υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια δύο νέων γερανογεφυρών, ύψους δαπάνης 15 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ότι ήδη έχουν παραληφθεί 12 straddler carriers, ύψους δαπάνης 9 εκατ. ευρώ.
Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση της Γ.Γ. της ΟΜΥΛΕ κας. Γουργούρη, που μετείχε ως εκπρόσωπος μετόχου, τονίσθηκε ειδικά για το συμβατικό λιμάνι, πως γίνεται η εκβάθυνσή του – κρηπίδωμα 24- και αναβαθμίζονται μετά από αξιολόγηση οι γερανοί και ο μηχανικός εξοπλισμός.
Σε αναβολή η εκλογή νέου Δ.Σ.
Από τον μακρύ κατάλογο των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, 14 συνολικά, συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν όλα, πλην του 13ου που αφορούσε την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου. Η συζήτηση του θέματος αναβλήθηκε για την επαναληπτική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 12/7/2021 καθώς ακόμη εξετάζονται οι υποψηφιότητες νέων μελών.