Ποδηλάτες: “Νούμερο 1” η ασφάλεια στους ποδηλατόδρομους

Ποδηλάτες: “Νούμερο 1” η ασφάλεια στους ποδηλατόδρομους

Ρεπορτάζ: Στράτος Λούβαρης

Στους ποδηλάτες της Θεσσαλονίκης παραδίδεται επίσημα από σήμερα Πέμπτη, ο νέος ποδηλατόδρομος στη Λεωφόρο Νίκης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατά μήκος της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τέλη Ιουλίου.

Η μεταφορά του ποδηλατόδρομου της Λ. Νίκης στο οδόστρωμα εντάσσεται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης με την αξιοποίηση της δυνατότητας που προσφέρθηκε στους δήμους να προχωρήσουν σε προσωρινές ποδηλατροδρομήσεις και πεζοδρομήσεις, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει μόλις 12 χλμ ποδηλατόδρομου στα συνολικά 400 χλμ οδικού δικτύου και με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, υπερδιπλασιάζεται το δίκτυο.

«Μας δόθηκαν οι δυνατότητες μέσα από τις δυσκολίες του κορωνοϊού να σχεδιάσουμε με γρήγορους ρυθμούς το δίκτυο αυτών των ποδηλατοδρόμων και να το κατασκευάσουμε», ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Ζέρβας, σημειώνοντας ότι «στο πλαίσιο αυτό η πόλη θα έχει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου ένα προσωρινό δίκτυο, το οποίο, ευελπιστούμε, αν πάει καλά, να το έχουμε μόνιμα».

Από την πλευρά της η κοινότητα των ποδηλατών, όπως εξηγεί μιλώντας στο GRTimes.gr ο Κώστας Τερζόπουλος, συντονιστής της συλλογικότητας Gymnosophy και ποδηλάτης επί χρόνια, υποδέχθηκε το νέο δίκτυο και τις παρεμβάσεις που γίνονται με ικανοποίηση, τονίζοντας, ωστόσο, ότι “νούμερο ένα” θέμα είναι η ασφάλεια. Συμπλήρωσε επίσης, “θα πρέπει να δοθεί χρόνος για να φανούν τα θετικά αποτελέσματα τα οποία θα προκύψουν και να βγουν ασφαλή συμπεράσματα”, αναφερόμενος στο θέμα του προσωρινού χαρακτήρα που θα έχουν αρχικά. Πρόσθεσε δε, πως δε θα πρέπει να διακόπτεται η πορεία των ποδηλατοδρόμων και να αναγκάζονται να μπουν σε δρόμο με άλλα οχήματα, αλλά να είναι μια “πλήρης διαδρομή”, συνεχόμενη και σαφής, καθώς διαφορετικά υπάρχει σοβαρός κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος.

“Εμείς προτείνουμε σε κάθε περίπτωση να είναι αμφίδρομοι, δηλαδή διπλός ποδηλατόδρομος όπως γίνεται στη Λ. Νίκης, ούτως ώστε να εξυπηρετείται η κοινωνικότητα των ποδηλατών, να υπάρχει αρκετός χώρος σε περίπτωση μεγάλων ποδηλάτων και ευελιξία στην κίνηση. Επίσης, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν Λ.Ε.Α., είτε από υπηρεσιακά οχήματα, είτε από τους ίδιους του ποδηλάτες”, προσθέτει, αναφερόμενος στις παρεμβάσεις που θα ακολουθήσουν. Σημειώνεται ότι, αντιπρόταση της συλλογικότητας ήταν αντί της Κων. Καραμανλή να επιλεχθούν οδοί με μικρότερο φορτίο, όπως η Δελφών και η Παπαναστασίου, οι οποίες διασχίζουν μεγάλο μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Ακόμα, ο κ. Τερζόπουλος επισημαίνει ότι, για παράδειγμα στην περίπτωση της οδού Εγνατίας θα πρέπει ο ποδηλατόδρομος να είναι διαχωρισμένος από την κυκλοφορία με τεχνητά εμπόδια, όπως π.χ. ζαρντινιέρες και όχι απλώς με μια μπογιά, ενώ σε περίπτωση που οι ποδηλατόδρομοι διατηρηθούν και μετά τις 30 Νοεμβρίου, να προστεθούν νησίδες με φύτευση, οι οποίες θα μειώνουν την όχληση από το καυσαέριο και την ηχορύπανση.

Τέλος, ο συντονιστής της συλλογικότητας Gymnosophy, υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί πως στις λωρίδες των ποδηλάτων δε θα πρέπει να “εισβάλουν” παράνομα οι μοτοσυκλέτες και, προφανώς, να μην υπάρχει η δυνατότητα να σταθμεύσει κάποιο όχημα, αφού έτσι δε θα μπορεί ποτέ να λειτουργήσει ομαλά και στην ουσία θα είναι “δώρον – άδωρον”.

 

Οι ρυθμίσεις για Κωνσταντίνου Καραμανλή και κάθετες οδούς

Από χθες έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την κατασκευή του νέου ποδηλατόδρομου που πρόκειται να κατασκευαστεί κατά μήκος της λεωφόρου Κων. Καραμανλή. Οι ποδηλατικές διαδρομές θα διαμορφωθούν στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων και στις δύο κατευθύνσεις.

Με σκοπό την κάθετη σύνδεση των νέων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου της λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραµανλή, είτε µε τις γύρω περιοχές κατοικίας και εμπορίου, είτε µε τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της νέας παραλίας, μετατρέπονται σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας οι ακόλουθοι άξονες:

-Άξονες Βούλγαρη – Μοσχονησίων
-Άξονας Μάρκου Μπότσαρη
-Άξονας Κατσιμίδη – Αρχαιολογικού Μουσείου και Παρασκευοπούλου.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο GRTimes.gr

Ακολουθήστε το GRTimes στο Google News και ενημερωθείτε πριν από όλους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

go-to-top