ΟΛΘ: Τριήμερη αποχή από τους μεταφορείς-Εδώ και τώρα λύσεις (VIDEO)

ΟΛΘ: Τριήμερη αποχή από τους μεταφορείς-Εδώ και τώρα λύσεις (VIDEO)

Ρεπορτάζ: Άννη Καρολίδου

Σε τριήμερη αποχή από κάθε φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προχώρησαν από σήμερα 6 Ιουνίου, μέχρι και την Τετάρτη 8 Ιουνίου,  24 εταιρείες μεταφοράς containers, καταγγέλλοντας καθυστερήσεις 4-5 ωρών για την είσοδο των φορτηγών στον ΟΛΘ, μέτρα από ΟΛΘ και Τελωνείο που δεν υλοποιούνται στην πράξη και ένα ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης φορτίων (ΤΟS και TAS) με ραντεβού, δαιδαλώδες που λειτουργεί… με εκτυπώσεις.

Οι μεγάλες εταιρείες, όλοι οι containerάδες, που στις 28 Φεβρουαρίου είχαν κάνει μία μονοήμερη προειδοποιητική αποχή, τώρα προχωράνε σε μια κινητοποίηση πολύ δυναμικότερη, τονίζοντας στην επιστολή που έστειλαν στη διοίκηση του ΟΛΘ και σε 14 φορείς, οικονομικούς και αυτοδιοικητικούς,  ότι αντί των λύσεων που περίμεναν, βρήκαν μπροστά τους ένα περίπλοκο δήθεν ψηφιακό σύστημα ραντεβού που κάνει τη ζωή εταιρειών και οδηγών ακόμη δυσκολότερη.

Αυτή τη φορά οι μεταφορικές επιχειρήσεις το πάνε μερικά βήματα παραπάνω, καθώς ο υπό σύσταση ΣΕΜΒΕ ανέλαβε την πρωτοβουλία να ενημερώσει τον Υφυπουργό Εσωτερικών /ΥΜΑΘ αλλά και τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, γιατί η ΟΛΘ ΑΕ είναι μεν ιδιωτική, αλλά πρέπει επαρκώς να εξυπηρετεί το μεταφορικό έργο και το  εμπόριο.

Τι ζητάνε οι μεταφορικές εταιρείες

Στην επιστολή που στάλθηκε στις 2/6/2022 στη διοίκηση του ΟΛΘ και  την οποία υπογράφουν οι επικεφαλής αυτών των 24 επιχειρήσεων, ζητάνε να περιορισθεί η αναμονή στους χώρους φορτοεκφορτώσεων στα 45 λεπτά της ώρας, εξομάλυνση της διαδικασίας ελέγχου των φορτηγών από την ‘Πύλη 16’ και άμεση αναστολή της λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος ραντεβού φορτώσεων ( TOS).

Όπως δήλωσαν μεταφορείς στο GRTimes.gr, oι ουρές έξω από την ‘Πύλη 16’, συνεχίζουν να είναι χιλιομέτρων, ενώ η συμφωνία που έκαναν ΟΛΘ και Α’ Τελωνείο και η οποία τόσο προβλήθηκε επικοινωνιακά, δεν λειτουργεί στην πράξη γιατί το Τελωνείο δεν διαθέτει αρκετό προσωπικό, ενώ ούτε ο ΟΛΘ έχει στελεχώσει με δικούς του υπαλλήλους τη μία από τις πέντε εισόδους της ‘Πύλης 16’.

Στην ίδια ουρά συνεχίζουν να περιμένουν τα φορτηγά από Τουρκία, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, τα κενά φορτηγά και τα έμφορτα. Μόνο τα Σκοπιανά κενά φορτηγά που έρχονται για να πάρουν μεταλλεύματα, είναι κοντά 200. Όλα τα φορτηγά, σε μια ουρά, από μία Πύλη.

Καθυστερήσεις πολύωρες για την είσοδο από την ‘Πύλη 16’ αλλά και καθυστερήσεις στην λεγόμενη ‘πλατεία’ του ΣΕΜΠΟ΄για την φόρτωση και εκφόρτωση των φορτηγών.

Σε ό,τι αφορά το πληροφοριακό σύστημα, λέχθηκε ότι οι εταιρείες αφ’ ενός δεν βρίσκουν διαθέσιμα ραντεβού  και αφ΄ετέρου, είναι τόσο περίπλοκο το σύστημα, που δεν ευκολύνει τη διακίνηση.

Το ψηφιακό πληροφοριακό σύστημα στο Λιμάνι του Πειραιά, δουλεύει «ρολόι», όπως είπαν στο GRTimes.gr,  επειδή ο οδηγός, εύκολα, με μία ηλεκτρονική κάρτα στην οποία έχουν εισαχθεί ψηφιακά όλα τα στοιχεία που πρέπει να ελεγχθούν , μπορεί  εύκολα και γρήγορα να ολοκληρώσει τη διαδικασία ελέγχου. Στον ΟΛΘ, ζητάνε από τον οδηγό, εκτυπωμένα τα ραντεβού, την άδεια του τελωνείου και την άδεια εξαγωγής. Αποτέλεσμα; το φορτηγό, πρέπει πρώτα να πάρει από την  εταιρεία για εκτυπώσεις και μετά να πάει στο λιμάνι ή, αν έχει κλείσει ραντεβούν, κάποιο στέλεχος της εταιρείας να κάνει delivery τις έγχαρτες άδειες. Ετσι, στα ιδιωτικά πάρκινγκ – depot γύρω από το λιμάνι, υπάρχουν τέσσερις φορές περισσότερα containers από ότι μέσα στον ΟΛΘ, επειδή οι διαδικασίες δεν μπορούν εύκολα και γρήγορα να εκτελεστούν ψηφιακά.

Οι μεταφορικές επιχειρήσεις, όπως τονίσθηκε στο GRTimes.gr, δεν είναι αυτές που θα δώσουν λύσεις στον ΟΛΘ, ο ΟΛΘ και το Τελωνείο, θα πρέπει να βρούνε τον τρόπο να εξυπηρετεί τις εταιρείες, αλλιώς οι κινητοποιήσεις θα υπάρξει συνέχεια στις κινητοποιήσεις.

Να σημειωθεί, όπως λέχθηκε από τη διοίκηση του ΟΛΘ στο GRTimes.gr, ότι συνεχίζονται οι προσπάθειες εξομάλυνσης της κατάστασης και πως την προηγούμενη Πέμπτη, ακριβώς για το σκοπό αυτό, υπήρξε συνάντηση της διοίκησης με το νέο τελώνη του Α’ Τελωνείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκαν δύο άτομα για αιματηρό επεισόδιο σε καφέ – μπαρ στη Χαλκιδική 

Παράδειγμα ψυχής ο ΟΠΑΠ Champion Νίκος Παπαγγελής

Καναδάς: Ουρές στα… οπλοπωλεία!

Μ. Σχοινάς στην Washington Post: Οι Ουκρανοί πρόσφυγες μπορούν να βοηθήσουν την Ευρώπη

Ουκρανία: Η Βρετανία στέλνει εκτοξευτήρες πολλαπλών ρουκετών M270

«Αυτά που δεν βλέπεις» η νέα επικοινωνιακή καμπάνια της Lidl Ελλάς

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top